Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Articz

Strony: [1] 2 3 ... 18
1
Pixel Shader 2.0 / Hitman: Contracts
« dnia: Kwiecień 28, 2024, 16:45:42 »


Kolejna, trzecia, część słynnej serii gier akcji pozwalającej nam wcielić się w postać płatnego mordercy, Agenta 47. Jednakże tym razem autorzy ze studia Io Interactive, podczas produkcji położyli duży nacisk na to, by ta odsłona była dużo bardziej mroczna i drastyczna aniżeli obie poprzedniczki. Cel ów osiągnięto zarówno dzięki licznym zabiegom audiowizualnym (nowy trójwymiarowy engine graficzny, wykorzystujący m.in. takie efekty jak: „motion-blur” czy „light bloom”), jak i dzięki fabule, której nie powstydziłby się niejeden naprawdę „ostry” film kryminalny. Już sam początek gry jest bardzo interesujący. Mianowicie naszego bohatera spotykamy w jednym z paryskich hoteli, z raną postrzałową, gdzie w wyniku wycieńczenia, wysokiej gorączki i działania przeróżnych prochów uśmierzających ból, którymi się naszpikował, nawiedzają go różne wizje z przeszłości i halucynacje.

Akcja gry składa się z dwunastu rozbudowanych misji skonstruowanych w identyczny sposób jak to miało miejsce w dwóch pierwszych Hitmanach, tzn. w każdej mamy kilka różnych celów oraz wiele dróg prowadzących do ich osiągnięcia. Owe misje toczą się w zróżnicowanych otoczeniach umiejscowionych na terenie całego globu ziemskiego, m.in. w Rumunii, w Hong Kongu, na Syberii, w Wielkiej Brytanii, czy Francji. Asortyment wszelkiego rodzaju środków zadawania bólu jakie nasz zabójca może użyć zwiększył się i teraz składa się z ponad 30 broni palnych oraz licznych broni przeznaczonych do walki wręcz (w tym kije bilardowe, miecze, haki używane w rzeźniach, czy garota). Agent 47 zyskał też kilka nowych rodzajów ataków, w tym inspirowane np. Splinter Cellem ataki z ukrycia. Naturalnie, autorzy wychodząc na przeciw oczekiwaniom graczy postarali się, by przeciwnicy, jakich napotkają na drodze, kierowani byli przez bardzo zawansowane procedury A.I. i tym samym stanowili większe wyzwanie. Osobnicy Ci mają reagują na wszelkiego rodzaju niepokojące dźwięki, czy poruszający się cień naszego bohatera.





2
Pixel Shader 2.0 / Hitman: Codename 47
« dnia: Kwiecień 28, 2024, 16:43:34 »


Hitman to gra z gatunku akcji i przygody, łącząca w sobie elementy strategii i strzelania. Jako zawodowy zabójca, poruszasz się w niesamowicie dokładnie dopracowanym środowisku 3D. Z początku wydaje się, że jak zwykle wykonujesz rozkazy pochodzące od szefów, wielkich bossów podziemia. Historia okazuje się być jednak bardziej zakręconą, gdyż jesteś częścią większego spisku, ocierającego się o badania genetyczne. W czasie swoich przygód i w miarę wykonywania kolejnych zadań, powoli zaczynasz odkrywać kurtynę, która zakrywa twoją przeszłość. Wkrótce dowiadujesz się, że Ty jesteś następnym celem.

Zaawansowany graficznie engine gry pozwala na wytworzenie bardzo szczegółowego i realistycznego otoczenia.
Ponad 80 niezależnie modelowanych postaci.
Nowy tryb sterowania, oddziaływania i manipulowania postaciami i obiektami - także w sferze emocjonalnej.
Zaawansowana inteligencja wroga: przeciwnicy widzą, słyszą, mówią i reagują w zmieniającym się otoczeniu, współdziałając z innymi postaciami.
Ponad 20 realistycznie modelowanych i teksturowanych lokacji.
Przestrzenny dźwięk, interaktywna muzyka.








3
Pixel Shader 2.0 / Hitman 2: Silent Assassin
« dnia: Kwiecień 28, 2024, 16:41:16 »


Stary slogan mówi, że ucieczka przed przeznaczeniem jest niemożliwa. Przekonał się o tym Agent 47, były płatny zabójca, który bardzo chciał zerwać z przeszłością, zaszywając się w sycylijskim klasztorze. Niestety, odnaleziony przez rosyjskiego handlarza broni, groźbą i szantażem został zmuszony do powrotu do zawodu.


