Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Articz

Strony: [1] 2 3 ... 29
1
Pixel Shader 2.0 / ZAX: The Alien Hunter
« dnia: Czerwiec 09, 2025, 22:13:47 »


Przygodowa gra akcji, której głównym bohaterem jest tytułowy Zax. Podczas normalnego lotu w przestrzeni kosmicznej jego pojazd zostaje nagle zestrzelony i rozbija się na obcej planecie zamieszkanej przez pokojowo nastawnią ludność rdzenną oraz przez zastępy agresywnych robotów. Po chwili okazuje się, że przez długi okres czasu mieszkańcy żyli pod dyktando robotów uznając, że ich przywódca jest bogiem. Po przybyciu Zax’a sytuacja diametralnie się zmienia. Dzikie plemiona chcą wyzwolić się spod jarzma prześladowców, a oczywiście nasz bohater zostaje wplątany w sam środek rodzącego się konfliktu.

Czeka tu na nas wielka przygoda, podzielona na ponad 20 misji, w których musimy odnaleźć części potrzebne do naprawy statku oraz pomóc uciśnionej ludności planety. Po drodze napotkamy na całą gamę wrogów, w tym mechanicznych, między innymi roboty: Higher Orb Slayer, Scorpio Flyer i Master Om Overseers oraz biologicznych, jak Cave Dweller. Do walki z nimi możemy używać wielu broni, m in.: Light Pistol, Twin Disrupter, Full Automatic Pistol, Impaction Cannon i Tri-Spread Gun. Oprawa graficzna gry jest miła dla oka a akcję obserwujemy w rzucie izometrycznym. Opcje rozgrywki wieloosobowej umożliwiają rywalizację za pośrednictwem sieci lokalnej lub Internetu




2
Pixel Shader 2.0 / Alien Nations
« dnia: Czerwiec 09, 2025, 22:12:22 »


Alien Nations to gra strategiczna, której akcja rozgrywa się w fantastycznej krainie zamieszkałej przez trzy różne nacje: waleczne Amazonki, przebiegłych Sajikisów oraz odważnych Pimmonów.
Alien Nations to gra strategiczna, której akcja rozgrywa się w fantastycznej krainie zamieszkałej przez trzy różne nacje. Możemy kierować przeznaczeniem jednej z nich, tj. walecznych Amazonek, przebiegłych Sajikisów lub odważnych Pimmonów. Zadaniem gracza jest stworzenie potężnego królestwa. Aby tego dokonać trzeba wykazać się umiejętnością sprawiedliwych i mądrych rządów, odkrywać nowe lądy i bronić swoich granic. Tylko wtedy mamy szanse doprowadzić nasze państwo do rozkwitu, aby następnie podporządkować sobie pozostałe rasy.

Bardzo ważną rolę odgrywają funkcje dyplomatyczne, jak zawieranie sojuszy, dzięki czemu uchronimy się przed niezapowiedzianą wizytą czy wielostronne umowy handlowe. Nieustannie należy prowadź badania naukowe, które umożliwią nam szybki rozwój państwa i dobrobyt poddanych, co zwiększa nasz potencjał gospodarczy i militarny. Całość wykonana jest w grafice 3D z możliwością wielostopniowego, płynnego powiększania widoku na teren rozgrywki. Mamy możliwość wyboru między rozgrywaniem całej kampanii lub pojedynczych misji oraz gry w trybie wieloosobowym w sieci LAN.







3
Pixel Shader 2.0 / Woody Woodpecker: Escape from Buzz Buzzard Park
« dnia: Czerwiec 09, 2025, 22:10:36 »


Woody Woodpecker: Escape from Buzz Buzzard Park to gra przeznaczona głównie do młodszych odbiorców. Wcielamy się w niej w rolę tytułowego ptaka Woody’ego Woodpecker’a – znanego bohatera filmów animowanych i wyruszamy na poszukiwania krewnych porwanych i uwięzionych w wesołym miasteczku przez złego Buzz’a. Podczas wędrówki przez szereg niezwykle kolorowych lokacji nieraz będziemy musieli posłużyć się naszym dziobem, lub innego typu gadżetami (niewidzialna farba, pistolet na klopsiki, itp.) i eliminować kolejnych przeciwników którzy staną na naszej drodze i będą próbować nam przeszkodzić.

