Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Articz

Strony: [1] 2 3 ... 18
1
Pixel Shader 5.0 / Ultimate Fishing Simulator
« dnia: Kwiecień 24, 2024, 11:52:59 »


Ultimate Fishing to gra symulacyjna dla miłośników wędkarstwa. Jest to dzieło studia Ultimate Games, które nawiązało współpracę z firmą PlayWay – wydawcą takich tytułów jak Car Mechanic Simulator 2017, Agony czy Polska Farma 2017.

Mechanika

Głównym celem twórców Ultimate Fishing, jak sugeruje sama nazwa, było stworzenie symulatora ostatecznego, który wiernie odwzorowuje to hobby. W związku z tym przygotowano siedem łowisk opartych na prawdziwych miejscach występujących w Panamie, Rosji, Kanadzie czy Stanach Zjednoczonych. Oznacza to, że czasami łowimy, pływając łodzią po morzu, innym razem siedzimy na brzegu jeziora, a czasem staramy się złapać rybę w przeręblu.


Zróżnicowane lokacje oznaczają, że pływają w nich rozmaite gatunki ryb, do których należy podchodzić w odmienny sposób i z innym wyposażeniem. W związku z tym do wyboru mamy szereg zróżnicowanych wędzisk, kołowrotków, haczyków, przynęt itd. Ponadto w Ultimate Fishing znajdują się także zmienne warunki pogodowe oraz pełen cykl dnia i nocy, które wraz z realistyczną fizyką wody sprawiają, że łowienie jest bardziej zróżnicowane i nieprzewidywalne – w końcu niektóre gatunki ryb łatwiej dorwać w nocy, inaczej też łowi się na spokojnym jeziorze niż na wzburzonym morzu itd.

Wszystko to uzupełnia zaawansowany edytor poziomów, umożliwiający stworzenie łowiska marzeń. Nie zabrakło również multiplayera z turniejami dla wielu graczy.






2
Pixel Shader 5.0 / Medieval Dynasty
« dnia: Kwiecień 24, 2024, 11:48:54 »


Medieval Dynasty to intrygująca gra z pogranicza RPG akcji i symulatora życia z elementami survivalu oraz strategii, stworzona przez polskie studio Render Cube. Jest to druga produkcja łódzkiego zespołu i zgoła odmienna od jego debiutanckiego projektu: wyścigów gokartów Monster League z 2018 roku. Tym razem Polacy stworzyli realistyczną grę osadzoną w średniowieczu, trochę przypominającą czeskie Kingdom Come: Deliverance. Tytuł jest też kolejną odsłoną cyklu Dynasty firmy Toplitz Productions, aczkolwiek wyraźnie odmienną od swoich poprzedników.


Fabuła

Głównym bohaterem jest osiemnastoletni chłop, który po śmierci rodziców opuszcza rodzinny dom, aby znaleźć pracę i wejść w dorosłość. Protagonista liczy na pomoc doświadczonego wuja, niestety okazuje się, że krewny nie żyje już od jakiegoś czasu. Dzięki pomocy lokalnego kasztelana młodzieniec otrzymuje kawałek ziemi i postanawia sam zadbać o swoją przyszłość, mając ambitny plan założenia własnej osady i zdobycia renomy w okolicy. Przy okazji pozna też tajemniczą przeszłość swojego wuja.


Mechanika

Założenia rozgrywki w Medieval Dynasty przywodzą na myśl Kingdom Come Deliverance czeskiego studia Warhorse. Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP), a rozgrywka skupia się na eksplorowaniu otwartego świata gry. W nim znajdziemy postacie niezależne, które mogą zlecić nam rozmaite zadania, ale też dzikie zwierzęta, a później nawet bandytów. Początek przypomina typowe produkcje survivalowe: staramy się zadbać o podstawowe potrzeby bohatera, dostarczając mu wody i pożywienia – na starcie polując, a później uprawiając rolę. Istotne jest również zebranie podstawowych materiałów i wybudowanie Racimirowi prostego domu. Z czasem zyskamy dostęp do bardziej zaawansowanych surowców, potrzebnych do ulepszenia konstrukcji i stworzenia wytrzymalszych narzędzi.

Głównym celem gry jest stworzenie własnej wioski, a z czasem przekształcenie jej w prosperujące miasto. W grze znajdziemy kilkadziesiąt rodzajów budynków, które będziemy mogli obsadzić pracownikami i rozwijać wraz z odblokowywaniem kolejnych opcji z drzewka umiejętności bohatera. Zabawę urozmaicają liczne questy poboczne i wyzwania, jak również możliwość założenia własnej dynastii możnowładców.



Wiąże się z tym specjalny system reputacji, przejawiający się zainteresowaniem króla naszą dynastią. W każdym przypadku nasze decyzje mają istotne przełożenie na rozgrywkę. Ponadto wraz z rozwojem osady będziemy musieli zadbać o gospodarkę, handlując z sąsiadami oraz dbając o samopoczucie i dobrobyt poddanych.







3
Pixel Shader 4.0 / Need For Speed Shift
« dnia: Kwiecień 24, 2024, 11:45:52 »



Need for Speed Shift to następna odsłona znanej serii wyścigów, która na rynku gier elektronicznych obecna jest już od 1995 roku. Za stworzenie tego dzieła odpowiadają: firma Slightly Mad Studios (zrzeszająca twórców między innymi GT Legends i GTR 2) oraz Micheal Mann (studio Black Box) i Patrick Soderlund (EA Games).