Gracz wcielając się w skórę nieszczęsnego zabójcy, ma do wykonania 21 misji w różnych częściach świata (Sycylia, Indie, Japonia, St. Petersburg, Malezja i inne). Każde zadanie łączy się najczęściej będzie z czyimś zgonem, a od gracza zależy, by to nie był jego zgon. Likwidacja „celów” nie jest łatwa, nie są to mało znaczarce plotki, ale grube ryby, prawie zawsze chronione przez potężne mury i uzbrojonych po żeby strażników. Aby wypełnić kontrakt, każdą akcję należy bardzo dokładnie zaplanować. Drobiazgowe rozpoznanie terenu, poznanie zwyczajów, słabych stron nieprzyjaciół, a nawet zaplanowanie drogi ucieczki – oto chleb powszedni szanującego się zabójcy. Pomocna w przeprowadzaniu rekonesansów jest możliwość przełączania się między widokami z perspektywy pierwszej i trzeciej osoby. Takie działania jak pozostanie niewidzialnym do ostatniej chwili, atak z zaskoczenia, a następnie rozpłyniecie się we mgle gwarantują sukces. Hałaśliwe zachowanie to najczęściej gwarancją błyskawicznego zarobienia kulki, a zdrowie głównego bohatera jest wyjątkowo słabe – jeden strzał i koniec zabawy. Na szczęście arsenał, którym gracz dysponuje, jest wyjątkowo bogaty: karabinki snajperskie (idealne do „sprzątania” na odległość), pistolety, strzelby, granaty, kusze, noże, a nawet waciki nasączone chloroformem i linki do duszenia. Uszkodzonych strażników zabójca transportuje w ustronne miejsce, by ich ciała nie zaalarmowały niepożądanych osób i tym samym nie zniszczyły misternie uknutego planu. Grafika i animacja w grze wykorzystuje silnik zwany Glacier, dzięki któremu można przestrzeliwać okna, drzwi i inne „miękkie” przeszkody, oblicza również w czasie rzeczywistym dynamikę upadających ciał i przedmiotów. Ścieżka dźwiękowa została skomponowana przez Jespera Kyda (autora muzyki do takich gier jak „Messiah”, „MDK2” czy „Hitman: Codename 47”) i odgrywana jest przez budapeszteńską orkiestrę symfoniczna. Ze względu na długi czas wykonywania poszczególnych misji, autorzy umożliwili zapisywanie stanu gry w ich trakcie. Gra ze względu na drastyczne sceny przemocy przeznaczona jest dla starszych graczy.







4
Pixel Shader 2.0 / Faraon
« dnia: Kwiecień 28, 2024, 16:35:50 »



Faraon to strategia ekonomiczna typu city builder opracowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Impressions Games. Wydaniem zajęła się natomiast Sierra.

Fabuła
W Faraonie gracz wciela się w rolę zarządcy niewielkiej osady, który realizuje zadania zlecone mu przez tytułowego władcę Egiptu. Wraz z wykonywaniem kolejnych zadań, pnie się on po szczeblach hierarchii, by w końcu samemu stać się władcą imperium.

Gra toczy się w czasach 3500-1279 p.n.e., czyli na przestrzeni pięciu okresów funkcjonowania starożytnego Egiptu: Genezy, Archaicznego, Starego, Średniego i Nowego Państwa. Przygotowana na potrzeby produkcji kampania jest częściowo nieliniowa i czasem pozwala nam zadecydować nad jakim miastem obejmuje się władzę. Opiera się to na zasadzie skrajności – jedna z dostępnych opcji skupia się na rozbudowie bezpiecznej osady żyjącej w dobrobycie, a druga kładzie nacisk na aspekt militarny.


Mechanika
Faraon to typowy przedstawiciel gatunku city builder z widokiem w rzucie izometrycznym. Zadaniem gracza jest rozbudowa własnego miasta, w taki sposób by jednocześnie dbać o zadowolenie mieszkańców, zachować stabilność finansową, bronić się przed wrogami i realizować prośby otrzymywane od innych miast lub samego faraona.

Trzonem każdego miasta jest trakt, z którego pomocą do miasta docierają nowi osadnicy oraz lądowi handlarze. Bez drogowego połączenia z nim, nie ma możliwości by do osady wprowadzili się ludzie i całość zaczęła funkcjonować.

Funkcjonowanie części miast uzależnione jest także od wylewów Nilu. Stawiane na terenach zalewowych farmy, dostarczają miastu żywność. Jeśli rzeka wyleje słabo, to pola będą suche, a mieszkańcy mogą doświadczyć głodu.

