Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Articz

Strony: [1] 2 3 ... 17
1
Pixel Shader 2.0 / Worms Collection
« dnia: Marzec 21, 2024, 19:20:55 »


Worms Collection jest kompilacją trzech części serii strategicznych gier turowych, naładowanych specyficznym poczuciem humoru, w których walczą ze sobą drużyny zabójczych robaków. W zestawie znajdziemy: Worms, Worms 2: Armageddon i Worms Ultimate Mayhem


Sprawdzona formuła rozgrywki od lat pozostaje niezmienna. Gracze prowadzą kilkuosobową drużynę robaków i na zmianę starają się wykończyć zespół przeciwnika. Do wykorzystania dostajemy cały arsenał zwariowanych broni: od zwykłych kijów, strzelb i granatów, po latającą super-owcę, wybuchowe banany czy staruszkę z bombą zegarową. Każdy robal określony jest liczbą odpowiadającą jego ilości zdrowia – gdy dojdzie ona do zera, ginie. Oponenta równie dobrze można zabić wrzucając go do wody. Bitwy toczą się na kolorowych, ulegających zniszczeniu planszach. Oprócz korzystania z zestawu gotowych poziomów, możemy tworzyć je sami. Modyfikować da się też wygląd naszych podopiecznych oraz zasady rozgrywki – ustalając czas trwania tur, dostępne rodzaje broni, ilość zdrowia itp.








2
Pixel Shader 5.0 / Fifa 19
« dnia: Marzec 20, 2024, 13:00:34 »


Opracowana z myślą o szeregu platform kolejna odsłona niezwykle popularnej serii gier piłkarskich, w której mamy możliwość kierowania prawdziwymi zespołami i zawodnikami. Produkcja oferuje tryby przewidziane zarówno dla pojedynczego gracza, jak i dla wielu osób. Za stworzenie tytułu odpowiada studio EA Sports, konsekwentnie rozwijające cykl FIFA od 1993 roku.
Mechanika

FIFA 19 jest symulatorem rozgrywek sportowych. Tak jak w poprzednich odsłonach cyklu, gracze ponownie otrzymują możliwość rozgrywania meczów, spotkań i turniejów z udziałem licencjonowanych reprezentacji narodowych i klubowych drużyn piłkarskich z całego świata. Dużą zmianą względem zeszłorocznej odsłony jest uzyskanie licencji na Ligę Mistrzów oraz Ligę Europy. Spotkania są realistyczne i do złudzenia przypominają zmagania prawdziwych sportowców.



Gra posiada kompleksowy, ale intuicyjny system sterowania, pozwalający na wykonanie ogromnej liczby zagrań i manewrów znanych ze światowych boisk. W FIF-ie 19 poprawiono kontrolę nad przyjmowaniem piłki, a także wprowadzono zupełnie nowy system strzałów – Timed Finishing. Umożliwia on wciśnięcie przycisku strzału podwójnie, a jeśli zrobimy to z odpowiednim wyczuciem, nasze uderzenie ma zdecydowanie większe szanse na wylądowanie w siatce. W produkcji EA Sports zaimplementowano także drugi znacznik, który pojawia się, gdy nie mamy piłki i wskazuje, który z piłkarzy – poza sterowanym przez nas – będzie wywierał pressing (rozwiązanie to do złudzenia przypomina to, które zastosowano w serii Pro Evolution Soccer). Ułatwiono też markowanie ruchu podczas przyjmowania piłki oraz zachowanie kamery przy rzutach wolnych.

Jedną z największych nowości w porównaniu do FIF-y 18 jest również zdecydowanie większa rola taktyki na wirtualnym boisku. Możemy m.in. przydzielać obrońcom strefy, za które odpowiadają, a także wydawać im znacznie dokładniejsze instrukcje. Mamy też możliwość zadecydowania o tym, jak szeroko i w jakim tempie nasi zawodnicy będą rozgrywali piłkę, a także wyznaczania różnych strategii w zależności od przebiegu spotkania.
Tryby gry

W FIF-ę 19 na każdej z platform możemy grać samotnie albo w towarzystwie innych osób. Do dyspozycji mamy tryb kariery (w ich ramach możemy poprowadzić pojedynczego zawodnika lub cały zespół), szeroki wybór rozgrywek wieloosobowych, a także trzeci rozdział trybu fabularnego „Droga do sławy”. W tym ostatnim kierujemy już nie tylko Aleksem Hunterem, rozpoczynającym zmagania w Lidze Mistrzów, ale także jego siostrą Kim, walczącą o powołanie na kobiece Mistrzostwa Świata, oraz przyjacielem Dannym, próbującym udowodnić swoją wartość w angielskiej Premier League. Powraca także znany z poprzednich odsłon serii, oparty o zbieranie kart piłkarzy moduł FIFA Ultimate Team (FUT), w którym pojawiają się oparte o dywizje i rangi rozgrywki Division Rivals.

