Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Articz

Strony: [1] 2 3 ... 30
1
Pixel Shader 2.0 / SimCity 4
« dnia: Listopad 13, 2025, 08:48:44 »


Kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych typu city builder, opracowana przez studio Maxis. W porównaniu z poprzedniczkami, produkcja może się pochwalić szeregiem nowych rozwiązań, zmian i usprawnień. Przede wszystkim, budowane przez gracza miasto nie jest już pojedynczą jednostką – nic nie stoi na przeszkodzie, by powiązać je z innymi miastami, tworząc w ten sposób wielką aglomerację połączoną ekonomicznie i przemysłowo.

Sim City 4 to kolejna część słynnej serii, symulacji życia i rozwoju miasta, rozwijanej przez firmę Maxis już od ponad 10 lat. Jednak w odróżnieniu od poprzedniczek, gracz nie buduje jednego „cudownego”, odizolowanego od świata miasta, lecz może powiązać swoje miasto z innymi jednostkami osadniczymi i tym samym stworzyć wielką aglomerację połączoną ekonomicznie i przemysłowo. Dla przykładu, nic nie stoi na przeszkodzie by ludzie mieszkali w jednym mieście, a pracowali w drugim. To stwarza przed nami nowe możliwości i znacznie rozszerza skalę gry. Teraz akcja toczy się na niewiarogodnie (z punktu widzenia poprzednich gier z cyklu Sim City) dużych przestrzeniach.

Znaczną innowacją jest też personalizacja życia pojedynczych obywateli zamieszkujących zarządzaną przez gracza metropolię. W każdej chwili można podglądnąć mieszkańców danej dzielnicy, czy nawet ulicy i zasięgnąć od nich informacji o ich problemach, o rozwoju miasta, postępowaniu władz, itd. Można też zaimportować swoją ulubioną postać z gry The Sims i sprawdzić jak będzie sobie radzić w naszym mieście.

Sim City 4 posiada w pełni trójwymiarową grafikę z widokiem z rzutu izometrycznego. Na ekranie wyświetlane są setki szczegółowo wyrenderowanych obiektów i efektownych animacji (np. poruszających się przechodniów, pojazdów, dymu, itp.), ponadto po raz pierwszy w serii wprowadzono cykl dnia i nocy. Grę wyposażono w nowy bardziej intuicyjny interfejs oraz system informowania gracza o aktualnej sytuacji w mieście.

Możliwość rozbudowanego i niemal niczym nieograniczonego terraformingu obszaru, na którym powstaje nasze miasto marzeń (niwelowanie wzniesień, ustawianie typu terenu, umiejscawianie zbiorników i cieków wodnych, itp., itd.).
Większe, bardziej realistyczne katastrofy, którymi można utrudniać sobie zadanie stworzenia idealnego miasta.
Setki nowych obiektów, budynków i konstrukcji.
Realistycznie oddana praca i działanie służb publicznych, typu: Straż Pożarna czy Policja. W Sim City 4 widać jak wozy strażackie wyjeżdżają z remiz i przedzierają się przez korki uliczne, (co wydłuża czas dojazdu) by dotrzeć do płonącego budynku.






2
Pixel Shader 2.0 / Deus Ex Remastered
« dnia: Listopad 13, 2025, 08:46:34 »



Zremasterowana wersja kultowej gry RPG z 2000 roku, opracowana przez firmę Aspyr. Deus Ex Remastered wyróżnia się na tle pierwowzoru za sprawą odświeżonej grafiki (nowych tekstur, oświetlenia, modeli postaci, fizyki wody czy efektów cząsteczkowych) oraz usprawnień rozgrywki.

W 2000 roku studio Ion Storm oddało w ręce graczy swoją grę RPG pod tytułem Deus Ex. Dzieło zespołu dowodzonego przez Warrena Spectora nie tylko stanowiło jeden z filarów podgatunku immersive simów, lecz również zapoczątkowało markę, która na przestrzeni lat zyskała status kultowej. Ćwierć wieku później ów projekt wzięła na tapet firma Aspyr, przygotowując jego odświeżoną wersję zatytułowaną Deus Ex Remastered.

Nowości w remasterze
Deus Ex Remastered wyróżnia się na tle pierwowzoru przede wszystkim za sprawą odświeżonej oprawy graficznej. Autorzy nie tylko podnieśli rozdzielczość i przystosowali całość do panoramicznych wyświetlaczy, lecz również zmodernizowali oświetlenie, wprowadzili dynamiczne cienie, zaimplementowali fizykę wody i efekty cząsteczkowe, a także ulepszyli tekstury. W oczy rzucają się również nowe modele postaci; zadbano o lepszą synchronizację ruchu warg z wypowiadanymi kwestiami oraz fizykę szmacianej lalki (ragdoll).

Na tym nie koniec, gdyż omawiana produkcja została wyposażona także w automatyczne zapisy. Przystosowano ją też do obsługi kontrolerów, m.in. za sprawą implementacji menu kołowego.

Gameplay
W Deus Ex Remastered akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP).

Produkcja przenosi nas do takich miejsc, jak Nowy Jork, Hongkong, Paryż i Strefa 51. Eksplorując je, prowadzimy rozmowy z postaciami oraz realizujemy zadania popychające fabułę do przodu i misje poboczne.

Nasze poczynania i dokonywane przez nas wybory wpływają nie tylko na przebieg opowieści, lecz również na to, jak wygląda rozgrywka. Możemy bowiem działać w myśl zasady „najpierw strzelaj, potem pytaj”, hakować systemy bezpieczeństwa i eliminować wrogów z zaskoczenia bądź przekradać się za ich plecami albo próbować dyplomatycznie rozprawiać się z napotykanymi problemami.

W miarę postępów rozwijamy postać przy pomocy implantów zapewniających jej rozmaite umiejętności. To, na które z nich się zdecydujemy, determinuje możliwości, jakie otwierają się przed nami podczas zabawy. Nie bez znaczenia pozostaje również coraz lepsze wyposażenie, które zdobywamy po drodze.

Fabuła
Deus Ex Remastered przenosi nas do dystopijnego świata przyszłości z 2052 roku, zmagającego się z problemami w postaci kryzysu ekonomicznego, szerzącego się terroru czy choroby zwanej Szarą Śmiercią. Głównym bohaterem gry jest JC Denton, czyli walczący z terroryzmem agent UNATCO. Po tym jak jego rutynowa misja przeradza się w punkt zwrotny dla całej ludzkości, podąża on tropem tajnych organizacji oraz spisku mającego na celu przejęcie kontroli nad światem. Od nas zależy, jak potoczą się jego losy i jakim rezultatem zakończy się jego misja.



3
Pixel Shader 5.0 / AO Tennis 2
« dnia: Listopad 07, 2025, 14:59:31 »


Nowa odsłona cyklu realistycznych symulatorów tenisa ziemnego, który powstał we współpracy z organizacją Tennis Australia i obrazuje rozgrywki w turnieju Australian Open. W produkcji tej znajdziemy tysiące prawdziwych graczy i rozbudowaną mechanikę rozgrywki. Za jej opracowanie odpowiada firma Big Ant Studios.