Oprócz samych domostw, gracz musi także rozbudować infrastrukturę oraz przemysł. Łącznie gra oferuje kilkadziesiąt różnych budynków, często powiązanych ze sobą konkretnymi zależnościami (np. fabryki papirusu, wymagają do działania zbieraczy trzciny). Produkcja posiada także system religii. Każde miasto posiada określony zestaw bogów, o których zadowolenie należy zadbać, stawiając im świątynie oraz organizując im festiwale.

Istotną rolę odgrywa odpowiednie rozplanowanie miasta. Aby konkretny budynek znalazł pracowników, obywatel musi dotrzeć do domostwa. Z drugiej strony budynki przemysłowe obniżają estetykę okolicy, przez co hamują rozwój sąsiednich gospodarstw. Gracz musi więc znaleźć kompromis między estetyką a funkcjonalnością miasta.

Aby miasto było w stanie funkcjonować, musi na siebie zarabiać. Za budowę każdego budynku należy zapłacić, a mieszkańcy oczekują wypłaty za swoją pracę. Pieniądze w grze można zgromadzić na dwa sposoby – handlując z innymi miastami i zbierając podatki.









5
Pixel Shader 5.0 / Ski Jumping Pro VR
« dnia: Kwiecień 28, 2024, 09:46:08 »


Ski Jumping Pro VR to gra sportowa poświęcona dyscyplinie skoków narciarskich. Tytuł jest nową wersją Ski Jumping Pro, które zadebiutowało na urządzeniach mobilnych z systemem iOS w 2013 roku, jednak tym razem mamy do czynienia z produkcją korzystającą z dobrodziejstw technologii wirtualnej rzeczywistości. W prace nad grą zaangażował się dwukrotny złoty medalista igrzysk olimpijskich oraz mistrz świata - Andreas Wellinger. Za jej opracowanie odpowiada studio Yippee Entertainment. Wydawcą jest firma Kalypso Media.

W Ski Jumping Pro VR akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Rozgrywka sprowadza się do oddawania jak najlepszych skoków, dzięki czemu uzyskujemy dobrą punktację i pokonujemy swoich rywali. Produkcja wykorzystuje gogle rzeczywistości wirtualnej, kontrolery ruchu oraz funkcję śledzenia położenia ciała - musimy balansować odpowiednio w czasie lotu, a także sprawnie i bezpiecznie wylądować (grać można zarówno na stojąco, jak i siedząco).


Tytuł oferuje kilkanaście odmiennych lokacji, przygotowanych w oparciu o prawdziwe miejsca. Poszczególne skocznie różnią się od siebie atmosferą i oferują odmienne widoki. Twórcy umieścili w swoim dziele także kilkadziesiąt różnych wydarzeń i turniejów, dzięki którym zabawa nie jest jednostajna.

Zadbano także o możliwość modyfikowania wyglądu postaci poprzez kilkadziesiąt przedmiotów kosmetycznych - kasków, kombinezonów, rękawiczek, nart czy butów. Rzeczy te odblokowujemy w miarę postępów w rozgrywce. Stopniowo doskonalimy również umiejętności naszego zawodnika.


Tryby gry
W Ski Jumping Pro VR możemy grać wyłącznie samotnie. Tytuł umożliwia oddawanie pojedynczych skoków w różnych lokacjach, ale znajdziemy w nim także rozbudowany tryb kariery.

Kwestie techniczne
Ski Jumping Pro VR posiada ładną, trójwymiarową oprawę graficzną, szczególnie jak na produkcję przeznaczoną na gogle VR. Grafika prezentuje się całkiem realistycznie, choć w oczy kłują nieco przesadzone efekty świetlne. Mimo wszystko, w połączeniu z wysokim poziomem immersji zapewnianym przez wirtualną rzeczywistość, ogólne wrażenia są pozytywne.






6
Pixel Shader 2.0 / Neighbours From Hell | Neighbours from Hell
« dnia: Kwiecień 28, 2024, 09:42:13 »


Neighbours From Hell to zabawna gra strategiczna, ogólnie rzecz biorąc, opowiadająca o bardzo złożonym życiu „sąsiedzkim”. Gracz jako jeden z lokatorów bloku mieszkalnego bierze udział w programie telewizyjnym typu „reality-show”, którego zadaniem jest pokazanie „negatywnych” relacji pomiędzy ludźmi mieszkającymi w jednym budynku. Staje się gwiazdą tego show i musi zająć się wymyślaniem kolejnych psikusów, pułapek i niedogodności, które uprzykrzą życie jego sąsiadom. W sumie do przejścia przygotowano 14 rozbudowanych scenariuszy, w których należy wykonać przeróżne tego typu zadania. Nie jest to tak proste jak się może z pozoru wydawać, ponieważ mieszkańcy budynku są bardo czujni, a niektórzy dodatkowo posiadają psy, zaś złapanie na gorącym uczynku kończy się zdjęciem programu z anteny. Neighbours From Hell posada ładną, przypominającą kreskówki grafikę, przyjazny interfejs, a także ścieżkę dźwiękową świetnie oddającą klimat tego tytułu.