Nowością są tryby ze specjalnymi zasadami, „House Rules”, przeznaczone przede wszystkim do zabawy ze znajomymi na jednym ekranie – możemy więc na przykład rozegrać spotkanie, w którym liczą się tylko bramki zdobyte głową lub wolejem, lub takie, w którym po każdej strzelonej bramce z boiska schodzi jeden z zawodników.
Kwestie techniczne

Omawiany tytuł ponownie wykorzystuje moc silnika Frostbite, a także autorskiej technologii Real Players Motion, dzięki czemu charakteryzuje się wysoce realistyczną i pełną detali oprawą graficzną. Modele i animacje zarówno zawodników, jak i stadionów prezentują najwyższy poziom. Rozgrywkom towarzyszy też profesjonalny komentarz. Z racji uzyskania licencji na Ligę Mistrzów i Ligę Europy spotkania w tych rozgrywkach otrzymały własną oprawę, do złudzenia przypominającą telewizyjne transmisje.









3
Pixel Shader 2.0 / Medal of Honor: Airborne
« dnia: Luty 17, 2023, 17:40:44 »


Medal of Honor: Airborne jest następnym produktem z gatunku FPS, należącym do popularnej serii, zapoczątkowanej u schyłku lat dziewięćdziesiątych XX wieku – wówczas niniejszy cykl obecny był jedynie na platformie PlayStation pierwszej generacji. Natomiast wraz z omawianą pozycją korporacja Electronic Arts wprowadza markę MoH w świat nowoczesnych konsol (PlayStation 3 i Xbox 360). Nie zabrakło także wersji na PC. Początkowo planowano również wydanie Medal of Honor: Airborne na PlayStation 2 i Xbox, jednak ostatecznie z nich zrezygnowano.

Ponownie przenosimy się do burzliwego okresu II Wojny Światowej, aby tym razem wziąć udział w konflikcie zbrojnym jako spadochroniarz. Wcielamy się w postać amerykańskiego żołnierza Boyda Taversa z 82 Dywizji Powietrznodesantowej. Każdą spośród zaimplementowanych sześciu kampanii rozpoczynamy na pokładzie transportowego samolotu i aktywnie uczestniczymy w zrzucie - na komendę wyskakujemy z maszyny, swobodnie opadamy, otwieramy spadochron i wreszcie lądujemy. Warto zaznaczyć, że właściwie tylko od naszej decyzji zależy, gdzie dokładnie wystartujemy z naziemną eksploracją pola bitwy (na stałym gruncie czy na przykład na dachu któregoś z budynków). Wszystkie wirtualne zadania zostały umiejscowione na obszarze kontynentu europejskiego. Trafiamy między innymi do Sycylii, Normandii, Holandii, czy Niemiec (lata 1943-1945).

Podczas walki z żołnierzami wroga dysponujemy szeregiem autentycznych typów broni i jeśli jakiegoś konkretnego rodzaju używany wystarczająco często, to nie ma problemu z poddawaniem go stopniowym ulepszeniom (np. pistolet maszynowy Thompson możemy wyposażyć w pojemniejszy magazynek bębnowy, dodatkowy uchwyt poprawiający celność przy stosowaniu ognia ciągłego etc.). Medal of Honor: Airborne wykorzystuje popularny silnik graficzny Unreal Engine 3. Developerzy wprowadzili ponadto sugestywną mimikę twarzy ludzkich - tzw. systemy U-Cap i E-Cap, wykorzystujące przetworzone cyfrowo ruchy prawdziwych aktorów i odpowiadające także za realistyczną animację postaci w wymiarze ogólnym. Całość uzupełnia tryb zabawy wieloosobowej dla dwunastu graczy, oferujący m.in. internetową kooperację drużynową.







4
Pixel Shader 4.0 / The Elder Scrolls V: Skyrim
« dnia: Styczeń 02, 2023, 00:08:13 »


Akcja toczy się 200 lat po wydarzeniach opowiedzianych w grze Oblivion. Gracze wcielają się w jednego z ostatnich bohaterów parających się profesją dovahkiina, czyli łowcy smoków. Do niedawna wydawało się, że potężne monstra są już tylko wspomnieniem, ale pewnego dnia pokryte łuskami bestie znów zaczynają pojawiać się na niebie, a przepowiednia zwiastuje nadejście Alduina, boga zniszczenia, który przyjmuje postać smoka. Walcząc z tymi groźnymi potworami przejmujemy ich dusze oraz zdolności, czyli tak zwane Krzyki. Za ich pomocą możemy spowolnić czas, odepchnąć przeciwników niewidzialną energią, a nawet wezwać na pomoc sprzymierzonego smoka. Wiele tego typu umiejętności otrzymujemy po odnalezieniu pradawnych słów, ukrytych w nordyckich podziemiach.