Gra posiada ładną, szczegółową, utrzymaną w charakterystycznym kreskówkowym stylu oprawę graficzną, otoczenie i postacie przedstawione zostały z wykorzystaniem grafiki 3D. Całości dopełnia przyjemny dla uszu podkład muzyczny przewijający się w tle oraz proste i intuicyjne sterowanie poczynaniami naszego bohatera.






4
Pixel Shader 2.0 / Real War: Pradawna wojna
« dnia: Czerwiec 09, 2025, 22:09:00 »


Real War to strategia czasu rzeczywistego, której akcja przenosi graczy do roku 2007, gdzie jako głównodowodzący sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych zmagać się oni będą z międzynarodowymi grupami terrorystycznymi walczącymi pod sztandarem „Independent Liberation Army”. O jakości produktu najlepiej świadczy fakt, iż w jego produkcji brał udział zespół OSI Incorporated, znany z tworzenia zaawansowanych programów przeznaczonych do szkolenia wielu rodzajów oddziałów armii amerykańskiej oraz to, że Real War stanowi komercyjną, publiczną wersję prawdziwego wojskowego symulatora pola walki Joint Force.

Izometryczna grafika. Rzeczywisty teren, na którym toczą się walki: budynki, porty itp.
Dwanaście misji dla każdej strony konfliktu.
Opcje rozgrywki wieloosobowej za pośrednictwem sieci lokalnej lub Internetu.
Ponad 60 typów wiernie odtworzonych jednostek bojowych. Jednostki specjalne: satelity szpiegowskie, samoloty niewykrywalne dla radaru itp.
Zaawansowane procedury zachowania się i współdziałania różnych typów jednostek.






5
PSP Sony / Gran Turismo
« dnia: Czerwiec 09, 2025, 22:07:03 »


Gran Turismo Mobile to przenośna wersja popularnych wyścigów samochodowych przeznaczona na konsole PlayStation Portable. Marka Polyphony Digital gwarantuje wyśmienity, stawiający na symulację model jazdy doprawiony niezliczoną liczbą samochodów i masą licencjonowanych tras z całego świata.

Początkowo GT Mobile miało być idealną repliką czwartej odsłony kultowej serii, jednak w związku z pochłaniającymi pracami nad Gran Turismo 5 zmieniono koncepcję gry. Twórcy postanowili wzbogacić rozgrywkę o najnowsze elementy i nieznane dotąd pojazdy. Zaowocowało to m.in. obecnością licencji na auta spod szyldu włoskiego Ferrari i Lamborghini. Uświadczymy również legendarne bolidy od lat startujące w wyścigach Formuły 1. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku tras. Oprócz znanych z pierwowzorów lokalizacji, do dyspozycji gracza oddano szereg zaprojektowanych od podstaw torów. Wszystko to podano w dwóch trybach gry: w pełni realistycznej, obszernej karierze i rozrywkowym, acz trudnym arcade.


Jak w każdej grze tego typu, zabawa opiera się na startach w wyścigach. Wśród nich znajdziemy praktycznie wszystkie rodzaje zmagań: od ultraszybkich zawodów NASCAR, przez szutrowe rajdy, po wyczerpujące maratony pokroju Le Mans 24. W osiągnięciu zwycięstw pomoże nam rozbudowany system tuningu pojazdów oraz niczym nieskrępowane możliwości ustawień większości podzespołów. By jednak przystąpić do najtrudniejszych pucharów potrzebne są specjalistyczne licencje. Zdobywamy je wykonując szereg zadań przypominających mini gry. Wśród nich uświadczymy takie atrakcje jak slalom pomiędzy pachołkami czy awaryjne hamowanie.

Najważniejszym aspektem GT Mobile jest model jazdy. Mimo stosunkowo niewielkiej mocy obliczeniowej PSP, twórcom udało się zaaplikować silnik gry bardzo zbliżony do wersji znanej z PlayStation 2. Samochody prowadzą się wyśmienicie, co nie jest wielkim zaskoczeniem dla fanów serii. Każdy z pojazdów posiada unikalną charakterystykę silnika oraz właściwe sobie wady i zalety. Za ich wierne odwzorowanie odpowiada specjalna ekipa, która zbierała potrzebne dane i materiały podczas bezpośredniego kontaktu z maszynami. Ogram prac widać również w grafice, która mimo niewielkiego ekranu potrafi zrobić wrażenie. Dopełnienie produkcji stanowi rozbudowany tryb multiplayer. By zmierzyć się online, każdy kierowca potrzebuje własnej kopii gry.