Twórcy Shift zdecydowali się na dość symulacyjne podejście do tematu wyścigów i starali się dokładnie odwzorować wrażenia z jazdy niezwykle szybkimi samochodami. Opracowali bardzo realistyczny model prowadzenia aut oraz nowy, widowiskowy system kolizji i zniszczeń. Jednocześnie położyli szczególny nacisk na zbalansowanie rozgrywki i zapewnienie graczom wrażeń oraz satysfakcji z osiąganych wyników nawet, jeżeli odbiorcy preferują zręcznościowy styl jazdy.

W tej odsłonie serii Need for Speed najważniejszy jest jednak kierowca, z którym możemy identyfikować się dzięki widokowi z wnętrza samochodu (z realistycznie odwzorowanym kokpitem i kamerą przyczepioną do kasku). Liczne wstrząsy i widok pękającej przedniej szyby to tylko niektóre z efektów, jakich wtedy doświadczamy. Dzięki kamerze FPP wrażenie prędkości staje się bardziej autentyczne i łatwiej wyobrazić sobie przeciążenia towarzyszące przełączaniu biegów.

W drodze do zwycięstwa na 18 torach - zarówno prawdziwych (Willow Springs, Laguna Seca), jak i fikcyjnych – przeszkadzają nam liczni oponenci. Programiści wyposażyli przeciwników w zaawansowane algorytmy Sztucznej Inteligencji, dzięki czemu są oni aktywniejsi w walce o czołowe pozycje oraz znacznie bardziej bezpardonowi, gdy chodzi o utrzymanie zdobytych miejsc. Na skutek powyższych ulepszeń Shift zyskał kształt, pozwalający porównywać go do konkurencyjnego GRID-a, wydanego przez studio Codemasters.








4
Pixel Shader 5.0 / Twierdza Edycja ostateczna
« dnia: Kwiecień 24, 2024, 11:41:48 »


Stronghold: Definitive Edition (Twierdza: Edycja ostateczna) to ulepszona wersja kultowej strategii czasu rzeczywistego, która zapoczątkowała słynną serię. Wydana w 2001 roku klasyka powraca z odświeżoną grafiką oraz nową zawartością.

Stronghold: Definitive Edition to ulepszona wersja kultowej strategii czasu rzeczywistego, która dała początek całej serii RTSów i doczekała się nominacji do nagrody BAFTA. Tak jak w przypadku pozostałych odsłon cyklu, za produkcję Twierdzy: Edycji Ostatecznej odpowiada FireFlyStudios. Tytuł ten wprowadza nie tylko odświeżoną, ale też zupełnie nową zawartość.



Fabuła

Zaprezentowane w tytule wydarzenia rozgrywają się w średniowiecznej Europie. W skład tytułu wchodzą w sumie trzy kampanie: dwie klasyczne oraz jedna zupełnie nowa, opracowana przez współzałożycieli Firefly Studios – Simona Bradbury’ego oraz Erica Ouelette’a. W ramach tej ostatniej – dostępnej wyłącznie w wersji Definitive Edition – gracze wyruszają w głąb zrujnowanej Anglii w celu odszukania i odbicia porwanej bratanicy Sira Długorękiego.
Mechanika

Podobnie, jak w przypadku oryginału gra ta stanowi połączenie city buildera oraz strategii wojskowej i ekonomicznej. Rozgrywka opiera się więc na wznoszeniu i projektowaniu imponujących zamczysk i rozległych osad, stawianiu potężnych twierdz, zarządzaniu finansami i zasobami oraz rozwijaniu nieustraszonej armii, przy której nasza ludność będzie czuć się bezpiecznie.

Najbardziej widowiskowym elementem rozgrywki są zaciekłe batalie, jakie nieraz przychodzi nam toczyć z wrogimi wojskami. W tym przypadku najbardziej spektakularne okazują się oblężenia zamków, wymagające od nas szczególnego zmysłu taktycznego. Chcąc jak najskuteczniej odpierać ataki nieprzyjaciół, dbamy o to, by naszą armię zasilały zróżnicowane jednostki, a mury twierdz i zamczysk były wzmocnione sprzętem obronnym.


Stronghold: Definitive Edition wprowadza dwie klasyczne kampanie, składające się z 26 misji oraz zupełnie nową kampanię fabularną dla jednego gracza, liczącą w sumie 14 misji.
Tryby gry

Tytuł ten umożliwia rozgrywkę zarówno w trybie single, jak i multiplayer. Pierwsza opcja obejmuje kampanie fabularne, druga natomiast umożliwia graczom zmierzenie się ze sobą w sieciowych starciach PvP. Nieustraszeni śmiałkowie mogą również spróbować swych sił w „Zamkowym Szlaku”, czyli serii 10 nowych, inspirowanych historią scenariuszy oblężniczych.






5
Pixel Shader 5.0 / Commandos 2: HD Remaster
« dnia: Kwiecień 24, 2024, 11:38:35 »


Commandos 2: HD Remaster to zremasterowana wersja kultowej strategii taktycznej z 2001 roku. Tytuł został opracowany przez studio Yippee! Entertainment, we współpracy z autorami pierwowzoru, czyli zespołem Pyro Studios.