Zabawę zaczynamy od stworzenia naszego wirtualnego alter-ego. Do wyboru jest dziesięć różnorodnych ras, brak natomiast podziału na klasy. Wraz z postępami w zabawie nasza postać staje się coraz potężniejsza. Po przejściu na kolejny poziom można samodzielnie zwiększyć jedną z trzech podstawowych cech: magię, wytrzymałość i zdrowie. Autorzy gry zupełnie przebudowali system umiejętności – zostały one podzielone na czytelne grupy, np. bronie jednoręczne, czy dwuręczne. Każda z takich kategorii zawiera konkretne zdolności i ataki. Zmiany zaszły także w systemie magii – zaklęcia ze szkoły Mistycyzmu zostały przeniesione do innych grup. W Skyrim pojawia się nowy system walki, który jest bardziej dynamiczny i jednocześnie wymaga myślenia taktycznego. Każdej z dłoni bohatera można teraz przypisać broń, tarczę lub zaklęcie. W ten sposób tworzymy wiele kombinacji, łącząc np. czar ofensywny w jednej ręce z mieczem w drugiej. Bezpośrednie starcia polegają już nie tylko na bezmyślnym wciskaniu klawiszy, ale odpowiednim manewrowaniu bohaterem, unikaniu lub parowaniu ciosów i powalaniu przeciwników. Herosi mogą z łatwością stracić równowagę i wystawić się na niebezpieczne uderzenia wrogów, którzy teraz są znacznie bardziej żywotni i groźni. Postać gracza potrafi też wyprowadzać efektowne ciosy wykańczające. Kolejna odsłona The Elder Scrolls jeszcze raz próbuje stworzyć wrażenie, że przemierzamy prawdziwy świat, zaludniony przez żywych mieszkańców. Decyzje gracza mają teraz poważniejsze konsekwencje, związane z ciekawszym zachowaniem innych postaci. Kiedy przykładowo wyrzucimy sztylet na środku miasta, to być może ktoś nam go odniesie lub wręcz przeciwnie - ukradnie. Zmianom uległy także dialogi, które stały się znacznie bardziej naturalne. Gdy znudzi nam się ratowanie świata możemy odpocząć przy bardziej przyziemnych czynnościach. The Elder Scrolls V: Skyrim pozwala zbierać plony z ziemi, wykuwać bronie w kuźni, gotować, wydobywać surowce w kopalniach, a nawet produkować pancerze. The Elder Scrolls V: Skyrim oferuje możliwość zwiedzania olbrzymiego wirtualnego świata, w którym znajdziemy m.in. pięć dużych miast i setki podziemi. W celu ułatwienia poruszania się po tak dużym terenie autorzy wprowadzili opcję szybkiej podróży pomiędzy lokacjami. Ponownie zastosowano system automatycznego dostosowania siły przeciwników do umiejętności naszego śmiałka, choć jednocześnie upewniono się, że nie będzie on tak inwazyjny jak w Oblivionie. Usprawniony silnik gry dobiera zadania pod kątem naszych dotychczasowych dokonań i siły postaci. Przykładowo, gdy kobieta prosi nas o odnalezienie porwanej córki system sprawdza, które podziemia już odwiedziliśmy, a następnie umieszcza dziewczynkę tam, gdzie dotąd nie zawitaliśmy, jednocześnie dodając takich przeciwników, by stanowili oni wyzwanie dla naszego bohatera. Gra korzysta z udoskonalonego silnika graficznego znanego z The Elder Scrolls IV: Oblivion. Znacznie poprawiono wygląd postaci oraz ich mimikę i gestykulację, dodano dynamiczne efekty pogodowe (m.in. śnieg) i symulację wiatru, który teraz realistycznie porusza gałęziami drzew. Gra oferuje opcję wyłączenia wszystkich elementów interfejsu z ekranu, pozwalając tym samym na głębsze zanurzenie się w wirtualny świat.







5
Pixel Shader 4.0 / Counter-Strike: Global Offensive
« dnia: Grudzień 31, 2022, 23:12:25 »


Counter-Strike: Global Offensive to kolejna, po Counter-Strike: Source, próba odświeżenia tej popularnej strzelanki, która zaczynała jako modyfikacja Half-Life. Mimo upływu lat, nie zmienia się filozofia rozgrywki - nadal do czynienia mamy z drużynową grą akcji.

Naprzeciw stają dwa zespoły - terroryści oraz próbujące ich powstrzymać siły specjalne. Za każdego wyeliminowanego przeciwnika nagradzani jesteśmy gotówką, za którą na początku kolejnej rundy możemy kupić lepszą broń i uzbrojenie.

W grze znajdziemy cztery tryby rozgrywki: wyścig zbrojeń, demolkę, turniejowy uproszczony oraz klasyczny uproszczony. Pierwszy to wariacja klasycznego deathmatchu – po zabiciu przeciwnika dostajemy nową broń. Drugim rządzi podobna zasada w kwestii otrzymywania nowego ekwipunku, ale zabawa podzielona jest na rundy, podobnie jak w klasycznych trybach. Trzeci, jak nazwa wskazuje, przeznaczony jest dla początkujących graczy i jego zadaniem jest wprowadzenie nowicjuszy w tajniki Counter-Strike, m.in. poprzez zrezygnowanie z ognia przyjacielskiego. Tryb klasyczny turniejowy został pozbawiony wszelkich udogodnień.

W CS: GO dostępne jest pięć map typu de_ (rozbrajanie/podkładanie bomby) oraz dwie cs_ (odbijanie zakładników). Każda z siedmiu plansz jest wzorowana na klasycznych polach bitew znanych z poprzednich odsłon serii. Fani na pewno rozpoznają nazwy poszczególnych aren: Dust, Dust2, Aztec, Nuke, Inferno, Italy oraz Office. Oczywiście nie obyło się bez drobnych zmian, lecz służą one jedynie polepszeniu jakości rozgrywki.