6
Gry na Playstation 2 / Gran Turismo 4: Prologue
« dnia: Czerwiec 08, 2025, 19:47:13 »


GT4 Prologue daje Graczowi mozliwosc zasmakowania tego, co w pelnej krasie zostanie mu podane przy okazji premiery pelnej wersji gry. Tryby tu dostepne to jedna z najwiekszych bolaczek – jest ich malo. Najwiecej czasu spedzicie przy zaliczaniu licencji - dobrze znanego elementu z wszystkich czesci GT. Mamy tu liczbe 40. Testów róznego rodzaju – od zmieszczenia sie w czasie z przejazdem przez kawalek trasy, przez wymierzenie drogi hamowania, po zadania stawiajace nam za cel pokonac startujacych z wyprzedzeniem konsolowych rywali. Za nasze poprawne popisy w testach otrzymujemy medale: brazowy, srebrny lub zloty, przy czym ten z najcenniejszego kruszcu zdobyc niemal na kazdym tescie jest bardzo trudno. Zgarniajac przynajmniej braz, mozemy byc pewni, ze do naszej kolekcji trafia samochód. Wygrany wózek mozemy potem dowoli testowac w trybie Arcade, a ten sprowadza sie jedynie do jazdy na czas na pieciu dostepnych trasach (w tym na trzech mozemy scigac sie z konsolowymi kierowcami). Graficznie Prologue prezentuje niemal calkowity kunszt wyczekiwanego GT4. Modele samochodów to prawdziwe pieknosci usiane olbrzymia iloscia poligonów. Otoczenie równiez wykonane jest z ogromna pieczolowitoscia – graficznie to czolówka gier na PS2.





7
Gry na Playstation 3 / Fight Night Round 4
« dnia: Czerwiec 05, 2025, 19:02:49 »


Fight Night Round 4 to gra bokserska, będąca kolejną częścią popularnej serii od EA Sports. Cykl ten zdobył uznanie wielu fanów pięściarskich pojedynków, którzy docenili oferowany przez niego klimat rodem z prawdziwego ringu. W tej odsłonie poczucie realizmu stało się jeszcze większe, głównie dzięki zastosowaniu kompletnie zmodyfikowanego silnika.

Tytuły sportowe autorstwa firmy Electronic Arts zawsze charakteryzują się bogatą bazą licencjonowanych zawodników. Nie inaczej jest i tym razem - w sumie w grze pojawia się aż czterdziestu autentycznych, zawodowych bokserów z różnych kategorii wagowych i przedziałów czasowych. Między innymi możemy wcielić się w Mike'a Tysona, Muhammada Ali, Lennoxa Lewisa, Sugar Ray'a, Sergio Mora i Emanuela Augustusa, czy niekwestionowanego mistrza świata wagi średniej – Winky Wrighta. Przy tym styl walki każdego z pięściarzy został dokładnie odwzorowany, podobnie jak warunki fizyczne - wzrost czy budowa ciała. Co za tym idzie, wyższy zawodnik (na przykład Ali), mający długi zasięg ramion, znacznie lepiej poradzi sobie w walce na dystans niż niższy (na przykład Tyson), który będzie dążył do półdystansu eliminując w ten sposób przewagę przeciwnika. Także sposób parowania ciosów jest teraz bardziej uzależniony od postury boksera.