Fabuła

Akcja gry Commandos 2: HD Remaster toczy się podczas II wojny światowej. Głównymi bohaterami są doskonale wyszkoleni żołnierze wykonujący niebezpieczne zadania za linią wroga. Na przestrzeni dziesięciu misji protagoniści trafiają do rozmaitych zakątków świata – pojawiają się między innymi w Europie, Azji, północnej Afryce, a nawet na Arktyce.

Mechanika

W grze Commandos 2: HD Remaster akcję ukazano z lotu ptaka. Podczas rozgrywki realizujemy zróżnicowane cele obejmujące na przykład eliminację określonej osoby, kradzież dokumentów czy zdobycie maszyny szyfrującej Enigma. Poza tym, jeśli uda nam się zebrać wszystkie fragmenty fotografii, które poukrywano w zakamarkach map, otrzymujemy dostęp do bonusowych misji pokroju rajdu motorówką pomiędzy minami.


Wykonując swoje obowiązki, należy mieć się na baczności, gdyż w lokacjach roi się od przeciwników. Choć wielu z nich da się ominąć, przemykając z dala od ich wzroku, do rozlewu krwi dochodzi tu nader często. Sprawę komplikuje fakt, że gra cechuje się wysokim poziomem trudności, a wykrycie któregoś z protagonistów zwiastuje nie lada kłopoty – wdanie się w otwartą wymianę ognia to niemal stuprocentowa gwarancja zakończenia misji niepowodzeniem. Z tego względu chcąc osiągnąć sukces, musimy stosować przemyślaną taktykę i robić właściwy użytek z indywidualnych umiejętności poszczególnych bohaterów oraz ich wyposażenia. W rozeznaniu w sytuacji na polu walki pomaga możliwość obracania kamery.









6
Pixel Shader 4.0 / Quantum of Solace
« dnia: Kwiecień 24, 2024, 11:34:54 »


Quantum of Solace jest hybrydą FPS-a i gry TPP, opartą na dwóch filmach o przygodach Jamesa Bonda. Obejmuje ona wydarzenia zarówno z Quantum of Solace, jak i z Casino Royale.

Na początku agent 007 rusza, by znaleźć bankiera - Le Chiffre, który, chcąc odzyskać pieniądze klientów gra w pokera o wysokie stawki. Naszym zadaniem jest pokrzyżowanie jego niecnych planów. Warto dodać, że w grze pojawia się scena, która została ostatecznie wycięta z filmu Casino Royale. W drugiej fabularnej połowie gry Bond poradzić sobie musi nie tylko z rozpracowaniem pewnej tajemniczej organizacji, ale także z ochotą wyrównania osobistych porachunków. Podróżuje po Austrii, Włoszech i Ameryce Południowej.

W trakcie strzelanin i przemieszczania się po kolejnych pomieszczeniach, akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Natomiast przy okazji szczególnie efektownych ciosów, wchodzenia po drabinie czy chowania się za filarami kamera przeskakuje w tryb TPP. Widzimy wtedy postać Daniela Craiga (grającego 007) w całej okazałości. Podczas gry słyszymy też głos tego aktora.

Zabawa nie ogranicza się do nieprzerwanych strzelanin. W wielu miejscach wybrać można jeden z dwóch sposobów na osiągnięcie celu – głośny i mało finezyjny, bądź bardziej „skradankowy” i przemyślany. Developerzy postawili przede wszystkim na filmowość akcji, wykorzystując różne, znane twórcom kinowych hitów, efekty.

Duża część otoczenia jest interaktywna. Zestrzelone żyrandole spadają na przeciwników, filary po przyjęciu wielu nabojów walą się, a cienkie ścianki można przestrzelić, pozbawiając kogoś osłony bądź odkrywając nowe ścieżki. Grafikę napędza wydajny i efektowny silnik, znany z Call of Duty 4: Modern Warfare.







7
Pixel Shader 4.0 / Pizza Connection 3
« dnia: Kwiecień 24, 2024, 11:30:31 »


Kolejna, po Pizza Syndicate z 1999 roku i wydanego rok później Pizza Connection 2, odsłona cyklu strategii ekonomicznych, w których gracz wciela się w szefa pizzerii.


Pizza Connection 3 to wydana na PC strategia ekonomiczna autorstwa studia Gentymad. Jest to kolejna odsłona cyklu, na który składają się gry Pizza Syndicate z 1999 roku i wydane rok później Pizza Connection 2. Na niektórych rynkach cykl znany był dawniej na jako Fast Food Tycoon.


Fabuła

Produkcja oparta została na tych samych rozwiązaniach co poprzednie części. Wcielamy się więc we właściciela nowo otwartej małej pizzerii i naszym zadaniem jest przeobrażenie skromnego biznesu w wielką sieć restauracji, posiadającą lokale na całym świecie.


Mechanika

Wydane na PC Pizza Connection 3 to strategia ekonomiczna, w której musimy dbać zarówno o stronę biznesową przedsięwzięcia, jak i wymyślać własne dania. Gra oferuje kreator pizz, pozwalający nam swobodnie komponować nowe warianty z wykorzystaniem ponad 75 składników.

Podczas zabawy konieczne jest zarządzanie restauracjami oraz pracownikami, dekorowanie lokali, inwestowanie w analizy rynkowe oraz marketing. Zgodnie z tradycjami serii, nie jesteśmy ograniczeni do uczciwej konkurencji. Przydatnymi metodami walki z rywalami okażą się m.in. łapówki oraz sabotaż.