AO Tennis 2 jest realistycznym symulatorem tenisa ziemnego, który stanowi kontynuację gry z 2018 roku. Tytuł powstał we współpracy z organizacją sportową Tennis Australia (organizatorów turnieju Australian Open). Produkcja została opracowana przez firmę Big Ant Studios, czyli twórców poprzedniej odsłony. Rolę wydawcy tym razem wziął na swoje barki koncern Bigben Interactive (znany m.in. z serii wyścigowych WRC oraz V-Rally).

Mechanika
AO Tennis 2 podejmuje próbę realistycznego odwzorowania zmagań sportowców na kortach tenisowych. Widać to zarówno w zaawansowanym systemie fizyki odpowiadającym za ruch piłki, animacjach zawodników, jak i przywiązaniu do detali - znaczenie mają m.in. typ nawierzchni czy pogoda.

Tytuł posiada licencję Australian Open, dzięki czemu znajdziemy w nim nazwiska i podobizny kilkudziesięciu tysięcy prawdziwych graczy z rankingów ATP oraz WTA (m.in. Rafaela Nadala, Ash Barty czy Angélique Kerber), a także kilkaset wiernie odwzorowanych kortów (są to wszystkie miejsca, w których będą się rozgrywały spotkania w ramach AO w 2020 roku).

Produkcja oferuje także rozbudowany edytor, który pozwala dostosować do swoich preferencji niemal wszystkie elementy gry. Co ważne, AO Tennis 2 jest kompatybilne z zawartością stworzoną na potrzeby pierwszej części. Możemy też liczyć na szereg poprawek w zakresie mechaniki rozgrywki.

Tryby gry
W AO Tennis 2 możemy grać samotnie albo z innymi. Amatorzy zabawy w trybie single player mają możliwość rozgrywania pojedynczych meczów (1 vs 1 oraz debel). Znajdziemy tu także tryb kariery, który tym razem - w odróżnieniu od pierwszej części - jest fabularyzowany. Wcielamy się w nim w młodego zawodnika, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę w świecie tenisa. Nie zabraknie również modułu multiplayer - zarówno sieciowego, jak i lokalnego.

Kwestie techniczne
AO Tennis 2 posiada ładną, trójwymiarową oprawę graficzną. Zarówno środowisko gry, jak i modele poszczególnych zawodników przygotowano i animowano z olbrzymią dbałością o szczegóły, w oparciu o materiał źródłowy w postaci tysięcy nagranych na wideo meczów tenisowych z turniejów Australian Open.



4
Pixel Shader 5.0 / Assetto Corsa Competizione
« dnia: Listopad 04, 2025, 23:36:22 »



Symulator wyścigowy od studia Kunos Simulazioni nastawiony na e-sportowe zmagania multiplayerowe (ale wyposażony też w solowy tryb kariery). Assetto Corsa Competizione to oficjalna gra serii zawodów Blancpain GT organizowanych przez SRO Motorsports Group.

Assetto Corsa Competizione to następca wydanego w 2014 roku symulatora wyścigowego Assetto Corsa. Produkcja stworzona przez studio Kunos Simulazioni jest oficjalną grą serii wyścigów Blancpain GT organizowanych przez SRO Motorsports Group.

Mechanika
Assetto Corsa Competizione, podobnie jak poprzednia część serii, to pełnoprawny symulator. Deweloperzy starali się jak najdokładniej odwzorować jazdę w ramach serii Blancpain GT. Na prowadzenie się pojazdów wpływa mnóstwo czynników – od przyczepności opon i systemów elektronicznych wspomagających jazdę, przez zawieszenie i silnik, aż po aerodynamikę maszyny oraz warunki pogodowe. Wszystkie te elementy opracowano na podstawie danych zebranych z prawdziwych samochodów. Dodatkowo w grze nie zabrakło systemu uszkodzeń, który również ma ogromny wpływ na to, jak zachowuje się pojazd. Gra umożliwia jednak dostosowanie niektórych elementów, w tym poziomu sztucznej inteligencji czy stabilności pojazdu, dzięki czemu mniej doświadczone osoby mogą sobie trochę ułatwić życie.

W Assetto Corsa Competizione znajdują się samochody od takich firm jak Ferrari, Lamborghini i McLaren. Z racji, że mamy do czynienia z licencjonowanym produktem, jeździmy po prawdziwych trasach, w rzeczywistych zespołach, ścigając się z wirtualnymi odpowiednikami znanych kierowców.

Warto także wspomnieć, że gra wspiera rozmaite kontrolery – od zwykłych padów przez profesjonalne kierownice.

Tryby gry
Tytuł oferuje kilka zróżnicowanych trybów singleplayer. Możemy bawić się w rozbudowanej karierze, brać udział w mistrzostwach i specjalnych wyzwaniach czy też jeździć bez żadnych zobowiązań w ramach opcji Free Play. Oprócz tego produkcja oferuje moduł multiplayer. Zastosowano w nim specjalny system rankingowy oceniający indywidualne umiejętności graczy oraz ich zachowanie na torze. W ten sposób twórcy chcą promować uczciwą rozgrywkę.

Kwestie techniczne
Assetto Corsa Competizione korzysta z popularnej technologii Unreal Engine 4. Dzięki niej deweloperom udało się dokładnie odwzorować słynne trasy oraz pojazdy. Ponadto gra może się pochwalić doskonale prezentującymi się warunkami pogodowymi czy realistycznie zachowującymi się kierowcami oraz członkami zespołu. Ich ruchy odwzorowano dzięki technice motion capture.




5
Pixel Shader 5.0 / Age of Mythology: Retold
« dnia: Listopad 04, 2025, 10:09:57 »


Age of Mythology: Retold to remake klasycznej strategii czasu rzeczywistego osadzonej w czasach antycznych. Produkcja pozwala nam pokierować jedną z czterech cywilizacji. Za opracowanie tytułu odpowiada World's Edge znane m.in. z Age of Empires II: Definitive Edition.

Age of Mythology: Retold to remake strategii z 2002 roku od autorów popularnego cyklu Age of Empires. Tytuł przedstawia zmagania czterech nacji, w których konflikcie uczestniczą zarówno mityczne stworzenia, jak i starożytni bogowie. Nowa wersja RTS-a otrzymała unowocześnioną oprawę audiowizualną oraz interfejs, a także szereg usprawnień stworzonych z myślą o weteranach serii, jak i nowych graczach.

Gameplay
Age of Mythology: Retold jest strategią czasu rzeczywistego, w której rozgrywka opiera się na zarządzaniu jednostkami (cywilami oraz wojskiem), gromadzeniu zasobów oraz wznoszeniu budowli. Konieczne jest także prowadzenie badań nad nowymi technologiami i szkolenie armii. Poza warstwami ekonomicznymi czy militarnymi, w grze kluczową funkcję pełni panteon bogów inny dla każdej nacji (do wyboru mamy cywilizację grecką, egipską, nordycką i atlantydzką).

Decydując się na konkretne wyznanie, otrzymujemy dostęp do przydatnych zaklęć ofensywnych (np. trzęsienia ziemi, rażenia piorunami, wezwania smoka Nidhögga) czy wspierających (w tym przywołania deszczy użyźniających glebę i pomocy driad). Możemy również dołączyć do armii jednostki rodem z mitów (Cyklopa, Pegaza, Meduzę bądź Cerbera), a także pomniejsze bóstwa, których umiejętności mogą przeważyć o losach niejednej bitwy.