Fight Night Round 4 posiada świetny system fizyki, realistycznie odwzorowujący uderzenia, bloki, uniki, poruszanie się w ringu, nokauty czy nawet wejścia w klincz, a na przebieg samej walki mają wpływ także takie czynniki, jak adrenalina oraz zmęczenie. Jeśli więc na przykład nasz bokser znajdzie się blisko rywala i nie będzie mógł wykorzystać pełnego zasięgu ramion jego ciosy staną się znacznie słabsze. Pewne zmiany zaszły także w systemie blokowania. Jego skuteczność oznaczona jest paskiem, który stopniowo zmniejsza się w trakcie pojedynku, powodując coraz większe ryzyko, że nasza obrona okaże się nieskuteczna i kolejne uderzenie przeciwnika przebije się przez gardę. W przeciwieństwie do poprzednich odsłon, w tej siła ciosu zależy wyłącznie od tego jak czysto uda nam się trafić rywala. Bokserzy mają też więcej "wrażliwych miejsc" na twarzy, co sprawia, że ciosy mogą spowodować różne uszkodzenia. Właśnie dlatego każdy pojedynek, który staczamy, jest niepowtarzalny i przypomina prawdziwe zmagania mistrzów ringu.

W trakcie gry możemy zawalczyć w kilkunastu autentycznych miejscach z całego świata, w których odbywają się walki bokserskie. Są one zresztą znaczenie bardziej rozbudowane niż w poprzednich częściach, a obecny na trybunach tłum żywiej i bardziej realistycznie reaguje na zmieniającą się sytuację w ringu. Twórcy chcąc, aby ich dzieło jak najbardziej przypominało telewizyjne transmisje spotkań, zadbali nie tylko o realistyczne odwzorowanie zachowania zawodników w trakcie walki (animacja postaci została przygotowana przy wykorzystaniu technologii motion capture), ale także podczas cut-scenek prezentujących chociażby wejścia na ring.



8
Gry na Playstation 2 / Gran Turismo Concept 2002 Tokyo-Geneva
« dnia: Czerwiec 05, 2025, 19:01:01 »


„Gran Turismo Concept” oferuje prawie 100 samochodów. Są wśród nich dobrze znane modele z poprzedniej części, ale tez duża ilość zupełnie nowych projektów, lub tez po prostu nowszych wersji dobrze znanych wozów. Concept nie jest żadnym dodatkiem, choć chyba na takie miano by zasługiwał. Nowe samochody pochodzą z targów, które odbyły się w Tokyo, Genewie i Detroit w 2002 roku. Są wśród nich tak ciekawe pojazdy jak: Lotus Elise Type 72, Volkswagen W12, Mercedes SL55AMG, Audi abt TT, czy Toyota Pod. Europejskie wydanie tej gry może pochwalić się największa ilością dodanych samochodów (w związku z późniejszym wydaniem). Najbardziej widoczne zmiany zaszły w systemie gry: tym razem możemy jedynie robić licencje (ale dostaniemy za każdą jeden lub dwa samochody – w zależności od wyniku), oraz jeździć w nieco zmienionym trybie arcade. Możecie zapomnieć o kupowaniu samochodów, czy zmianie części. Nawet system ustawień samochodu uległ uproszczeniu. Trasy są nam dobrze znane, choć jest jedna zupełnie nowa (Tokyo R246) i nieobecna w 3-ciej części, ale dobrze znana – Autumn Ring. Europejskie wydanie jest tez trudniejsze, niż amerykański odpowiednik – to dobrze, bo tego drugiego można było skończyć w ciągu jednego dnia (!), przy czym różnice w stopniu trudności obu wersji odnoszą się głównie do trybu zdobywania licencji. Ogólnie jednak gra jest krótka i to jest jej największą wadą. Zdecydowanie jednak można ja polecić tym, którzy kochają „Gran Turismo 3” i mają je już w swoim posiadaniu







9
Pixel Shader 5.0 / Firefighting Simulator: The Squad
« dnia: Czerwiec 03, 2025, 13:09:31 »


Kolejne dzieło zespołu Astragon Entertainment, który specjalizuje się w tworzeniu symulatorów. W Firefighting Simulator: The Squad gracze wcielają się w strażaka i biorą udział w akcjach ratowniczych, polegających na gaszeniu pożarów i usuwaniu skutków innych katastrof.