Tryby gry

Pizza Connection 3 oferuje obszerną kampanię dla pojedynczego gracza, w której zaczynamy na ulicach Rzymu, aby w trakcie dwunastu misji podbić rynki m.in. w Berlinie, Waszyngtonie i Sydney.

Jak na strategię ekonomiczną przystało, nie zabrakło także trybu swobodnego, w którym sami ustalamy paramenty startowe, takie jak miasto z pierwszą restauracją, konkurencję oraz wiele innych warunków wpływających na rozgrywkę.
Kwestie techniczne

Gra Pizza Connection 3 stanowi pierwszą odsłonę cyklu, w której grafika została wykonana w pełnym trójwymiarze.








8
Pixel Shader 4.0 / Risen
« dnia: Kwiecień 24, 2024, 11:22:17 »


Gra cRPG autorstwa niemieckiego studia Piranha Bytes. Jest to czwarte dzieło tego dewelopera – pierwsze po serii Gothic, z której założeń czerpie pełnymi garściami. Tym razem przenosimy się na tropikalną wyspę Faranga.

Risen jest grą cRPG stworzoną przez niemieckie studio Piranha Bytes. W sumie jest to czwarte dzieło tego dewelopera – pierwsze niebędące częścią serii Gothic. Tytuł czerpie z niej jednak pełnymi garściami. Oferuje bowiem relatywnie niewielki, odcięty od świata, niebezpieczny region, system nauczycieli czy bezimiennego protagonistę, który musi znaleźć swoje miejsce pomiędzy wojującymi frakcjami.


Fabuła

Akcja Risena została osadzona na tropikalnej wyspie o nazwie Faranga. Bohater trafia na nią po katastrofie statku, na którym płynął na gapę wraz z kobietą o imieniu Sara. Oprócz nich przeżyła tylko jedna osoba – potężny Inkwizytor Mendoza.


Po dotarciu w głąb nieznanego lądu bohater dowiaduje się, że Farangę z jakiegoś powodu omijają szalejące na morzu sztormy. Co więcej, z ziemi wyłoniły się dziwne ruiny, kryjące zarówno cenne skarby, jak i niebezpieczne bestie. Pogoń za złotem sprawiła zaś, iż na wyspie zaszły istotne zmiany społeczne. Kontrolę nad miastem portowym sprawuje teraz Inkwizycja, niepozwalająca mieszkańcom opuszczać jego murów, przez co biedniejsi z nich głodują. Lokalny przywódca Don Esteban oraz wierni mu ludzie wynieśli się zaś do obozu na bagnie.

Ścieżki pomiędzy tymi dwoma miejscami roją się od dzikiej zwierzyny – wilków, dzików, morskich sępów, żądłoszczurów etc. – oraz gnomów i wojowników Inkwizycji. Ci ostatni mają za zadanie pojmać wszystkich napotkanych włóczęgów, a następnie doprowadzić ich do położonego przy wulkanie klasztoru, gdzie na siłę zostaną wcieleni w zbrojne szeregi zakonu.





Protagonista może również opowiedzieć się po jego stronie dobrowolnie – dzięki czemu może zostać magiem – albo przyłączyć się do Dona, by pomóc mu odzyskać władzę w mieście. Następnie – niezależnie od podjętej decyzji – bohater musi odkryć tajemnice Farangi. Jest ich dużo więcej, niż wydaje się na pierwszy rzut oka.
Mechanika

Pod względem rozgrywki Risen nie różni się zanadto od gier z serii Gothic. Akcję obserwujemy z perspektywy trzecioosobowej zza pleców bezimiennego herosa, jego twarz oglądając głównie podczas dialogów z napotkanymi NPC. Podczas eksploracji i walki kamerę można dowolnie przybliżać lub oddalać.

W starciach z przeciwnikami wykorzystujemy pięć typów oręża – miecze (jedno- i dwuręczne, a także bastardowe), topory, broń drzewcową (włócznie, kostury, glewie etc.), łuki oraz kusze. Władania nimi mogą nas nauczyć rozsiani po świecie gry nauczyciele. Za ich wiedzę trzeba jednak zapłacić – złotem i punktami nauki, zdobywanymi wraz z kolejnymi poziomami doświadczenia. Te natomiast zyskujemy, pokonując wrogów oraz wykonując zadania (główne i poboczne). W taki sam sposób zwiększamy siłę, zręczność, wiedzę oraz manę bohatera, jak również uczymy go alchemii, kowalstwa, wydobywania minerałów, obrabiania upolowanych zwierząt, otwierania zamków, skradania się czy kradzieży kieszonkowej. Grając magiem, można ponadto zgłębić sztukę korzystania z pieczęci i kryształów – pozwalających rzucać potężne czary – a także tworzenia zwojów.