Remake oferuje rozległą kampanię złożoną z pięćdziesięciu misji. W toku fabuły przemierzamy kolejne antyczne krainy, biorąc udział w oblężeniu Troi, tocząc boje na pustkowiach Midgardu i podążając za sekretami Egiptu.

Coop, multiplayer, edytor
Poza kampanią oraz wyzwaniami dla pojedynczego gracza tytuł pozwala również na zabawę wieloosobową. W Age of Mythology: Retold dostępny jest tryb sieciowy dla maksymalnie dwunastu osób, jak i Arena Bogów – seria prób, do których przystąpić możemy w kooperacji z innymi fanami. Regrywalność scenariuszy zapewniają proceduralnie generowane mapy, a dzięki wbudowanemu edytorowi, sami opracujemy nowe miejsca do toczenia wojen.




6
Pixel Shader 5.0 / Industry Giant 4.0
« dnia: Listopad 04, 2025, 10:07:56 »


Industry Giant 4.0 to rozbudowana strategia ekonomiczna, w której tworzymy biznes w drugiej połowie XX wieku, w trakcie tzw. czwartej rewolucji przemysłowej, obejmującej cyfryzację czy automatyzację. Wbrew tytułowi, jest to tak naprawdę trzecia odsłona kultowej serii.

Industry Giant 4.0 to strategia ekonomiczna nastawiona na prowadzenie biznesu w XX wieku. Produkcję opracowało niemieckie studio Don VS Dodo. Warto dodać, że wbrew nazwie jest to w rzeczywistości trzecia główna odsłona cyklu zapoczątkowanego w 1997 roku. Pierwotnie „trójką” miało być Industry Giant: The Big Departure, ale ten projekt został skasowany. Będąca wydawcą firma Toplitz Productions uznała, że nie ma sensu powracać do tej porażki i dlatego kolejna gra z marki została zatytułowana Industry Giant 4.0.

Gameplay
Jak na strategię ekonomiczną przystało, rozgrywka obraca się wokół rozwoju biznesu. Gracz inwestuje w nowe przedsięwzięcia, przygotowuje towary i usługi, a zarobione na tym pieniądze inwestuje w dalszy rozwój firmy oraz wykorzystywanych przez nią technologii.

Akcja Industry Giant 4.0 rozpoczyna się w latach 50. XX wieku. Zgodnie z tytułem, naszym celem jest zbudowanie własnego imperium biznesowego w czasach czwartej rewolucji przemysłowej, więc kluczową rolę odgrywają takie elementy jak cyfryzacja czy automatyzacja.

Na początku zabawy musimy zdefiniować filozofię naszej firmy. Wpływa to na wydarzenia w świecie gry, udostępniane dla gracza metody działania i marketingu, jak również na podatki i udzielane nam pożyczki. W Industry Giant 4.0 znalazło się 25 rodzajów działalności przemysłowej, w tym kopalnie i gospodarstwa rolne, wytwarzające ok. 60 towarów, obejmujących zarówno surowce, półprodukty, jak i produkty końcowe.

Wytworzone dobra transportujemy ciężarówkami, pociągami i statkami. Gracz ma tutaj możliwość budowania dróg i torów oraz tworzenia harmonogramów przewozów. Nie zabrakło również bogatego wyboru budynków miejskich, w tym sklepów.

Na nasz biznes wpływają pory roku, determinując np. popyt czy dostępność określonych surowców. Również upływ lat stopniowo zmienia świat gry, powodując, że na rynku pojawiają się nowe technologie, które stwarzają dla nas dodatkowe okazje do zarobku (i wyzwania). Ponadto zabawę urozmaicają różnorodne wydarzenia – zarówno losowe, jak i te oparte na historycznych faktach.

Tryby gry
Gra oferuje wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza.

Grafika
W przeciwieństwie do poprzednich odsłon cyklu, Industry Giant 4.0 ma w pełni trójwymiarową oprawę graficzną.




7
Pixel Shader 5.0 / Mafia III
« dnia: Listopad 04, 2025, 10:05:54 »


Trzecia odsłona bestsellerowej serii mafijnych gier akcji, opracowana przez utworzone pod skrzydłami 2K Games studio Hangar 13, w skład którego weszli twórcy poprzednich części cyklu. Akcja gry osadzona została w 1968 roku w New Bordeaux - fikcyjnym mieście wzorowanym na Nowym Orleanie, a jej głównym protagonistą jest powracający z wojny w Wietnamie Lincoln Clay, którego mafijna rodzina została brutalnie wymordowana przez przestępczą konkurencję.

Mafia III na PC, PS4 i XONE to kolejna odsłona uznanej serii trzecioosobowych gier akcji, stworzona przez studio Hangar 13, składające się z byłych pracowników 2K Czech. Pierwsza część cyklu, zatytułowana Mafia: The City of Lost Heaven, ukazała się w 2002 roku na konsolach PlayStation 2, Xbox oraz komputerach osobistych. Tytuł został ciepło przyjęty przez środowisko graczy, jednak na jego kontynuację musieliśmy poczekać aż do 2010 roku, kiedy to światło dzienne ujrzała Mafia II przeznaczona na PlayStation 3, Xboksa 360 oraz PC-ty. Produkcja okazała się dobrą, aczkolwiek kontrowersyjną pozycją, która wywołała mieszane opinie wśród fanów. Nie przeszkodziło to jednak firmie 2K Games w wyłożeniu pieniędzy na produkcję trójki. O niej po raz pierwszy usłyszeliśmy w sierpniu 2012 roku, kiedy to źródła czeskiego Eurogamera poinformowały o rozpoczęciu prac nad grą Mafia III. Na oficjalną zapowiedź przyszło nam jednak poczekać do lipca 2015 roku.

Produkcja w wersji na komputery PC, tak jak i wiele innych multiplatformowych projektów, nie różni się diametralnie od konsolowych wydań. Wszystko sprowadza się do lepszej jakości grafiki, o ile oczywiście sprzęt użytkownika spełnia wymagania produkcji. W kwestii rozgrywki i zawartości mamy do czynienia z taką samą grą na wszystkich platformach sprzętowych.

Fabuła
Akcja gry Mafia III na PC, PS4 i XONE osadzona została w roku 1968, w fikcyjnym mieście New Bordeaux, wzorowanym na Nowym Orleanie, a głównym protagonistą jest niejaki Lincoln Clay – weteran wojny w Wietnamie, należący do niewielkiej organizacji przestępczej. Jego ugrupowanie zostało jednak zdradzone, a najbliższe mu osoby w brutalny sposób zlikwidowano, dlatego też motywem przewodnim trójki jest dokonanie zemsty na oprawcach swoich towarzyszy, a w szczególności na osobie Sala Marcano, który jest donem włoskiej rodziny odpowiedzialnej za masakrę. Co ciekawe, w swojej misji Clay będzie mógł liczyć na pomoc innych bossów przestępczego świata, a do jego sprzymierzeńców dołączy irlandzki mafioso Burke, dowodząca haitańskimi gangsterami Cassandra oraz znany z drugiej części Mafii Vito Scaletta.