Firefighting Simulator: The Squad to symulator z perspektywy pierwszej osoby, w którym gracz może wcielić się w członka zespołu strażackiego i czynnie uczestniczyć w realistycznie odwzorowanych akcjach. Za jego produkcję odpowiada firma Chronos Unterhaltungssoftware, wydaniem zajęła się natomiast firma Astragon Entertainment – odnoszący sukcesy wydawca gier symulacyjnych na PC, konsole czy platformy mobilne, odpowiadający m. in. za takie tytuły, jak Construction Simulator czy Big Fish. Produkcja Firefighting Simulator odbywała się przy współpracy z firmą Rosenbauer Group – jednym z liderów wśród producentów sprzętu strażackiego. Grę opracowano na silniku Unreal Engine 4. Pojawiające się w niej postacie mówią po angielsku, twórcy zatroszczyli się jednak o polskie napisy.

Mechanika
Gracz wciela się w rolę strażaka i wraz ze swoim zespołem bierze udział w akcjach ratowniczych, skoncentrowanych na usuwaniu skutków katastrof oraz gaszeniu pożarów. W tym celu odwiedza różne części dużego miasta, inspirowanego Wschodnim Wybrzeżem Ameryki Północnej. W grze przemierzamy teren o powierzchni sześćdziesięciu kilometrów kwadratowych, podzielony na dzielnice takie jak strefa przemysłowa, przedmieścia czy centrum – ponad 30 różnorodnych lokacji, z których każda oferuje kilka sposobów na okiełznanie ognia, zarówno w dzień, jak i w nocy. Aby jak najszybciej dotrzeć na miejsce katastrofy, grający może skorzystać z jednego z pięciu licencjonowanych wozów strażackich Rosenbauer America, takich jak TP3 Pumper czy T:Rex z hydrauliczną platformą i dostępem do widoku z kokpitu. Poza pojazdami ma też do dyspozycji autentyczny, licencjonowany sprzęt – kask, buty oraz aparat do oddychania – od takich amerykańskich marek z branży strażackiej jak Cairns, MSA G1 SCBA czy HAIX.

Gra została wzbogacona o realistyczne symulacje wody czy też płomieni, dymu lub ciepła towarzyszących rozprzestrzenianiu się ognia. Na skutek pożaru może też dojść do spięcia, wycieku chemikaliów, jak i eksplozji. W autentyczny sposób ukazano też stopnie zniszczenia, do jakich może doprowadzić niedostatecznie szybko ugaszony ogień. Aby w pełni odtworzyć atmosferę prawdziwej akcji, w Firefighting Simulator zostały również wiernie odtworzone dźwięki syren wozów strażackich.

Chcąc lepiej zaznajomić się z zasadami rozgrywki gracz może skorzystać z obszernego samouczka, ponadto w trakcie gry ma możliwość śledzenia komunikatów radiowych, które pozwolą mu szybciej zorientować się w sytuacji na miejscu wypadku.







10
Pixel Shader 2.0 / Instinct
« dnia: Czerwiec 03, 2025, 13:06:59 »


Instinct jest pozycją z gatunku FPS, łączącą bezpardonową strzelaninę z elementami horroru. Dodatkowo developerzy zaimplementowali w swym dziele motywy taktyczne, aby ubarwić rozgrywkę. Akcja została osadzona w roku 2004 i przedstawia nam tajną misję, w której bierze udział trzech agentów rosyjskiej FSB (Federalna Służba Bezpieczeństwa) – dwóch mężczyzn i kobieta.

Bohaterowie owi są jedynymi ocalałymi z katastrofy śmigłowca członkami ekipy, oddelegowanej do wyjaśnienia sytuacji w pewnym północnokoreańskim kompleksie wojskowo-badawczym. Baza ta została opanowana przez niebezpieczne ugrupowanie terrorystyczne, a jest dla Rosjan o tyle ważna, że jeszcze w czasach Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich przeniesiono do niej prace nad zabójczym wirusem o kryptonimie Instynkt. Przedstawiciele Korei Północnej podejrzewają teraz o sabotaż siły rosyjskie, a ludzie z Kremla myślą dokładnie odwrotnie. Protagoniści muszą więc dokonać infiltracji kompleksu i rozwiązać zaistniały problem.

Naszymi przeciwnikami w grze są zarówno terroryści, jak i żołnierze północnokoreańscy. Ponadto okazuje się, iż wspomniany wirus zainfekował personel naukowy, zmieniając go w rzeszę zabójczych monstrów o nadnaturalnych zdolnościach. Ogółem przygotowano dziesięć rozmaitych typów oponentów, z którymi radzimy sobie przy pomocy dwunastu rodzajów broni (m.in. pistolet, karabin szturmowy, a nawet kusza). Natomiast akcja została podzielona na siedemnaście rozbudowanych etapów, obejmujących zamknięte pomieszczenia i rozległe przestrzenie otwarte. Wszystko generowane jest przez silnik DS2-Engine, oferujący wiele widowiskowych efektów (oświetlenie HDR, wolumetryczna mgła etc.).