Lista dostępnego uzbrojenia została rozszerzona o kilka pozycji. Osiem nowych narzędzi zniszczenia to koktajl Mołotowa, granat-przynęta, IMI Negev, Tec-9, Mag-7, Sawed-Off, PP-Bizon oraz Taser. Szczególnie ciekawy jest ten ostatni gadżet - drogi, lecz pozwalający na zabicie przeciwnika jednym celnym strzałem.

Przygotowany został także odświeżony system matchmakingu, który dobiera przeciwników według posiadanych umiejętności. Poza serwerami utrzymywanymi przez Valve możemy także hostować własne rozgrywki.





6
Pixel Shader 4.0 / FIM Speedway Grand Prix 4
« dnia: Grudzień 23, 2022, 19:09:48 »


Autorzy FIM Speedway Grand Prix 4 po raz kolejny zdobyli pełną licencję od organizacji Benfield Sports International (BSI), będącej właścicielem praw do imprez z cyklu Grand Prix. Dzięki temu, fani czarnego sportu mogą wziąć udział w mistrzostwach świata na torach żużlowych całego świata oraz walczyć z takimi gwiazdami jak Tomasz Gollob czy Jason Crump. Do dyspozycji gracza oddano kilka trybów - Trening, Pojedynczy Bieg, Grand Prix oraz Karierę.


W FIM Speedway Grand Prix 4 autorzy zaprezentowali też nowe podejście do trybu kariery. Dzięki niemu, gracze mogą w pełni doświadczyć trudu wspinania się po jej kolejnych szczeblach, kupować nowe elementy motoru w sklepie oraz dokonywać modyfikacji w ustawieniach maszyny. Zawody odbywają się na 11 realnie odwzorowanych torach (m.in. Voyens, Leszno, Kopenhaga), które różnią się od siebie nie tylko wyglądem, ale i parametrami technicznymi. Czwarta część cyklu FIM Speedway Grand Prix oferuje również, podobnie jak jej poprzedniczka, pełnoprawny tryb online. Obsługuje on maksymalnie 15 graczy.







7
Pixel Shader 2.0 / NHL 07
« dnia: Grudzień 23, 2022, 19:07:17 »


NHL 07 to symulator rozgrywek hokejowych, traktujący o najbardziej profesjonalnej i najlepszej lidze hokeja na świecie – północnoamerykańskiej NHL. Wszystkie kolejne części serii co roku przechodziły mniej lub bardziej poważną renowację, oferując szereg nowych możliwości oraz zaktualizowaną bazę danych zespołów i zawodników. Nie inaczej jest i tym razem. 3

Kolejna odsłona hokeja ze stajni EA Sports przynosi wiele nowości w najważniejszych, zręcznościowych aspektach programu. Seria niemal od zawsze charakteryzowała się dużą dozą realizmu, oferując maniakom hokeja na lodzie prawdziwą ucztę wrażeń. Odsłona oznaczona numerkiem 07 jest pod tym względem szczególnie godna uwagi, gdyż oferuje zupełnie nowy poziom sprawowania kontroli nad zawodnikiem. Górnymi i dolnymi kończynami zawodnika sterujemy bowiem w sposób niezależny, osobne przyciski odpowiadają za ruchy i uderzenia kijem, inne zaś wpływają na ruch i ustawienia łyżew (w przypadku skorzystania z joypada z gałkami analogowymi, jedna gałka odpowiada za ręce, druga za nogi). Oczywiście, program zapewnia odmienną paletę zagrań, w zależności od tego, czy aktualnie jesteśmy przy krążku i atakujemy, czy też gdy staramy się go wyłuskać, broniąc się przed ofensywą rywala. Umiejętne zastawianie się i wykorzystywanie walorów fizycznych poszczególnych hokeistów często jest kluczem do zwycięstwa. Ze szczególną pieczołowitością pracowano także nad sposobem wykonywania rzutów karnych – pojedynki jeden-na-jeden z bramkarzami zostały znacząco poprawione. Cała zreformowana mechanika rozgrywki, chociaż może wydawać się nieco kłopotliwa, ma za zadanie uczynić rozgrywkę jeszcze bardziej techniczną i realistyczną, co z pewnością powinno zadowolić fanów tego niezwykle kontaktowego sportu. Jeśli zmęczymy się bojami na lodzie, możemy nieco wypocząć i złapać oddech na ławce, i to nie tylko kar, ale i trenerskiej – w specjalnym trybie Dynasty Mode wcielamy się bowiem w głównego menadżera jednej z dostępnych w grze drużyn. Wiąże się to oczywiście z koniecznością podejmowania kluczowych dla zespołu decyzji, zarówno personalnych (kadra zawodnicza), jak i sportowych (skład, formacja) czy finansowych (wynagrodzenia). Wyważenie wszystkich tych kwestii szybko okazuje się problematyczne, zważywszy na ograniczenia natury monetarnej – dlatego też złożenie drużyny marzeń wymaga sporego nakładu pracy. Każdy mecz na żywo komentowany jest przez doświadczonych, profesjonalnych sprawozdawców telewizyjnych – Gary'ego Thorne'a oraz Billa Clementa. Fachowe komentarze, okołomeczowe ciekawostki oraz żywiołowa reakcja na kluczowe momenty rozgrywki (ważne bramki, ciężkie kontuzje, starcia między zawodnikami) powodują, iż mamy wrażenie oglądania prawdziwego spotkania hokejowego.