Mechanika
Mimo, że akcja gry od początku istnienia serii miała miejsce w otwartych światach, jej trzecia odsłona pod względem rozgrywki zbliżyła się dość mocno do konkurencyjnego cyklu Grand Theft Auto. Ulice miasta wypełniono szeregiem aktywności pobocznych, którymi możemy się zająć w przerwach pomiędzy kolejnymi misjami, jednak wszystkie one mają mieć istotny wpływ na fabułę.

Niezwykle istotną nowością względem poprzednich odsłon serii jest wprowadzenie możliwości przejmowania nielegalnych interesów wrogich ugrupowań. Po osłabieniu pozycji lokalnego bossa mafijnego możemy zaatakować jego główną siedzibę i przejąć na własność. Zdobyte włości da się następnie przekazać we władanie jednego z naszych współpracowników, zwanych porucznikami, zyskując w ten sposób dostęp do bonusów różnego typu, np. możliwości wezwania posiłków, które pomogą w walce z rywalami lub opcji przekupienia stróżów prawa, by zaprzestali pościgu.

Przekazywanie kolejnych interesów i w konsekwencji dzielnic naszym podwładnym wiąże się z kolejną ciekawą mechaniką, mającą oddać napięcia występujące w grupach przestępczych. Otóż nasi porucznicy mogą zareagować nerwowo, gdy przekażemy zbyt dużą władzę ich konkurentom, co może prowadzić do konfliktów. Gracz musi więc liczyć się z tym, że w pewnym momencie będzie musiał stłumić bunt we własnych szeregach.

Znacznemu powiększeniu uległ też wachlarz możliwości głównego bohatera. Na wyposażeniu Lincolna znajdują się m.in. pistolety, rewolwery, strzelby, karabiny maszynowe oraz granaty, jednak w danej chwili bohater może korzystać jedynie z dwóch rodzajów uzbrojenia. W grze nie zabrakło też możliwości korzystania z osłon oraz dynamicznej walki wręcz, w tym opcji brutalnego ogłuszania wrogów. Nie bez znaczenia dla rozgrywki jest również możliwość prowadzenia ostrzału podczas jazdy samochodem, której model również znacząco zmieniono – obecnie jest bardziej zręcznościowy niż w częściach poprzednich. W Mafii III na PC, PS4 i XONE deweloperzy zdecydowali się na łączony system regeneracji zdrowia. Pasek życia podzielono na kilka segmentów, które regenerują się, jeśli nie zostaną wyczerpane do zera, zaś gdy to nastąpi pozostaje nam skorzystanie z apteczek.

W przeciwieństwie do dwóch poprzednich odsłon cyklu, w których przeważały wątki przygodowe, Mafia III stanowi dość wyraźny zwrot w kierunku sandboksowości, właściwej choćby serii GTA. Mimo przynależności do koncernu Take-Two Interactive, obie ekipy deweloperskie korzystały jednak wyłącznie z autorskich rozwiązań, zarówno w dziedzinie gameplayu, jak i w kwestiach technicznych.

Tryby gry
Mafia III to produkcja przeznaczona tylko dla jednego gracza. Deweloperzy nie zatroszczyli się o żadne tryby multiplayer, ale wynagrodzili ich brak rozbudowaną kampanią, szeregiem aktywności pobocznych i innymi atrakcjami.

Kwestie techniczne
Mafia III na PC, PS4 i XONE to gra o przeciętnej jakości oprawie graficznej. Podczas rozgrywki nie brakuje rozmaitych efektów specjalnych, misji odbywających się o różnych porach doby i podczas różnorakich warunków pogodowych. Twórcy jak najbardziej chcieli oddać klimat tamtych czasów, więc oprócz szeregu smaczków związanych ze stylistyką miasta, swoje trzy grosze dorzuca ścieżka dźwiękowa, przy tworzeniu której użyto utworów z dawnych lat, w tym: The Animals - House of the Rising Sun (1964), Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son (1969), Jimi Hendrix - All Along the Watchtower (1968) i The Rolling Stones - Paint it Black (1966).






8
Pixel Shader 5.0 / Need for Speed: Heat
« dnia: Listopad 04, 2025, 09:00:25 »


Dwudziesta czwarta odsłona popularnej serii gier wyścigowych Need for Speed. W Need for Speed: Heat trafiamy do Palm City, gdzie za dnia bierzemy udział w mistrzostwach Speedhunters Showdown, z kolei nocą walczymy o zwycięstwo w nielegalnych wyścigach ulicznych.

Need for Speed: Heat to gra wyścigowa będąca dwudziestą pierwszą główną odsłoną popularnego cyklu Need for Speed. Tytuł został opracowany przez studio Ghost Games, które sprawuje pieczę nad rozwojem serii od 2011 roku, a wcześniej dostarczyło takie produkcje, jak Need for Speed: Rivals, Need for Speed oraz Need for Speed: Payback.

Fabuła
Akcja gry Need for Speed: Heat toczy się w przypominającym Miami fikcyjnym mieście Palm City, gdzie wyścigi uliczne (zarówno legalne, jak i nielegalne) są na porządku dziennym. W trakcie zabawy wcielamy się w bohatera, który postanawia pomóc miejscowym miłośnikom szybkiej jazdy zdemaskować nielegalne poczynania skorumpowanych funkcjonariuszy policji. Podczas kampanii będziemy jednocześnie zdobywać reputację i zarabiać coraz większe pieniądze na kolejne samochody i ulepszenia. Nowością są oskryptowane misje fabularne polegające na śledzeniu lub eliminowaniu innych wozów.

Mechanika
W grze Need for Speed: Heat otrzymujemy do dyspozycji rozległe miasto o otwartej strukturze. Zabawa toczy się tutaj na dwóch płaszczyznach. Za dnia możemy swobodnie przemierzać metropolię, stawiając czoła specjalnie przygotowanym wyzwaniom oraz poszukując znajdziek, a także biorąc udział w legalnych wyścigach toczonych w ramach mistrzostw Speedhunters Showdown i wygrywając pieniądze. Jako że ulice patroluje policja, należy przy tym uważać, by na jej oczach nie złamać prawa. Niemniej, nawet jeśli podpadniemy mundurowym, obejdą się z nami dosyć łagodnie.

Sytuacja ulega diametralnej zmianie po zapadnięciu zmroku (sami decydujemy, o jakiej porze wyjeżdżamy na miasto – nie ma dynamicznej zmiany pory dnia), kiedy to możemy spróbować sił w nielegalnych zawodach, by zwiększyć swoją reputację oraz zdobyć unikatowe części do tuningu. Wówczas na ulice wyjeżdżają skorumpowane oddziały stróżów prawa, którzy nie cofną się przed niczym, by dorwać kierowców. W zależności od tego, jak bardzo zajdziemy im za skórę, rośnie nasz poziom wykroczeń, a na ogonie zaczynają nam siedzieć nie tylko radiowozy, lecz także pojazdy opancerzone czy nawet śmigłowce. Gra jest warta świeczki, gdyż im większe są nasze wykroczenia, tym więcej punktów reputacji zdobywamy. By zrobić użytek z tych ostatnich należy zgubić pościg i udać się do swojej kryjówki (w razie wpadki zdobyte nagrody zostaną nam odebrane). To ostatnie nie jest jedna łatwe, bo nasz samochód posiada pasek życia, a jeśli go opróżnimy, uderzając w inne pojazdy lub elementy otoczenia, zostaniemy złapani przez stróżów prawa.