11
Pixel Shader 5.0 / Disney Illusion Island
« dnia: Czerwiec 02, 2025, 21:49:15 »


Disney Illusion Island jest grą platformową, która przenosi nas do bajkowego świata wykreowanego przez wytwórnię Disney. Produkcja została opracowana przez zespół Dlala Studios, mający w swoim portfolio takie tytuły, jak Overruled! oraz Battletoads.

Fabuła
Disney Illusion Island zabiera nas w podróż na tajemniczą wyspę Monoth. Bohaterowie, czyli Myszki Miki i Minnie, a także Kaczor Donald oraz Goofy, zostają tu wezwani, by odzyskać trzy magiczne księgi, które zapewniały ochronę temu skrawkowi lądu. Kiedy tomiszcza zostały skradzione, wyspa zaczęła pogrążać się w chaosie. Miki i reszta ferajny wyruszają więc w pełną niebezpieczeństw podróż, by przywrócić na wyspie Monoth dawny ład i porządek.

Mechanika
W Disney Illusion Island akcję oglądamy z boku. Przemierzając różnorodne lokacje, nasi podopieczni skaczą po platformach, huśtają się nad przepaściami, pływają, omijają pułapki, a także unikają bliskich spotkań z przeciwnikami. W miarę postępów odblokowujemy nowe, przydatne umiejętności dla bohaterów, które pozwalają im dostawać się w miejsca niedostępne bez nich oraz stawiać czoła nowym wyzwaniom; mowa między innymi o podwójnym skoku, twardych lądowaniach (niszczących znajdujące się pod nimi przeszkody) czy szybowaniu. Podczas podróży protagoniści poznają też mieszkańców Monoth i odkrywają kolejne tajemnice wyspy.

Tryby gry
W Disney Illusion Island można grać w pojedynkę lub w lokalnym trybie współpracy dla maksymalnie czterech osób.



12
Pixel Shader 2.0 / Rome: Total War
« dnia: Maj 21, 2025, 15:19:02 »


Rome: Total War to wydana na platformie PC i iOS rozbudowana gra strategiczna, będąca trzecią odsłoną popularnego cyklu zapoczątkowanego w 2000 roku. Za powstanie gry odpowiadają twórcy z brytyjskiego studia Creative Assembly. Opisywana produkcja zadebiutowała na komputerach PC we wrześniu 2004 roku, zaś blisko trzynaście lat później – jako pierwsza z głównych odsłon cyklu Total War – doczekała się także konwersji na urządzenia mobilne z systemem iOS.

Fabuła
Po dwóch częściach serii, rozgrywających się w feudalnej Japonii oraz średniowiecznej Europie, tym razem deweloperzy z Creative Assembly zaserwowali graczom podróż w odległą przeszłość, tzn. w czasy rozkwitu i panowania Imperium Rzymskiego. Podczas zabawy przychodzi nam uczestniczyć w wielu znanych historycznych wydarzeniach, takich jak powstanie niewolników pod przewodnictwem Spartakusa, wojny punickie (toczone przez Rzym i Kartaginę w zachodniej części basenu Morza Śródziemnego), słynny marsz Hannibala przez Alpy i walki na terenie samej Italii, czy też podbój Galii przez Juliusza Cezara. Warto jednocześnie zaznaczyć, że choć w tytule gry widnieje słowo Rzym, to po przejściu gry jedną z trzech frakcji rzymskich, dominację nad starożytnym światem możemy również zdobyć kilkoma innymi potęgami militarnymi z tego okresu: Egiptem, Grecją, Kartaginą, monarchią Seleucydów czy plemionami barbarzyńskimi.