8
Pixel Shader 2.0 / Homeworld 2
« dnia: Grudzień 23, 2022, 19:04:38 »


Druga część najlepszego kosmicznego RTS-a jaki pojawił się na komputerach osobistych PC. Gra posiada podobną budowę jak oryginalny Homeworld, tzn. elementem posuwającym fabułę do przodu są liczne przerywniki filmowe występujące w trakcie trwania misji jak i pomiędzy nimi. Akcja Homeworld 2 toczy się 100 lat po wydarzeniach które miały miejsce w części pierwszej i opisuje desperacką walkę rasy Hiigaran z rasą wojowników Vaygr. Jak twierdzą autorzy Homeworld 2 to produkcja o iście epickim wymiarze - pierwszy Homeworld skupiał się wyłącznie na jednej planecie tu otwiera się przed nami cała galaktyka, poznajemy szereg tajemnic świata gry, m.in. przeznaczenie galaktycznych kupców Bentusi.

Każda z dwóch ras, na których skupia się fabuła, w znacznym stopniu różni się od siebie. Obie nacje używają innych jednostek, wykorzystują inne technologie, taktykę walki, itp. W grze występuje kilka typów okrętów znanych z oryginalnego Homeworlda, np. Statek Matka, jednakże lwią część jednostek widzimy po raz pierwszy, np. Hiigaranski Krążownik Bojowy. Okręty przedstawione zostały w nowej skali, tzn. jeszcze wyraźniej dostrzegalna jest różnica pomiędzy malutkimi myśliwcami, a ogromnymi jednostkami. Teraz można wyposażać statki kosmiczne w określone podsystemy, np. zamontować w Korwecie centrum kontroli ognia zwiększające efektywność ostrzału lub też system maskowania. Podczas rozgrywki zetkniemy się także z nowymi instalacjami typu: stocznia, co wpływa na urozmaicenie gry wieloosobowej. W przestrzeni kosmicznej spotykamy się również z większą ilością baz kosmicznych, pozostałości po dawno zapomnianych cywilizacjach, itp. Kampania jednoosobowa oferuje nam 15 rozbudowanych misji, zaś tryb multiplayer pozwala na rozgrywkę maksymalnie sześciu osób, w kilku różnych trybach, w tym skirmish. Jeżeli chodzi o sam przebieg i strukturę misji Homeworld 2 korzysta z tych samych, aczkolwiek bardziej rozbudowanych, rozwiązań co poprzednik. Tym razem możemy zmieniać kolorystykę naszych jednostek i okrętów, a ulepszony interfejs użytkownika i nowe funkcje wglądu w aktualnie panującą akcję gwarantują jeszcze wygodniejszą kontrolę nad poczynaniami floty.







9
Pixel Shader 2.0 / Shaun White Skateboarding
« dnia: Grudzień 23, 2022, 18:59:37 »


Kolejna pozycja, do udziału w której firma Ubisoft zaprosiła znanego sportowca, Shauna White’a. Tym razem jednak porzucamy śnieżne szczyty i przenosimy się w nieco bardziej znajome okolice, ćwicząc jazdę na deskorolce


Autorzy przygotowali sporej wielkości teren, który na początku rozgrywki przypomina zrujnowane miasto, mało przyjazne dla fanów deskorolki. Zadaniem gracza jest wykonywanie wyszukanych trików, realizacja różnych wyzwań i docieranie do trudno dostępnych lokacji, dzięki czemu zmienia się całe miasto. Przeobraża się ono w prawdziwe centrum sketeboardingu. Otwierają się przejścia prowadzące do nowych obszarów, które umożliwiają wykonywanie nowych ewolucji. Jednocześnie grający nagradzani są dostępem do ubrań, deskorolek oraz wielu innych nagród umilających dalszą rozgrywkę. Saun White Skateboarding pozwala na wykonanie ponad osiemdziesięciu skaterskich trików, które dzięki zastosowaniu animacji motion capture prezentują się bardzo naturalnie i jednocześnie są niezwykle widowiskowe.








10
Pixel Shader 2.0 / Dune 2000
« dnia: Grudzień 23, 2022, 18:50:04 »


Dune 2000 jest odnowioną wersją strategicznego hitu z przed lat Dune 2, który to uważany jest za pierwszego przedstawiciela gatunku RTS. Podobnie jak w pierwowzorze akcja osadzona została w realiach bestsseleru Franka Herberta „Dune”. W grze trzy wielkie rody: szlachetni Atrydzi, okrutni Harkonenowie oraz tajemniczy Ordosi toczą śmiertelną walkę o panowanie nad planetą Arrakis - kluczem do władzy w całym wszechświecie.

Do podstawowych usprawnień tej wersji gry należą: wprowadzenie nowej 16-bitowej szaty graficznej, 27 zaktualizowanych i poprawionych misji, wprowadzenie opcji rozgrywki wieloosobowej, intuicyjny interfejs, nowe wstawki filmowe, dwie nowe jednostki (żołnierz z wyrzutnią rakiet i dostępny tylko w trybie Multiplayer człowiek z dudnikiem zwabiającym Czerwie) oraz usprawnienie funkcji sterowania sojusznikami, np. Fremenami lub Sabotażystami, którymi w podstawowej wersji gry nie można było kierować. Dzięki wprowadzeniu tej przystosowanej do nowych realiów wersji Dune 2, starzy wyjadacze oraz nowi gracze znający ją jedynie z opowieści mogą zagłębić się w niesamowity świat planety Arrakis, pełen piaskowych wydm i złóż Przyprawy.