Wyżej wspomniane punkty reputacji służą przede wszystkim do odblokowywania nowych części do tuningu, wzorowanych na produktach prawdziwych producentów; by jednak je wykorzystać, musimy również wydać na nie określoną ilość pieniędzy. Tytuł oferuje szerokie możliwości personalizacji samochodów; możemy zarówno wprowadzać modyfikacje optyczne, jak i mechaniczne. Lista tych pierwszych obejmuje zmianę barwy karoserii, świateł, opon czy tablic rejestracyjnych, a także instalację spojlerów, progów i zderzaków (lub nakładek na nie) czy wreszcie wymianę i dopasowanie wyglądu felg (wśród nich znajdziemy modele wzorowane na produktach prawdziwych producentów) oraz zmianę brzmienia wydechu.

Tuning mechaniczny obejmuje przede wszystkim wymianę silnika (po raz pierwszy w historii) serii. Poza tym możemy swobodnie wymieniać określone podzespoły, dostosowując samochód do określonego typu zawodów, np. driftu. Nawet pomimo tego, że model jazdy jest zręcznościowy, różnice pomiędzy poszczególnymi autami są wyczuwalne; ponadto pojazd przystosowany do driftu niekoniecznie sprawdzi się w terenie czy wyścigach, w których liczy się miejsce na mecie. Warto jeszcze odnotować, że personalizacja dotyczy również naszego kierowcy.

Co zaś tyczy się samochodów, które kupujemy za zarobione pieniądze – na ich liście znajdziemy zarówno kultowe klasyki pokroju Astona Martina DB5 z 1964 roku, Buicka GNX (1987), Dodge’a Chargera (1969) bądź Ferrari Testarossa Coupe (1984), jak i współczesne pojazdy. Wśród tych ostatnich pojawiają się nie tylko auta sportowe, które można spotkać na drogach (BMW M4 GTS, Chevrolet Corvette, Honda Civic Type-R, Nissan 370Z), lecz także supersamochody (na czele z Pagani Huayra BC, McLaren 570S, Lamborghini Huracan bądź Ferrari LaFerrari).

Tryby gry
W Need for Speed: Heat można grać zarówno w pojedynkę, jak i w trybie sieciowym z innymi graczami na mapie.

Kwestie techniczne
Need for Speed: Heat posiada trójwymiarową grafikę wysokiej jakości. Na uwagę zasługują przede wszystkim zaprojektowane z dbałością o detale modele samochodów. Poza tym jednak podobać się może także pełne szczegółów otoczenie i realistyczne oświetlenie. Zabawie towarzyszy latynoski soundtrack zagrzewający do walki o zwycięstwo.








9
Pixel Shader 5.0 / F1 22
« dnia: Listopad 02, 2025, 17:09:37 »



F1 22 to trzynasta odsłona serii gier wyścigowych opartych na licencji Formuły 1 - zawartość dotyczy sezonu 2022 i przynosi nowy moduł F1 Life . Tytuł wyprodukowało studio Codemasters, a wydała firma Electronic Arts.

F1 22 to kolejna, trzynasta odsłona serii licencjonowanych gier wyścigowych Formuły 1. Za opracowanie tytułu odpowiada studio Codemasters, bardzo doświadczony producent samochodówek, mający w dorobku również serie GRID i DiRT. Wydawcą, podobnie jak w przypadku poprzedniej części, jest firma Electronic Arts.

Mechanika
Trzonem rozgrywki są wyścigi w bolidach z sezonu 2022 Formuły 1 na światowej sławy torach, w tym nowym w serii - Miami International Autodrome. Stanąć do walki możemy z 10 zespołami i 20 kierowcami, którzy zakwalifikowali się do prawdziwych zmagań. Realizmu dodają (opcjonalne) okrążenia formujące, przejazdy samochodu bezpieczeństwa, czy interaktywne zjazdy do boksów. Ponownie mamy dostęp do wyścigów w klasie Formula 2 - z opcjami krótkiego, średniego lub długiego sezonu.

Tryby gry
Tak jak w poprzednich częściach cyklu, możemy w trybie kariery piąć się po ostateczne zwycięstwo w sezonie. W module Mój zespół ponownie stajemy na czele drużyny wyścigowej, stworzonej od podstaw z ograniczonym budżetem i prowadzimy ją w rywalizacji z pozostałymi dziesięcioma.

W tej odsłonie pojawił się tryb F1 Sprint, pozwalający na spróbowanie tego rodzaju zawodów, wprowadzonego do Formuły 1 w 2021 roku. Nowością jest również F1 Life jako swoista przestrzeń społecznościowa, w której chwalimy się innym graczom zdobytymi supersamochodami, strojami i akcesoriami.

Oprócz rozgrywki w pojedynkę dostępne są tryby multiplayer - rywalizować możemy z wieloma graczami poprzez sieć lub z jednym znajomym na podzielonym ekranie.

Kwestie techniczne
Model jazdy w F1 22 jest bardziej realistyczny niż w poprzednich odsłonach serii. Wprowadzono także sztuczną inteligencję dostosowującą swój poziom do mniej zaawansowanych graczy, aby zapewnić im wyrównaną rywalizację. Jest to pierwsza odsłona serii, która oficjalnie wspiera zestawy wirtualnej rzeczywistości.




10
Pixel Shader 5.0 / MotoGP 22
« dnia: Listopad 01, 2025, 17:40:32 »


Gra wyścigowa z zacięciem symulacyjnym, oparta na licencji Motocyklowych Mistrzostw Świata. W MotoGP 22 możemy powalczyć o zwycięstwo w wirtualnym odpowiedniku sezonu 2022, w ramach klas Moto3, Moto2 oraz MotoGP. Oprócz rozbudowanej kampanii znajdziemy tu m.in. tryb multiplayer.


MotoGP 22 to poświęcona jednośladom gra wyścigowa, oparta na licencji Motocyklowych Mistrzostw Świata. Za opracowaniem tej produkcji stoi wyspecjalizowane w tym gatunku studio Milestone, które nie tylko sprawuje pieczę nad serią, lecz także ma w swoim portfolio inne projekty, jak RIDE czy MXGP.

Mechanika
Zawartość gry MotoGP 22 odzwierciedla sezon 2022 Motocyklowych Mistrzostw Świata. Produkcja pozwala nam wziąć udział w walce o zwycięstwo na ponad dwudziestu prawdziwych torach, w ramach klas Moto3, Moto2 czy wreszcie MotoGP. Oprócz wszystkich zawodników biorących udział w wyścigach sezonu 2022, w grze pojawia się ponad 70 postaci, które zapisały się złotymi zgłoskami na kartach historii tych mistrzostw.