Im wyższe wartości poszczególnych atrybutów, tym z lepszych broni i tarcz jest w stanie korzystać protagonista. Zasada ta nie dotyczy jednak hełmów, pancerzy, amuletów i pierścieni. Wszystkie zdobywane przedmioty możemy nosić przy sobie, gdyż ekwipunek herosa jest nieograniczony, a w grze nie ma systemu udźwigu.
Kwestie techniczne

Trójwymiarową oprawę graficzną Risena utrzymano w relatywnie jasnych barwach, które dodatkowo podkreśla intensywne oświetlenie, mające imitować sposób, w jaki promienie Słońca padają na Ziemię w strefie międzyzwrotnikowej. Gra oferuje wyłącznie kampanię fabularną. Po jej ukończeniu można rozpocząć zabawę od nowa na wyższym poziomie trudności, by np. dołączyć do innej frakcji.
Konwersja

W 2009 roku Risen ukazał się jedynie na PC i Xboxa 360. Jednak w roku 2023 firma THQ Nordic – będąca wydawcą gier studia Piranha Bytes – zdecydowała się wypuścić konwersję gry na PlayStation 4, Xboxa One oraz Switcha (wersje na PS4 i XOne są wstecznie kompatybilne z PS5 i XSX/S).

Port doczekał się kilku drobnych poprawek dotyczących fizyki i dźwięku, a także niedostępnych wcześniej funkcji (np. zapisywania gry w chmurze). Jednocześnie zaktualizowano dostępną na PC cyfrową wersję produkcji, która po raz pierwszy otrzymała polską kinową lokalizację (wcześniej była ona dostępna tylko w wydaniu pudełkowym).






9
Pixel Shader 5.0 / Football Manager 2023
« dnia: Kwiecień 24, 2024, 11:17:57 »


Football Manager 2023 to gra piłkarska należąca do kategorii tzw. sportowych managerów. Produkcję opracowało studio Sports Interactive, czyli autorzy wszystkich wcześniejszych odsłon.
Mechanika

Gra stanowi rozwiniecie pomysłów z wcześniejszych odsłon. Football Manager 2023 pozwala na wcielenie się w menadżera drużyny piłkarskiej. Naszym zadaniem jest poprowadzenie zespołu do sukcesów. W tym celu werbujemy zawodników i członków sztabu szkoleniowego. Musimy także ustalać składy na mecze oraz dobierać odpowiednią taktykę. Do naszych obowiązków należy również zarządzanie finansową stroną klubu oraz dbanie o stosunki z fanami i prasą. Duże znaczenie mają także kontakty z piłkarzami i dbanie o ich zadowolenie.


Autorzy Football Manager 2023 wykupili wiele oficjalnych licencji, więc podczas zabawy bawimy się w prawdziwych ligach, z rzeczywistymi zespołami i zawodnikami, a wszystko to opiera się na bardzo obszernej i aktualizowanej przez długie lata bazie danych odzwierciedlającej aktualną sytuację futbolową na świecie. Najważniejszą zmianą w tym roku jest dodanie w pełni licencjonowanych rozgrywek UEFA: Ligi Mistrzów, Ligi Europy, Ligi Konferencji Europy i Superpucharu Europy.

W porównaniu z poprzednią edycją autorzy zwiększyli realizm rozgrywki, poprawili AI i zaimplementowali ulepszenia interfejsu.
Tryby gry

Sercem rozgrywki jest tryb dla pojedynczego gracza, ale gra pozwala także na zabawy w trybie multiplayer. Poza klasyczną karierą dostępny jest także znany fanom serii tzw. draft, mający postać miniturnieju, w którym wybieramy zawodników w ramach ograniczonego budżetu. Można też stworzyć własny klub i poprowadzić go od zera do najwyższych lig krajowych i rozgrywek kontynentalnych.


Kwestie techniczne

W Football Manager 2023 większość czasu spędzamy w prostych, ale schludnych dwuwymiarowych menu rożnego rodzaju. Z kolei mecze ukazywane są w formie 3D. Silnik trafnie ukazuje wydarzenia dziejące się na boisku, ale cechuje się raczej dość prostymi animacjami.










10
Pixel Shader 5.0 / Grand Theft Auto: Vice City - The Definitive Edition
« dnia: Kwiecień 14, 2024, 16:57:53 »


Witamy w latach 80. ... Przeżyj historię Tommy'ego Vercettiego, pełną zdrady, odwetu i neonów tropikalnego Vice City. Całe bogactwo tego miasta będzie Twoje - wystarczy tylko pomóc. Trzy legendarne miasta, trzy ekscytujące historie. Zagraj w klasyczną trylogię GTA, która zdefiniowała całą generację gier wideo. Poznaj zaktualizowane Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City i Grand Theft Auto: San Andreas. Gra dodała wiele ulepszeń bardzo odmiennego planu, w tym nowy system oświetlenia i zwiększoną szczegółowość, tekstury w wysokiej rozdzielczości, zwiększony zasięg rysowania, kontrolę i celowanie w stylu Grand Theft Auto V i wiele, wiele więcej. Nigdy wcześniej Twój ukochany świat nie wyglądał tak żywo i realistycznie!