11
Pixel Shader 4.0 / NBA 2K12
« dnia: Grudzień 23, 2022, 18:47:50 »


NBA 2K12 jest trzynastą odsłoną popularnego cyklu gier sportowych, w których możemy wziąć udział w rozgrywkach amerykańskiej ligi koszykarskiej NBA. Poprzednia część okazała się dużym sukcesem, zdobywając ponad 20 tytułów sportowej gry roku i stając się jednocześnie najszybciej sprzedającą się grą w historii 2K Sports. NBA 2K12 została stworzona przez studio Visual Concepts współpracujące z 2K Games.

Przed rozpoczęciem rozgrywki dokonujemy wyboru drużyny spośród wszystkich występujących obecnie w NBA i prowadzimy ją przez cały sezon, aż do zdobycia trofeum Larry’ego O’Briena. Możemy również wziąć udział w pojedynczych meczach lub samej fazie play-off. Podobnie jak w poprzedniej odsłonie gry, udostępniono także szereg opcji menedżerskich, takich jak negocjowanie umów z zawodnikami czy prowadzenie szkoleń. Największą nowością w NBA 2K12 jest tryb rozgrywki o nazwie NBA’s Greatest. Umożliwia on grę piętnastoma historycznymi zespołami, w których występują największe legendy amerykańskiej ligi koszykarskiej. Wśród nich znajdują się między innymi: Michael Jordan, Larry Bird, Magic Johnson, Kareem Abdul-Jabbar oraz Julius „Dr. J” Erving. Gracze mogą również sprawdzić jak poradziłyby sobie te historyczne zespoły w starciu z ich następcami, co pozwala na ostateczne rozstrzygnięcie, kto tak naprawdę jest najlepszym zawodnikiem w historii NBA. Usprawnień doczekał się również tryb My Player – tym razem zamiast rozgrywania szeregu przedsezonowych treningów bierzemy w udział w jednym meczu tuż przed draftem, który decyduje o przyszłości naszego zawodnika. Po raz pierwszy w trybie sieciowym pojawia się również możliwość rozegrania całego sezonu zasadniczego (włączając w to fazę play-off) wraz z 29 innymi graczami.







12
Pixel Shader 4.0 / Two Worlds
« dnia: Grudzień 19, 2022, 21:14:26 »


Two Worlds to rozbudowana produkcja zaliczana do gatunku komputerowego role-playing, za której developingiem stoją pracownicy polskiego, krakowskiego studia Reality Pump (twórcy m.in. cyklu strategii czasu rzeczywistego Earth). Pod względem rozmachu, opisywany tytuł można porównać chociażby do trzeciej części serii Gothic, czy The Elder Scrolls IV: Oblivion.


Fabuła rozpoczyna się od przypomnienia dawnych losów wirtualnego świata, w którym toczy się akcja gry. Owe uniwersum zmieniło się kiedy Aziraal, bóg wojny, został pokonany w olbrzymiej bitwie wieki temu. Hordy Orków straciły swojego przywódcę i były zmuszone do ucieczki w kierunku wyniszczonych terenów na południu. Teraz, tysiące lat później, grobowiec Aziraala w dalszym ciągu jest ukrywany przez innych bogów, którzy nie chcieli by zwykli śmiertelnicy poznali tamtejszy sekret. Tymczasem, pokój zawarty pomiędzy cywilizowanymi rasami a hordą znów zaczyna wisieć na włosku. Kiedy krasnoludy odkryły w kopalni antyczną świątynię, dedykowaną nienazwanemu bóstwu, wszystkie frakcje fantastycznego świata uznały to za trop w poszukiwaniu miejsca pochowania Aziraala. Cicha wojna rozpoczęła się na nowo i wkrótce wywoła świętą krucjatę Orków, którzy nie zgodzą się na bezczeszczenie miejsca pochowania swego ówczesnego lidera. Prawdziwe zagrożenie leży jednak gdzie indziej. Potężna moc rośnie w sile, a z nią przyjdzie strach i zniszczenie. Jej cel jest prosty: tylko jeden z Dwóch Światów przetrwa.



Two Worlds łączy w sobie dynamiczny, nieskomplikowany system walki z poczuciem sporej wolności gracza. Celem developerów było stworzenie produkcji RPG, która przebije inne tytuły dostępne na rynku i zaoferuje miłośnikom zmagań tego typu prawdziwą możliwość wpływania swoimi czynami na cały, wirtualny świat. Nie zabrakło tutaj rozbudowanego, nieliniowego wątku fabularnego, efektownej oprawy wizualnej czy ciekawie zaprezentowanych scen walki. Aby przyciągnąć jak najwięcej graczy, złożoność gry zmienia się w zależności od podejmowanych decyzji. Do wszystkiego należy również doliczyć dość prosty w obsłudze interfejs. Wolność wyboru podczas gry. Wirtualny świat reaguje na poczynania osób siedzących przed komputerami. Rozbudowany, nieliniowy wątek fabularny. Gracze mogą stworzyć własną historię dla prowadzonego bohatera. Niczym nielimitowany system rozwoju bohatera. Gracze mogą eksperymentować z różnymi profesjami i zmieniać swoje wcześniejsze wybory przy pomocy tzw. „zmieniaczy kariery”. Unikalny system magii. Adepci czarów mają możliwość tworzenia własnych zaklęć. Możliwość podróżowania na grzbiecie wierzchowca. Dostęp do rozmaitych pułapek czy zastawianie sideł, co tylko urozmaica rozgrywkę. Spektakularne i dynamiczne układy choreograficzne podczas walk. System walki jest intuicyjny, wymusza myślenie taktyczne i oferuje sekwencje znane z filmów.