Tytuł kładzie nacisk na realizm, co znajduje odzwierciedlenie zarówno w modelu jazdy, jak i w konieczności zwracania uwagi na szereg parametrów naszego jednośladu w trakcie wyścigu. Mowa nie tylko o temperaturze hamulców, ilości paliwa czy poziomie zużycia opon, lecz również o wysokości zawieszenia, którą możemy modyfikować, by podnosić lub obniżać środek ciężkości. Gra jest jednak przyjazna nowicjuszom – znajdziemy tu zarówno szereg asyst ułatwiających jazdę, jak i rozbudowany samouczek. Starzy wyjadacze mogą natomiast szlifować swe umiejętności w tak zwanym MotoGP Academy.

Produkcja pozwala nam przy tym na dostosowanie do indywidualnych preferencji wyglądu zarówno naszego jednośladu, jak i kombinezonu oraz kasku zawodnika.

Tryby gry
MotoGP 22 oferuje rozbudowaną kampanię, w której tworzymy własny zespół lub dołączamy do jednego z oficjalnych, a następnie zajmujemy się nie tylko walką o kolejne zwycięstwa, lecz także zarządzaniem kadrą i zatrudnianiem coraz bardziej wykwalifikowanych pracowników czy udoskonalaniem swojej maszyny. Poza tym znajdziemy tu specjalny wariant rozgrywki pozwalający nam przeżyć raz jeszcze kluczowe wydarzenia z historycznego sezonu 2009, w skórze legendarnych zawodników. Na jego potrzeby przygotowano ponad 50 minut materiału dokumentalnego, którego narratorem jest słynny Mark Neale. Tryb multiplayer umożliwia natomiast zabawę na podzielonym ekranie (za wyjątkiem konsoli Nintendo Switch) lub przez Internet (z rozgrywką cross-platformową w ramach tej samej „rodziny” platform).

Kwestie techniczne
Oprawa graficzna gry MotoGP 22 prezentuje wysoki poziom wykonania. Z dbałością o detale zaprojektowano nie tylko motocykle czy trasy, lecz również modele postaci (a zwłaszcza ich twarze). Dodatkowo sporo uwagi poświęcono animacjom.






11
Pixel Shader 5.0 / The Sims 4
« dnia: Październik 31, 2025, 19:52:40 »




Gracze The Sims 4 ponownie mają okazję pokierować życiem wirtualnej rodziny. Edytor postaci pozwala nie tylko zdecydować o cechach fizycznych każdego z Simów, ale także określić jego osobowość, charakter i aspiracje. The Sims 4 oferuje znacznie więcej funkcji społecznościowych.

The Sims 4 to kolejna część serii popularnych na całym świecie wirtualnych symulatorów życia. Podobnie jak w przypadku poprzednich odsłon cyklu, za jego produkcję odpowiada amerykańskie studio Maxis.

Pierwsze The Sims ukazało się jeszcze w 2000 roku. Jego pomysłodawcą był Will Wright, założyciel Maxis i twórca SimCity oraz innych pokrewnych mu gier z Sim w tytule, które święciły swoje największe sukcesy w latach 90. The Sims szybko przerosło popularnością pozostałe gry z katalogu dewelopera, stając się fenomenem i jedną z najpopularniejszych marek w branży elektronicznej rozrywki.

Gameplay
The Sims 4 unika rewolucyjnych zmian w modelu rozgrywki. W trakcie zabawy gracz opiekuje się więc rodziną wirtualnych Simów, dbając o ich wszystkie potrzeby duchowe i materialne, a także zapewniając dach nad głową, projektując dom oraz ogród.

Cała rozgrywka rozpoczyna się od tworzenia swoich Simów. W The Sims 4 zdecydowano się przemodelować system kreacji postaci. Tym razem rozbudowano system modyfikowania twarzy – suwaki zmieniające dany element zastąpiono ruchami myszki, zwiększając jednocześnie zakres zmian. Dodano także możliwość edytowania całej sylwetki postaci. Usunięto z kolei możliwość swobodnego dostosowania kolorów włosów i ubrań, wracając do z góry zdefiniowanych przez twórców zestawów.

Ogromne znacznie ma również charakter Sima. Gracze wybierają kilka z kilkudziesięciu dostępnych cech osobowości, a także długoterminowe cele bohatera. Mają one wpływ na późniejsze zachowanie postaci i są elementem poprawionego systemu sztucznej inteligencji wprowadzonego do gry. Simy zachowują się dzięki niemu naturalniej i w znacznie bardziej zróżnicowany sposób reagują na zaistniałe wokół nich sytuacje. Nowinką są również emocje odczuwane przez wirtualnych bohaterów. Wpływają na nie nie tylko aktualnie zaspokojone bądź nie potrzeby czy społeczne interakcje, ale także używane sprzęty domowe czy noszone ubrania. Przeżywanie konkretnych emocji odblokuje przed nami m.in. nowe opcje dialogowe.

Po stworzeniu Simów gracz musi wprowadzić ich do domu. Może on pozostawić go w formie przygotowanej przez twórców lub całkowicie przerobić. Produkcja oferuje bowiem rozbudowane narzędzie, pozwalające na budowanie i meblowanie własnych mieszkań. W porównaniu do poprzednich części interfejs konstruktora został udoskonalony. Wprowadzono między innymi gotowe pokoje, które można postawić jednym kliknięciem.

The Sims 4 wprowadza także tzw. „Galerię”, które umożliwia dzielenie się wykreowanymi domami i postaciami z innymi graczami.

DLC i dodatki
Na przestrzeni lat do The Sims 4 wydano całą masę dodatkowej zawartości: od mikrododatków wprowadzających jedną – dwie nowinki i pakiety ubrań (noszących zwykle podtytuł Akcesoria), po pełnoprawne rozszerzenia oferujące kampanie fabularne i nowe atrakcyjne lokacje oraz znacząco rozbudowujące rozgrywkę.












12
Pixel Shader 5.0 / Call of Duty: WWII
« dnia: Październik 31, 2025, 16:00:30 »


Kolejna odsłona niezwykle popularnego cyklu strzelanek FPP, opracowana przez studio Sledgehammer Games. Tytuł wraca do korzeni serii, zabierając graczy w czasy II wojny światowej. W skórze głównego bohatera, „Reda” Danielsa (członka słynnej 1 Dywizji Piechoty), biorą oni udział w szeregu kluczowych bitew owego konfliktu, na czele z lądowaniem w Normandii, ofensywą w Ardenach, wyzwoleniem Paryża czy bitwą o most Ludendorff.

Miłośnicy cyklu Call of Duty od lat domagali się jego powrotu do korzeni i osadzenia akcji kolejnej odsłony w czasach II wojny światowej. Wydane między innymi na pecetach Call of Duty: WWII stanowi bez wątpienia odpowiedź na owe postulaty. Celem opracowującego ten tytuł zespołu Sledgehammer Games było przede wszystkim wierne odwzorowanie działań wojennych i położenie nacisku na współpracę pomiędzy żołnierzami biorącymi udział w bitwach. Choć produkcja trzyma się szlaku wytyczonego przez poprzednie części serii, jej autorzy zdecydowali się na kilka ryzykownych ruchów, wprowadzając szereg zmian i usprawnień w mechanice rozgrywki. Standardowo, oprócz kampanii dla pojedynczego gracza, pozycja oferuje szeroki wachlarz trybów multiplayer oraz nowe wcielenie popularnego modułu Zombie.