Cechy gry :
Klasyczna trylogia jest teraz jeszcze łatwiejsza do grania dzięki aktualizacjom rozgrywki, które obejmują:
- Układ sterowania w stylu GTA V
- Ulepszone strzelaniny i systemy celowania, a także ulepszone sterowanie w strzelaninach z innymi pojazdami w GTA: San Andreas
- Ulepszone selektory broni i radio stacje
- Zaktualizowane minimapy z ulepszoną nawigacją, umożliwiające graczom tworzenie własnych tras
- Możliwość natychmiastowego wznowienia nieudanych misji
- Nowe osiągnięcia dla członków Rockstar Games Social Club
Do każdej z trzech gier z serii dodano różne ulepszenia wizualne, w tym:
- Tekstury postaci, broni, pojazdów, dróg i wielu innych elementów otaczającego świata w wyższej rozdzielczości
- Całkowicie przeprojektowany system oświetlenia ze zwiększonym kontrastem, odbiciami i więcej
- Bardziej realistyczne warunki pogodowe i wodne
- Bardziej realistyczne drzewa i roślinność
- Zwiększony zasięg rysowania, z głębszymi i wyraźniejszymi obrazami
Dodatkowe ulepszenia tylko



11
Pixel Shader 5.0 / Builder Simulator
« dnia: Kwiecień 11, 2024, 21:29:56 »


Builder Simulator to kolejna gra symulacyjna w obszernym portfolio polskiej firmy PlayWay. Jak sugeruje tytuł, tym razem mamy do czynienia z produkcją, w której wcielamy się w budowlańca. Projekt został opracowany przez rodzimy zespół Live Motion Games, mający w swoim portfolio między innymi ciepło przyjęte Train Station Renovation.
Mechanika

W Builder Simulator akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej (FPP) lub trzeciej (TPP) osoby. Gra pozwala nam projektować, wznosić oraz wykańczać rozmaite konstrukcje – od domów, przez sklepy, skończywszy na obiektach przemysłowych. O ile na łatwym poziomie trudności program prowadzi nas „za rękę”, krok po kroku tłumacząc zawiłości pracy budowlańca, o tyle na najwyższym musimy wykazać się odpowiednią wiedzą i umiejętnościami.

Podczas wznoszenia budynków trzeba znać się na rozmaitych rzeczach, począwszy od korzystania ze specjalistycznych narzędzi, przez zamawianie odpowiednich surowców (pokroju cegieł), skończywszy na tworzeniu własnych materiałów budowlanych (jak choćby betonu, którego uzyskanie wymaga zmieszania wody i cementu we właściwych proporcjach). Postawienie ścian i przykrycie budynku dachem jest przy tym tylko połowicznym sukcesem. Na naszych barkach spoczywa bowiem konieczność wykończenia takiej konstrukcji, a co za tym idzie – wstawienia okien, stworzenia instalacji elektryczno-sanitarnej, pomalowania ścian czy wreszcie położenia podłóg. Należy przy tym mieć na uwadze konieczność zmieszczenia się w określonych ramach czasowych i ograniczonym budżecie.







12
Pixel Shader 2.0 / Worms Collection
« dnia: Marzec 21, 2024, 19:20:55 »


Worms Collection jest kompilacją trzech części serii strategicznych gier turowych, naładowanych specyficznym poczuciem humoru, w których walczą ze sobą drużyny zabójczych robaków. W zestawie znajdziemy: Worms, Worms 2: Armageddon i Worms Ultimate Mayhem


Sprawdzona formuła rozgrywki od lat pozostaje niezmienna. Gracze prowadzą kilkuosobową drużynę robaków i na zmianę starają się wykończyć zespół przeciwnika. Do wykorzystania dostajemy cały arsenał zwariowanych broni: od zwykłych kijów, strzelb i granatów, po latającą super-owcę, wybuchowe banany czy staruszkę z bombą zegarową. Każdy robal określony jest liczbą odpowiadającą jego ilości zdrowia – gdy dojdzie ona do zera, ginie. Oponenta równie dobrze można zabić wrzucając go do wody. Bitwy toczą się na kolorowych, ulegających zniszczeniu planszach. Oprócz korzystania z zestawu gotowych poziomów, możemy tworzyć je sami. Modyfikować da się też wygląd naszych podopiecznych oraz zasady rozgrywki – ustalając czas trwania tur, dostępne rodzaje broni, ilość zdrowia itp.








13
Pixel Shader 5.0 / Fifa 19
« dnia: Marzec 20, 2024, 13:00:34 »


Opracowana z myślą o szeregu platform kolejna odsłona niezwykle popularnej serii gier piłkarskich, w której mamy możliwość kierowania prawdziwymi zespołami i zawodnikami. Produkcja oferuje tryby przewidziane zarówno dla pojedynczego gracza, jak i dla wielu osób. Za stworzenie tytułu odpowiada studio EA Sports, konsekwentnie rozwijające cykl FIFA od 1993 roku.
Mechanika

FIFA 19 jest symulatorem rozgrywek sportowych. Tak jak w poprzednich odsłonach cyklu, gracze ponownie otrzymują możliwość rozgrywania meczów, spotkań i turniejów z udziałem licencjonowanych reprezentacji narodowych i klubowych drużyn piłkarskich z całego świata. Dużą zmianą względem zeszłorocznej odsłony jest uzyskanie licencji na Ligę Mistrzów oraz Ligę Europy. Spotkania są realistyczne i do złudzenia przypominają zmagania prawdziwych sportowców.