13
Pixel Shader 4.0 / Sacred 3
« dnia: Grudzień 19, 2022, 21:06:04 »



Sacred 3 to wydana na platformie PC, PS3 i X360 trzecia pełnoprawna odsłona popularnego cyklu gier RPG akcji, zapoczątkowanego w 2004 roku przez nieistniejące już, niemieckie studio Ascaron Entertainment. Decyzją wydawcy, firmy Deep Silver produkcją tytułu zajęła się ekipa Keen Games, mająca na swoim koncie m.in. współpracę przy kilku odsłonach strategicznej serii Anno, czy konsolowych edycjach przyg

Fabuła
Będąca jedynie pretekstem do właściwej rozgrywki fabuła Sacred 3 kontynuuje wątki, zapoczątkowane w mini-grze zręcznościowej Sacred Citadel. Serafini, czyli strażnicy legendarnego Serca Ancarii, przez wiele stuleci pilnowali pokoju w krainie. Niestety, pamięć o nich oraz ich czynach uległa zatarciu. Tymczasem lord Zane, władca Imperium Ashen sprzymierzył się z demonami i z ich pomocą zamierza zdobyć legendarny artefakt, otwierający bramy do podziemnego świata. Aby powstrzymać niecne plany Zane’a, swe siły łączy czwórka nieustraszonych bohaterów: wojownik Marak, łucznik Vajra, paladynka Claire oraz włóczniczka Alithea.

Mechanika
Pod względem mechaniki, Sacred 3 podąża w zupełnie innym kierunku niż dotychczasowe odsłony tej popularnej serii. Zamiast klasycznego RPG akcji w konwencji hack-and-slash, będącego niegdyś mocnym konkurentem dla samego Diablo, tym razem otrzymujemy bowiem typowo konsolowego slashera, w którym elementy RPG zredukowane zostały do niezbędnego minimum. Twórcy ze studia Keen Games zrezygnowali z typowego dla serii, rozległego i otwartego świata, wypełnionego całą masą zadań głównych oraz pobocznych, na rzecz niemal całkowice liniowej rozgrywki, w której przemierzając kolejne segmenty poszczególnych lokacji realizujemy z góry narzucone zadania, sprowadzające się głównie do skutecznej eliminacji nacierających hord demonów. Możliwość wyboru kierunku marszu oraz dodatkowe zadania, polegające na pozbyciu się kilku fal wrogów na specjalnej arenie pojawiają się raczej okazjonalnie.

Kolejną istotną zmianą jest drastyczne uproszczenie tak charakterystycznych elementów gatunku, jak ekran ekwipunku oraz system rozwoju postaci. W trakcie zabawy, kontrolowane przez nas postaci nie zdobywają żadnych przedmiotów, posługując się z góry narzuconym i automatycznie ulepszanym zestawem uzbrojenia oraz odblokowywaną w dalszej części rozgrywki zbroją. Podobnie rzecz ma się z systemem rozwoju postaci, na który składa się stosunkowo skromny zasób kilku lekkich i ciężkich technik walki, dwóch pasywnych i aktywnych zdolności specjalnych oraz możliwości przywoływania tzw. Duchów Oręża, pozwalających na aktywowanie podczas walki określonych bonusów. Dostęp do wszystkich tych elementów mamy jednak tylko w przerwach pomiędzy kolejnymi misjami, a do ich odblokowywania wykorzystujemy zdobyte w trakcie gry złoto, które możemy spożytkować także na zakup dodatkowych eliksirów zdrowia czy energii.








14
Pixel Shader 2.0 / Divine Divinity
« dnia: Grudzień 19, 2022, 21:02:52 »


Divine Divinity to gra z gatunku cRPG osadzona w pełnym intryg i czarnej magii świecie fantasy. W zależności od upodobań gracza Divine Divinity będzie typową grą z gatunku cRPG w stylu Baldur’s Gate bądź też upodobni się do bardziej zręcznościowej odmiany tego gatunku jak np. Diablo. W świecie tym panuje chaos, dlatego też zadaniem gracza będzie podążanie ścieżką która doprowadzi go do przywrócenia ładu i porządku.