Fabuła
Jak sugeruje tytuł, akcja Call of Duty: WWII została osadzona w czasach II wojny światowej. W trakcie fabularnej kampanii gracze mogą prześledzić losy niewielkiego oddziału wchodzącego w skład słynnej 1 Dywizji Piechoty (ang. Big Red One, czyli Wielka Czerwona Jedynka), w którym służy „Red” Daniels – młody żołnierz z Teksasu. Scenarzyści kładą nacisk nie tylko na ukazanie jego relacji z poszczególnymi członkami zespołu, lecz także na zaprezentowanie współpracy z innymi ugrupowaniami walczącymi z niemieckimi agresorami. Zgodnie z hasłem, że na wojnie nikt nie walczy sam, w toku przygody przychodzi nam wspomagać francuski ruch oporu oraz połączyć siły z brytyjskimi żołnierzami sił specjalnych. Na przestrzeni szeregu misji produkcja pozwala graczom wziąć udział nie tylko w kluczowych bitwach zachodniego frontu konfliktu, na czele z lądowaniem w Normandii, wyzwoleniem Paryża i ofensywą w Ardenach, ale i dotrzeć do niemieckiego obozu koncentracyjnego.

Mechanika
Podobnie jak we wcześniejszych grach spod znaku Call of Duty, w wydanym na platformę PC, PS4 i XONE Call of Duty: WWII akcja prezentowana jest z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Podczas zabawy toczymy krwawe boje w różnorodnych sceneriach – od gęstych lasów, aż po uliczki francuskich i niemieckich miast; oczywiście nie brakuje tu wyżej wymienionych bitew na trochę większą skalę. Na osobną wzmiankę zasługuje rozbudowany arsenał, którego poszczególne elementy odtworzono z dbałością o detale – w toku rozgrywki przychodzi nam wykorzystać zarówno pistolety i karabiny maszynowe, jak i bardziej zaawansowaną broń pokroju miotaczy ognia.

Należy odnotować, że tym razem twórcy zdecydowali się na wprowadzenie szeregu zmian i usprawnień w mechanice rozgrywki. Przede wszystkim koledzy głównego bohatera odgrywają o wiele większą rolę, aniżeli miało to miejsce wcześniej – dość powiedzieć, że nie uświadczymy tu automatycznej regeneracji zdrowia (która, jak mogłoby się wydawać, zagościła w serii na stałe), a o każdą apteczkę lub zapasową amunicję musimy prosić towarzyszy broni.

Tryby gry
Oprócz kampanii fabularnej dla pojedynczego gracza Call of Duty: WWII oferuje szeroki wachlarz wieloosobowych wariantów rozgrywki. Wśród nich bryluje nowy tryb Wojna, w ramach którego gracze stają do walki o kilka następujących po sobie, kluczowych punktów mapy. Poza tym w grze zaimplementowano swoiste centrum społecznościowe, zwane Kwaterą Główną, gdzie możemy spotkać się z innymi osobami z dala od wojennej wrzawy. Ponadto klasy zastąpiono tu dywizjami (nasz wojak może być na przykład żołnierzem górskim z karabinem snajperskim, spadochroniarzem walczącym po cichu lub standardowym piechurem), a wygląd i wyposażenie prowadzonej do boju postaci możemy dostosować do indywidualnych preferencji.

Uzupełnieniem tego wszystkiego jest kolejne wcielenie trybu Zombie, w którym przychodzi nam stanąć oko w oko z nazistowskimi truposzami w konwencji przywodzącej na myśl horrory klasy B i w kooperacji przejść minikampanię fabularną z ogromną ilością zagadek środowiskowych.

Kwestie techniczne
Seria Call of Duty zdążyła już przyzwyczaić graczy do wysokiej jakości oprawy graficznej – nie inaczej mają się sprawy w przypadku opisywanego tutaj Call of Duty: WWII. Modele postaci zachwycają bogactwem detali, podobnie jak towarzyszące starciom efekty wizualne i cząsteczkowe, a i na elementach otoczenia można zawiesić oko. Zmaganiom towarzyszą realistyczne odgłosy pola bitwy oraz specjalnie skomponowana muzyka budująca sugestywny klimat.






13
Pixel Shader 5.0 / eFootball PES 2020
« dnia: Październik 31, 2025, 09:43:43 »



Kolejna część serii symulatorów piłki nożnej Pro Evolution Soccer. Edycja 2020 skupia się mocniej na trybie wieloosobowym (zwłaszcza pod kątem rozgrywek e-sportowych) oraz oferuje sporo poprawek w mechanice rozgrywki i oprawie graficznej. Za stworzenie tego tytułu odpowiadają deweloperzy z japońskiej firmy Konami

eFootball PES 2020 jest kolejną odsłoną znanego cyklu symulatorów piłkarskich Pro Evolution Soccer. Produkcja kładzie zdecydowanie większy nacisk na rozgrywki e-sportowe i wprowadza liczne poprawki w mechanice rozgrywki. Za jej opracowanie i wydanie odpowiada japońska firma Konami, konsekwentnie rozwijająca serię od momentu jej powstania w 1996 roku (choć korzenie tej marki sięgają jeszcze dalej w przeszłość – wówczas była znana pod nazwą International Superstar Soccer). W prace nad grą zaangażowany był piłkarz Andres Iniesta – legenda zespołu FC Barcelona.

Mechanika
eFootball PES 2020 to klasyczny symulator piłki nożnej, łączący wysoki poziom realizmu z przystępnością. W stosunku do poprzedniej części wprowadzono szereg zmian, takich jak ulepszony system przyjmowania i prowadzenia piłki, poprawione podania oraz mechanika kreowania akcji, dzięki której możemy przeprowadzać sprawne kontrataki i taktycznie wykorzystywać wolną przestrzeń na boisku.

Twórcy zadbali też o szereg dodatkowych manewrów (np. nowy rodzaj dryblingu, a także sporo trików umożliwiających omijanie rywali) i zagrań (np. uderzeń „z pierwszej piłki”). Zmiany znajdziemy również w trybie Master League – poprawiono mechanikę zarządzania transferami, (co skutkuje bardziej realistyczną wyceną zawodników) oraz dodano specjalny, interaktywny system dialogowy

Tryby gry
W eFootball PES 2020 możemy grać zarówno samotnie, jak i z innymi. W przeciwieństwie do poprzednich odsłon serii, gra stawia jednak nacisk na rozgrywki w trybie wieloosobowym – szczególnie w wydaniu profesjonalnym (e-sportowym).

Twórcy wprowadzili także zupełnie nowy moduł Matchday, w którym gracze opowiadają się po jednej z dwóch stron i współpracują z pozostałymi członkami drużyny, biorąc udział w rozgrywkach i walcząc o miejsce w wielkim finale.

Kwestie techniczne
eFootball PES 2020 posiada trójwymiarową oprawę graficzną, która prezentuje wysoki poziom. Modele zawodników przypominają prawdziwych piłkarzy i są bardzo realistycznie animowane. Z dużą dbałością o szczegóły potraktowano także stadiony, które zostały wiernie odwzorowane dzięki wykorzystaniu technologii fotogrametrii (trójwymiarowego skanowania). W stosunku do poprzedniej odsłony poprawiono również wygląd murawy, system oświetlenia i zachowanie publiczności. Kolejną nowinkę stanowią bardziej realistyczne sceny animowane, towarzyszące np. interakcjom z sędziami.