Gra posiada kompleksowy, ale intuicyjny system sterowania, pozwalający na wykonanie ogromnej liczby zagrań i manewrów znanych ze światowych boisk. W FIF-ie 19 poprawiono kontrolę nad przyjmowaniem piłki, a także wprowadzono zupełnie nowy system strzałów – Timed Finishing. Umożliwia on wciśnięcie przycisku strzału podwójnie, a jeśli zrobimy to z odpowiednim wyczuciem, nasze uderzenie ma zdecydowanie większe szanse na wylądowanie w siatce. W produkcji EA Sports zaimplementowano także drugi znacznik, który pojawia się, gdy nie mamy piłki i wskazuje, który z piłkarzy – poza sterowanym przez nas – będzie wywierał pressing (rozwiązanie to do złudzenia przypomina to, które zastosowano w serii Pro Evolution Soccer). Ułatwiono też markowanie ruchu podczas przyjmowania piłki oraz zachowanie kamery przy rzutach wolnych.

Jedną z największych nowości w porównaniu do FIF-y 18 jest również zdecydowanie większa rola taktyki na wirtualnym boisku. Możemy m.in. przydzielać obrońcom strefy, za które odpowiadają, a także wydawać im znacznie dokładniejsze instrukcje. Mamy też możliwość zadecydowania o tym, jak szeroko i w jakim tempie nasi zawodnicy będą rozgrywali piłkę, a także wyznaczania różnych strategii w zależności od przebiegu spotkania.
Tryby gry

W FIF-ę 19 na każdej z platform możemy grać samotnie albo w towarzystwie innych osób. Do dyspozycji mamy tryb kariery (w ich ramach możemy poprowadzić pojedynczego zawodnika lub cały zespół), szeroki wybór rozgrywek wieloosobowych, a także trzeci rozdział trybu fabularnego „Droga do sławy”. W tym ostatnim kierujemy już nie tylko Aleksem Hunterem, rozpoczynającym zmagania w Lidze Mistrzów, ale także jego siostrą Kim, walczącą o powołanie na kobiece Mistrzostwa Świata, oraz przyjacielem Dannym, próbującym udowodnić swoją wartość w angielskiej Premier League. Powraca także znany z poprzednich odsłon serii, oparty o zbieranie kart piłkarzy moduł FIFA Ultimate Team (FUT), w którym pojawiają się oparte o dywizje i rangi rozgrywki Division Rivals.

Nowością są tryby ze specjalnymi zasadami, „House Rules”, przeznaczone przede wszystkim do zabawy ze znajomymi na jednym ekranie – możemy więc na przykład rozegrać spotkanie, w którym liczą się tylko bramki zdobyte głową lub wolejem, lub takie, w którym po każdej strzelonej bramce z boiska schodzi jeden z zawodników.
Kwestie techniczne

Omawiany tytuł ponownie wykorzystuje moc silnika Frostbite, a także autorskiej technologii Real Players Motion, dzięki czemu charakteryzuje się wysoce realistyczną i pełną detali oprawą graficzną. Modele i animacje zarówno zawodników, jak i stadionów prezentują najwyższy poziom. Rozgrywkom towarzyszy też profesjonalny komentarz. Z racji uzyskania licencji na Ligę Mistrzów i Ligę Europy spotkania w tych rozgrywkach otrzymały własną oprawę, do złudzenia przypominającą telewizyjne transmisje.









14
Pixel Shader 2.0 / Medal of Honor: Airborne
« dnia: Luty 17, 2023, 17:40:44 »


Medal of Honor: Airborne jest następnym produktem z gatunku FPS, należącym do popularnej serii, zapoczątkowanej u schyłku lat dziewięćdziesiątych XX wieku – wówczas niniejszy cykl obecny był jedynie na platformie PlayStation pierwszej generacji. Natomiast wraz z omawianą pozycją korporacja Electronic Arts wprowadza markę MoH w świat nowoczesnych konsol (PlayStation 3 i Xbox 360). Nie zabrakło także wersji na PC. Początkowo planowano również wydanie Medal of Honor: Airborne na PlayStation 2 i Xbox, jednak ostatecznie z nich zrezygnowano.

Ponownie przenosimy się do burzliwego okresu II Wojny Światowej, aby tym razem wziąć udział w konflikcie zbrojnym jako spadochroniarz. Wcielamy się w postać amerykańskiego żołnierza Boyda Taversa z 82 Dywizji Powietrznodesantowej. Każdą spośród zaimplementowanych sześciu kampanii rozpoczynamy na pokładzie transportowego samolotu i aktywnie uczestniczymy w zrzucie - na komendę wyskakujemy z maszyny, swobodnie opadamy, otwieramy spadochron i wreszcie lądujemy. Warto zaznaczyć, że właściwie tylko od naszej decyzji zależy, gdzie dokładnie wystartujemy z naziemną eksploracją pola bitwy (na stałym gruncie czy na przykład na dachu któregoś z budynków). Wszystkie wirtualne zadania zostały umiejscowione na obszarze kontynentu europejskiego. Trafiamy między innymi do Sycylii, Normandii, Holandii, czy Niemiec (lata 1943-1945).

Podczas walki z żołnierzami wroga dysponujemy szeregiem autentycznych typów broni i jeśli jakiegoś konkretnego rodzaju używany wystarczająco często, to nie ma problemu z poddawaniem go stopniowym ulepszeniom (np. pistolet maszynowy Thompson możemy wyposażyć w pojemniejszy magazynek bębnowy, dodatkowy uchwyt poprawiający celność przy stosowaniu ognia ciągłego etc.). Medal of Honor: Airborne wykorzystuje popularny silnik graficzny Unreal Engine 3. Developerzy wprowadzili ponadto sugestywną mimikę twarzy ludzkich - tzw. systemy U-Cap i E-Cap, wykorzystujące przetworzone cyfrowo ruchy prawdziwych aktorów i odpowiadające także za realistyczną animację postaci w wymiarze ogólnym. Całość uzupełnia tryb zabawy wieloosobowej dla dwunastu graczy, oferujący m.in. internetową kooperację drużynową.