Mechanika
Podobnie jak miało to miejsce w dwóch poprzednich odsłonach serii, gra podzielona jest na dwie fazy: rozgrywaną w trybie turowym część strategiczną, w której zarządzamy naszym imperium, oraz taktyczną część bitewną, toczącą się w czasie rzeczywistym. Tradycyjnie, twórcy położyli spory nacisk na autentyczność i możliwie wierne odtworzenie realiów. Podczas zabawy napotykamy więc nie tylko historycznie udokumentowane zależności – ekonomiczne, gospodarcze, handlowe i polityczne – ale także autentyczne jednostki oraz formacje wojskowe, wykorzystywane przez Rzymian, Greków, Egipcjan i inne potęgi militarne antycznego świata. Czynimy również użytek z realistycznie odwzorowanych machin wojennych.

W grze Rome: Total War pojawiły się wszystkie nowości wprowadzone w poprzedniej części serii oraz jej dodatkach, czyli oblężenia twierdz i miast, możliwość przeprowadzania rozpoznania sił przeciwnika czy wysyłania do walki oddziałów odwodowych. Wzięto też pod uwagę indywidualne predyspozycje i wymagania graczy, dzięki czemu w grze istnieje możliwość zautomatyzowania czynności związanych z zarządzaniem państwem i zajęcie się tylko dowodzeniem w bitwach, bądź wręcz przeciwnie – pozostawienie bitew komputerowemu AI i zajęcie się rozwojem gospodarki oraz handlu, polityką zagraniczną itd. Warto również nadmienić, że ekipa Creative Assembly wyraźnie poprawiła stopień zaawansowania sztucznej inteligencji, co uczyniło rozgrywkę ciekawszą, ale i bardziej wymagającą.






13
Pixel Shader 2.0 / Conflict: Vietnam
« dnia: Maj 08, 2025, 12:28:38 »



Conflict: Vietnam to kolejny produkt z serii, której dwie poprzedzające części traktowały o wojnie w rejonie Zatoki Perskiej – nawiązanie do pierwszej amerykańskiej operacji irackiej (początek lat dziewięćdziesiątych XX wieku) o kryptonimie Pustynna Burza.

Conflict: Vietnam to kolejny produkt z popularnej serii, której dwie poprzedzające części traktowały o wojnie w rejonie Zatoki Perskiej – nawiązanie do pierwszej amerykańskiej operacji irackiej (początek lat dziewięćdziesiątych XX wieku), noszącej kryptonim Pustynna Burza. Tym razem akcję przesunięto jeszcze dalej na Wschód i głębiej w przeszłość, ponieważ warstwa fabularna przedstawia najintensywniejszą fazę (lata 1966-1969) interwencji zbrojnej Stanów Zjednoczonej w Wietnamie. Natomiast w roli głównej występuje czteroosobowy zespół (Ragman, Junior, Hoss i Cherry), odcięty od kompanów w wyniku słynnej komunistycznej ofensywy Tet (pamiętny rok 1968).

Charakter zabawy bardzo często ujawnia swoiste powinowactwo z głośnym filmem Francisa Forda Coppoli, zatytułowanym Apocalipse Now (Czas Apokalipsy). Zatem oprócz typowego eksplorowania podzwrotnikowej dżungli i eksterminowania autochtonicznych partyzantów, istnieje rozbudowany wątek walki rzecznej z wykorzystaniem łodzi oraz klasyczne odbijanie zakładników i penetrowanie terenów zurbanizowanych (np. portowe miasto Hue, pełne historycznych buddyjskich świątyń). Generalnie droga do medali za odwagę wiedzie przez czternaście odmiennych i dość obszernych scenariuszy, stanowiących atrakcyjne wyzwanie nie tylko dla zagorzałych entuzjastów wszelakich działań militarnych.

Bezpieczeństwo kwartetowi żołnierzy Wuja Sama zapewnia bogaty arsenał broni ręcznej, obejmujący m.in. karabiny M16A2 i M60, a także granatnik M79. Ponadto przydatne okazują się różnorodne wehikuły bojowe pokroju czołgów, śmigłowców i śródlądowych jednostek pływających. Sytuacje ekstremalne rozwiązuje precyzyjnie ukierunkowany ostrzał artyleryjski lub celny zrzut niszczycielskiego napalmu z samolotu. Specyficzną wojenną atmosferę perfekcyjnie ilustruje szczegółowo dopracowana trójwymiarowa oprawa wizualna (prezentowanie przebiegu wydarzeń z perspektywy trzeciej osoby). Nastrojowe efekty dźwiękowe doskonale dopełniają całości.