14
PSP Sony / Tekken 6
« dnia: Czerwiec 23, 2025, 15:53:55 »


Tekken 6 to kolejna odsłona jednej z najpopularniejszych bijatyk w historii elektronicznej rozrywki. Jednocześnie jest to druga część Turnieju Żelaznej Pięści wydana na przenośną konsole PSP. W ramach gry zawarto wszystkie elementy znane z edycji powstałych z myślą o konsolach stacjonarnych. Dotyczy to także dodatków wprowadzonych za sprawą aktualizacji Bloodline Rebellion, jakiej poddana została automatowa wersja Tekkena 6. Dzieło zostało przygotowane przez firmę Namco Bandai.

Fabułę Tekkena 6 stworzył Katsuhiro Harada i nawiązuje ona do wydarzeń z części piątej. Jin Kazama przejął tytuł swego pradziadka Jinpachiego Mishimy (głównego bossa w poprzedniej odsłonie) i objął dowództwo nad Mishima Zaibatsu. Na jego drodze do osiągnięcia władzy absolutnej stoi jedynie organizacja G Corporation, dowodzona przez jego ojca (Kazuya Mishima). Jak można się spodziewać, wkrótce ogłoszona zostaje szósta edycja turnieju King of Iron Fist Tournament.

Tekken 6 został poddany optymalizacji pod kątem PSP, które przecież nie może się pochwalić możliwościami technologicznymi na poziomie swoich domowych odpowiedników. Na szczęście nie wiązało się to z jakimiś szczególnymi cięciami. Głównie dotyczą one oczywiście oprawy graficznej, która została pozbawiona wyjątkowych efektów oraz wysokiej jakości tekstur. Nie oznacza to jednak, że grafika nie spełnia oczekiwań właścicieli PSP – jak na potencjał konsoli prezentuje się wybornie, stojąc na wyższym poziomie, aniżeli w przypadku poprzedniej odsłony, Tekken: Dark Resurrection.

Przenośny Tekken 6 oferuje możliwość wcielenia się we wszystkich bohaterów z edycji stacjonarnej. W grze powracają więc wszyscy lubiani wojownicy, od lat zaskakujący nas swoimi umiejętnościami. Wcielimy się w Jina Kazamę, Kazuyę, Kinga, Christie Monteiro, Dragunova, Hwoaranga, Marduka, czy też Ninę Williams. Autorzy oddali dodatkowo do naszej dyspozycji zestaw nowych postaci - Boba, Leo, Miguela Caballero Rojo, Zafinę, Alisę Bosconovitch, Larsa Alexanderssona, Azazela (głównego bossa) oraz NANCY-MI847J.

Tekken 6 na PSP to także kilka ekskluzywnych elementów. Autorzy wymieniają wśród nich przede wszystkim nowe areny oraz przedmioty (jak choćby stroje dla wojowników). Produkcja oferuje także tryb multiplayer, który możemy przetestować w systemie ad hoc, a więc drogą radiową z najbliższymi przyjaciółmi. Możliwe jest ponadto wysłanie na specjalny serwer tzw. ducha, a więc danych na temat naszej postaci, które pobrane przez innego gracza pełnią rolę „żywego” przeciwnika.






15
Pixel Shader 2.0 / Second Sight
« dnia: Czerwiec 23, 2025, 12:38:02 »


Second Sight to kolejna propozycja studia Free Radical Design, które zasłynęło przede wszystkim za sprawą wydawanej na platformy nowej generacji serii TimeSplitters a także hitowego Goldeneye 007 na Nintendo 64. W przeciwieństwie do wspomnianych tytułów akcja opisywanej gry nie musi być przez cały czas obserwowana z perspektywy pierwszej osoby, gdyż gracz w każdej chwili może przełączyć podgląd na widok TPP. Miłośników serii TimeSplitters zainteresuje zapewne to, iż w grze zastosowano bardzo zbliżony model sterowania główną postacią.

Gracz rozpoczyna zabawę w ściśle strzeżonym kompleksie medycznym, który prowadzi bliżej niesprecyzowane badania na ludziach. Prowadzona postać wykazuje oznaki amnezji, nie pamięta bowiem nic z przeszłości. Główny bohater odkrywa natomiast, że obdarzony został licznymi nadnaturalnymi zdolnościami. Usiłuje wydostać się z kompleksu i odkryć tajemnicę swej przeszłości. Warto przy tym dodać, iż z racji dopracowanego sterowania gracz może równocześnie poruszać postacią i korzystać z nowo nabytych mocy.

W miarę rozwoju gry sterowana postać nabywa nowe zdolności, a także rozwija już posiadane. Istotną rolę odgrywa przy tym wskaźnik mocy, który informuje ile energii na wykorzystanie nabytych zdolności postać jeszcze posiada. W przypadku przekroczenia dozwolonej wartości główny bohater na kilka sekund traci orientację przez co jest narażony na ataki przeciwników. Lista dostępnych mocy obejmuje leczenie (główny bohater musi wtedy pozostać w bezruchu), przejmowanie ciał innych ludzi (dzięki temu można na przykład odblokować pozornie niedostępne drzwi), uderzenie psychokinetyczne (trafiona postać zostaje przewrócona oraz traci przytomność na kilka sekund), telekinezę (gracz może podnosić większość przedmiotów i na przykład rzucać nimi we wrogów), projekcję (wyświetlanie wizerunku własnej postaci w celu zmylenia wroga), psychokinetyczny impuls (unieruchamia wszystkich przeciwników znajdujących się w okolicy) oraz oczarowanie danej postaci (główny bohater dla wybranych osób staje się wtedy niewidzialny). Ponadto, podczas rozgrywki bohater może korzystać z tradycyjnych środków „perswazji”, tj. 13 broni (pistoletów, karabinów maszynowych, karabinów snajperskich, itd.). W wielu miejscach główna postać musi się skradać. Bohater wzorem najlepszych pozycji gatunku może „przyklejać się” do ścian, chować wewnątrz metalowych szafek, odwracać uwagę okolicznych strażników czy też wychylać na boki. Osamotnionych wrogów można ponadto eliminować pojedynczym strzałem w głowę.

Co pewien czas bohater miewa przebłyski wydarzeń, które miały miejsce w przeszłości. Co ciekawe, elementy te są w pełni interaktywne i pozwalają bliżej poznać istotne wydarzenia z przeszłości. To między innymi dzięki tym wizjom dowiadujemy się kim jest.

Oprawa wizualna gry skoncentrowana została przede wszystkim na efektownym ukazaniu używanych przez głównego bohatera mocy. Prowadzona przez gracza postać bada różnorakie bazy wojskowe, laboratoria aczkolwiek niektóre etapy rozgrywane są pod gołym niebem. Sporym atutem jest też interaktywne otoczenie, które można dowolnie demolować.






Strony: [1] 2 3 ... 30
Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
ha maho watahashiraberu zadania-domowe watahapolnocnejciszy