15
Pixel Shader 4.0 / The Elder Scrolls V: Skyrim
« dnia: Styczeń 02, 2023, 00:08:13 »


Akcja toczy się 200 lat po wydarzeniach opowiedzianych w grze Oblivion. Gracze wcielają się w jednego z ostatnich bohaterów parających się profesją dovahkiina, czyli łowcy smoków. Do niedawna wydawało się, że potężne monstra są już tylko wspomnieniem, ale pewnego dnia pokryte łuskami bestie znów zaczynają pojawiać się na niebie, a przepowiednia zwiastuje nadejście Alduina, boga zniszczenia, który przyjmuje postać smoka. Walcząc z tymi groźnymi potworami przejmujemy ich dusze oraz zdolności, czyli tak zwane Krzyki. Za ich pomocą możemy spowolnić czas, odepchnąć przeciwników niewidzialną energią, a nawet wezwać na pomoc sprzymierzonego smoka. Wiele tego typu umiejętności otrzymujemy po odnalezieniu pradawnych słów, ukrytych w nordyckich podziemiach.


Zabawę zaczynamy od stworzenia naszego wirtualnego alter-ego. Do wyboru jest dziesięć różnorodnych ras, brak natomiast podziału na klasy. Wraz z postępami w zabawie nasza postać staje się coraz potężniejsza. Po przejściu na kolejny poziom można samodzielnie zwiększyć jedną z trzech podstawowych cech: magię, wytrzymałość i zdrowie. Autorzy gry zupełnie przebudowali system umiejętności – zostały one podzielone na czytelne grupy, np. bronie jednoręczne, czy dwuręczne. Każda z takich kategorii zawiera konkretne zdolności i ataki. Zmiany zaszły także w systemie magii – zaklęcia ze szkoły Mistycyzmu zostały przeniesione do innych grup. W Skyrim pojawia się nowy system walki, który jest bardziej dynamiczny i jednocześnie wymaga myślenia taktycznego. Każdej z dłoni bohatera można teraz przypisać broń, tarczę lub zaklęcie. W ten sposób tworzymy wiele kombinacji, łącząc np. czar ofensywny w jednej ręce z mieczem w drugiej. Bezpośrednie starcia polegają już nie tylko na bezmyślnym wciskaniu klawiszy, ale odpowiednim manewrowaniu bohaterem, unikaniu lub parowaniu ciosów i powalaniu przeciwników. Herosi mogą z łatwością stracić równowagę i wystawić się na niebezpieczne uderzenia wrogów, którzy teraz są znacznie bardziej żywotni i groźni. Postać gracza potrafi też wyprowadzać efektowne ciosy wykańczające. Kolejna odsłona The Elder Scrolls jeszcze raz próbuje stworzyć wrażenie, że przemierzamy prawdziwy świat, zaludniony przez żywych mieszkańców. Decyzje gracza mają teraz poważniejsze konsekwencje, związane z ciekawszym zachowaniem innych postaci. Kiedy przykładowo wyrzucimy sztylet na środku miasta, to być może ktoś nam go odniesie lub wręcz przeciwnie - ukradnie. Zmianom uległy także dialogi, które stały się znacznie bardziej naturalne. Gdy znudzi nam się ratowanie świata możemy odpocząć przy bardziej przyziemnych czynnościach. The Elder Scrolls V: Skyrim pozwala zbierać plony z ziemi, wykuwać bronie w kuźni, gotować, wydobywać surowce w kopalniach, a nawet produkować pancerze. The Elder Scrolls V: Skyrim oferuje możliwość zwiedzania olbrzymiego wirtualnego świata, w którym znajdziemy m.in. pięć dużych miast i setki podziemi. W celu ułatwienia poruszania się po tak dużym terenie autorzy wprowadzili opcję szybkiej podróży pomiędzy lokacjami. Ponownie zastosowano system automatycznego dostosowania siły przeciwników do umiejętności naszego śmiałka, choć jednocześnie upewniono się, że nie będzie on tak inwazyjny jak w Oblivionie. Usprawniony silnik gry dobiera zadania pod kątem naszych dotychczasowych dokonań i siły postaci. Przykładowo, gdy kobieta prosi nas o odnalezienie porwanej córki system sprawdza, które podziemia już odwiedziliśmy, a następnie umieszcza dziewczynkę tam, gdzie dotąd nie zawitaliśmy, jednocześnie dodając takich przeciwników, by stanowili oni wyzwanie dla naszego bohatera. Gra korzysta z udoskonalonego silnika graficznego znanego z The Elder Scrolls IV: Oblivion. Znacznie poprawiono wygląd postaci oraz ich mimikę i gestykulację, dodano dynamiczne efekty pogodowe (m.in. śnieg) i symulację wiatru, który teraz realistycznie porusza gałęziami drzew. Gra oferuje opcję wyłączenia wszystkich elementów interfejsu z ekranu, pozwalając tym samym na głębsze zanurzenie się w wirtualny świat.







Strony: [1] 2 3 ... 18
Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
pyn loki mohikanie telenovelee wilkizrivendell