14
Pixel Shader 2.0 / Celtic Kings: Rage of War
« dnia: Maj 08, 2025, 12:16:41 »



Izometryczna strategia czasu rzeczywistego z elementami przygodówki i RPG. Twórcy podzielili rozgrywkę na dwa zasadnicze tryby: przygodowy i strategiczny. W pierwszym z nich dowodzimy drużyną po stronie Cezara lub galijskiego druida.

Gra posiada możliwość przełączania stylu rozgrywki między przygodowym i strategicznym, znacznie różniącymi się między sobą. W trybie strategicznym zmierzymy się z komputerowym przeciwnikiem lub innymi graczami przez Internet. Jak w klasycznych RTS-ach będziemy budować i szkolić wojsko, wynajmować i rozwijać postacie bohaterów, zbierać artefakty, oraz podbijać wrogie zamki.

W trybie przygodowym prowadzimy drużynę bohaterów odkrywających uroki antycznego świata. Musimy opowiedzieć się po stronie niezwyciężonego Cezara lub dysponującego mocą druidów galijskiego przywódcy Vercingetorixa. Będziemy dowodzili twierdzami i dużymi armiami oraz organizowali ryzykowne wyprawy w poszukiwaniu potężnych artefaktów.

Wielki świat składający się z wielu rozległych map (32000x32000 pikseli)
Gra łącząca elementy gatunków strategii czasu rzeczywistego oraz cRPG.
Wielkie bitwy (5000 jednostek na jednej mapie), różne formacje i ustawienia naszych oddziałów, opcje rozwoju postaci.
Ponad 40 godzin satysfakcjonującej rozgrywki.
Możliwość gry w trybie single i multiplayer do 8 osób równocześnie.
55 rodzajów jednostek.
Trójwymiarowa oprawa graficzna, teksturowany teren.










15
Pixel Shader 2.0 / UberSoldier 2
« dnia: Kwiecień 30, 2025, 14:40:56 »



UberSoldier 2 (znany także pod tytułem Eastern Front: Ahnenerbe Crash) to kontynuacja gry UberSoldier, stworzonej przez rosyjskie studio developerskie, Burut. Podobnie jak w przypadku poprzednika tak i tutaj mamy do czynienia z pierwszoosobowym shooterem, a akcja opisywanego produktu nawiązuje bezpośrednio do wydarzeń przedstawionych we wspomnianej wcześniej grze.

Jest rok 1945. Niemcy, Imperium Zła, chylą się ku upadkowi – Alianci praktycznie zgnietli całą potęgę militarną nazistów. Ale faszyści, oprócz czołgów i samolotów mają jeszcze jednego asa w rękawie – wyniki badań Instytutu Ahnenerbe, stanowiące połączenie techniki i mistycznych inkantacji. Głęboko w górach Tybetu prowadzone są przerażające eksperymenty, mające na celu ożywienie trupów. Dosłownie godziny dzielą nas od momentu, gdy na front ruszą legiony nieumarłych – perfekcyjnych żołnierzy, nie czujących bólu ani strachu.

Gracz ponownie wciela się w Karla Stolza, jednego z pierwszych Super Żołnierzy, przeprogramowanego przez naukowców Ruchu Oporu. Naszym zadaniem jest odnalezienie legendarnej bazy Agarti, gdzie prowadzone są eksperymenty na nieboszczykach oraz wyeliminowanie zagrożenia. Eastern Front: Ahnenerbe Crash oferuje poprawioną w stosunku do poprzednika grafikę oraz fizykę gry, „diabelsko” podstępne algorytmy sztucznej inteligencji, postaci znane z pierwszej części gry oraz bardziej dynamiczną rozgrywkę. Karl Stolz zyskał nowe umiejętności, a arsenał dostępnych broni uległ znacznemu rozszerzeniu – dostępne są nowe modele broni wzorowane na prototypach z II Wojny Światowej. Twórcy gry wprowadzili też system sumowania się bonusów.






Strony: [1] 2 3 ... 29
Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
endercraft piecfrakcji watahapolnocnejciszy zadania-domowe shinigami