Na początku gry mamy sześć typów postaci do wyboru, z możliwością dowolnego kształtowania ich cech. Gracz kieruje poczynaniami tylko jednego bohatera, może jednak dodatkowo wynajmować inne postacie (ale nie będzie miał nad nimi pełnej kontroli). Walka toczy się w czasie rzeczywistym, istnieje jednak możliwość pauzowania gry. Możemy podążać trzema odmiennymi drogami (jako Warrior, Wizard lub Survivor), a każda z nich dzieli się w dalszej części gry na cztery kolejne ścieżki. Podróżujemy po obszernej, gęsto zaludnionej i urozmaiconej krainie bez podziału na poziomy (ciągły świat). Dość rozbudowany jest system zdolności i umiejętności bohatera, dzielący się na cztery główne klasy: Armor skills, Weapon skills, Magic skills i General skills. Engine graficzny generujący dynamiczne i pełne szczegółów otoczenie, kolorowe oświetlenie, generowane w czasie rzeczywistym cienie, zmienne warunki pogodowe, itp. Cztery ogromne mapy obejmujące ponad 20 tysięcy screenów. Bohater może się nauczyć do 96 różnych umiejętności. Ponad 150 niezależnych postaci kontrolowanych przez komputer. Ponad 100 typów monstrów i śmiercionośnych bestii. Niemal nieograniczona ilość broni i przedmiotów, w które można wyposażyć bohatera. Każdy przedmiot można umagicznić i podnieść jego wartości bojowe. Dosłownie „tony” interaktywnych obiektów i przedmiotów, które można poruszyć, wziąć, sprzedać, itp. Wielka i wciągająca fabuła składająca się z licznych questów i pod-questów.











15
Pixel Shader 2.0 / Beyond Divinity
« dnia: Grudzień 19, 2022, 21:00:07 »


Beyond Divinity to kolejne, po Divine Divinity, dzieło belgijsko-niemieckiego studia developerskiergo - Larian Studios. Jest to gra z gatunku cRPG osadzona w tych samych realiach fantasy, co Divine Divinity i stanowiąca swego rodzaju łącznik pomiędzy pierwszą, a drugą częścią tejże serii. Akcja rozgrywa się w 20 lat po wydarzeniach, w których uczestniczyliśmy w Divine Divinity i opisuje historię wojownika należącego do zakonu Order of the Divine. Ów zakon obrał sobie za cel niszczenie wszelkich przejawów zła. Nasz bohater walcząc z potężnym nekromantą przenosi się do demonicznego uniwersum, gdzie staje się rzecz nieprzewidziana. Mianowicie jego dusza oraz dusza niegodziwej istoty, Rycerza Śmierci, zostają trwale związane. Łączy to przeznaczanie obu tych przeciwstawnych postaci, jednakże zarówno rycerzowi jak i bohaterowi taki obrót sprawy nie jest na rękę. Oboje wyruszają na wielką przygodę, której celem jest znalezienie sposobu na przerwanie ciążącej na nich klątwy i rozłącznie dusz.

Gra bazuje na rozwiązaniach użytych w Divine Divinity, oczywiście twórcy dopracowali poszczególne aspekty silnika gry (wsparcie pakietu DirectX 9, trójwymiarowe postacie, nowe efekty towarzyszące rzucaniu czarów, wyższe rozdzielczości, lepszy zoom), wprowadzili też szereg istotnych zmian i ulepszeń tego co widzieliśmy poprzednio. Nowością są specjalne obszary tzw. „pola walki” (Battlefield), generowane losowo przez komputer. Są one niezależne od głównej fabuły i związanych z nią zadań. Można się do nich dostać przez specjalne portale i podnieść poziom rozwinięcia postaci wykonując szereg losowych questów (co de facto jest ich głównym przeznaczeniem).


Zmienił się sam system rozwoju bohatera i w odróżnieniu od Divine Divinity, gdzie początkowy wybór klasy postaci definitywnie określał jej możliwości, tutaj nie ma już sztywnych klas i rozwój jest bardziej otwarty, tzn. umiejętności, które rozwijamy podczas rozgrywki rzutują na charakter bohatera. Zmieniły się też skille, zaklęcia czy style walki, których możemy się nauczyć. Wprowadzono tzw. „lalki przywoływania” (summoning dolls), dzięki którym na pewien czas możemy przywołać dodatkowych członków drużyny. W trakcie gry lalki można ulepszać, co wpływa na wzrost potęgi przywołanych NPC-tów. Ponad wyżej wymienione nowości udoskonalono także system kontroli drużyny (mamy dwie podstawowe postacie, tj. bohatera i rycerza śmierci, a ponadto przywołujemy NPC-tów), zwiększono wpływ reputacji na postrzeganie nas w świecie gry, dodano też nowe przedmioty, zmodyfikowano losowy system generacji przedmiotów użyty w Divine Divinity (co wpłynęło na lepsze zbalansowanie rozgrywki) i system walki. Pojawiły się też mówione dialogi. Beyond Divinity posiada też pewną unikatową cechę. Mianowicie specjalne battlefieldy, czyli lokacje przeznaczone tylko i wyłącznie do nieskrępowanej walki z napotkanymi przeciwnikami. Do każdego z czterech etapów gry przyporządkowano jeden battlefield (na każdy składa się szereg losowo generowanych labiryntów), a ponadto po zakończeniu gry, czeka piąty, dodatkowy. Po zdobyciu specjalnego klucza, gracz może w każdym momencie przygody przenieść się do tego typu lokacji i walcząc odpocząć od rozwiązywania kolejnych questów i zagadek.









Strony: [1] 2 3 ... 17
Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
plastycy swietadynastiatoftegard fenixbydgoszcz rycerze-erathii szkoladuchow