7
Pixel Shader 2.0 / Max Payne 2
« dnia: Kwiecień 28, 2024, 09:39:40 »


Sequel znakomitej gry akcji/TPP z roku 2001 opowiadającej o dramatycznej walce gliniarza, tytułowego Max Payne’a, z organizacją przestępczą odpowiedzialną za rozprowadzanie nowego, groźnego narkotyku Valkyra. Akcja tej części toczy się rok po wydarzeniach, w których uczestniczyliśmy w części pierwszej i rozgrywa się na terenie Nowego Jorku. Spotykamy się również z postaciami, które widzieliśmy poprzednio i udało im się przeżyć. Max powrócił w szeregi policji i przez krótki okres wydawało się, że wszystko wróciło do normy. Niestety do jego życia powróciła też przeszłość, tj. czyhający na jego życie przestępcy oraz Mona, tajemnicza kobieta, zabójczyni (znana z części pierwszej), w której zakochuje się nasz bohater (notabene jak się później okazuje z wzajemnością). Sprawy dodatkowo komplikują się, gdy Max powodowany wątpliwościami i uczuciami do Mony zabija swoją partnerkę...


Cała fabuła gry została skonstruowana w sposób przypominający budowę filmów kryminalnych z lat 40-tych XX-wieku (tzw. konwencja „noir”), gdzie mamy jednego „dobrego” bohatera, kobietę (femme fatale) i wątek miłosny oraz detektywistyczną historię pełną licznych niespodzianek oraz zwrotów akcji. Ogólnie rzecz biorąc scenariusz Max Payne: The Fall Of Max Payne jest trzy razy większy niż poprzednio, jednakże sama gra ma podobną długość. Fabuła jest głębsza i treściwsza. Twórcy chcieli uniknąć typowego „znudzenia” się grających i wszystko tak skonstruowano, by przejść grę z zapartym tchem, od początku do końca. Co więcej w pierwszym Max Payne opowiadana historia oraz walka stanowiły odrębne części, tzn. grający mógł w ogóle ominąć przerywniki filmowe i skończyć grę. Tym razem wszystko jest zgrabnie scalone. Naturalnie, pomimo wszelkich zmian koncepcyjnych, mamy tu do czynienia z tytułem przeznaczonym tylko dla dorosłych osób (18+), w którym nie ominięto straszliwych scen przemocy, morderstw, itp.

Autorzy postarali się też o to by ponownie zachwycić graczy znakomitą oprawą audiowizualną i zastosowanymi efektami. Gra wykorzystuje nowy engine graficzny, lokacje i modele postaci zostały zrealizowane z jeszcze większa dbałością o szczegóły, zatrudniono też prawdziwych aktorów (w części pierwszej wdzieliśmy twarze członków zespołu Remedy, ich przyjaciół i rodziny). Rozszerzono możliwości walki bohatera. Teraz poza strzelaniem z różnych typów broni palnej może on, po skończeniu się amunicji, użyć np. karabinu w walce wręcz.

Nie zapomniano również o osławionym trybie Bullet-Time i postarano się doprowadzić go do doskonałości. W tym celu użyto w grze znakomity silnik fizyczny Havok 2. Przelatujące w powietrzu pociski, łuski wylatujące z broni, odłamki latające w powietrzu – wszystko to wygląda niezwykle efektownie, (niemal tak jak ma to miejsce w Matrixie), a odgłosy w zwolnionym tempie budują niesamowite wrażenie. Zwiększono ilość ruchów, które może wykonać Max w trybie Bullet-Time. Przykładowo można wymijać lecące pociski stojąc w miejscu odpowiednio manewrując ciałem, podobnie jak to widzieliśmy w filmie Matrix (poprzednio należało skakać). Dopracowano też system kolizji obiektów i dzięki temu nie ma już sytuacji, w których Max skacząc w bok przenika ręką ścianę.







8
Pixel Shader 2.0 / Jagged Alliance 2: Wildfire
« dnia: Kwiecień 28, 2024, 09:37:06 »


Jagged Alliance 2: Wildfire to ulepszona wersja popularnej turowej gry strategicznej (przebieg wydarzeń ukazany w rzucie izometrycznym), wprowadzonej do globalnej sprzedaży pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Wzbogacona edycja powstała na bazie nieoficjalnej modyfikacji podstawowego wariantu programu, stworzonej przez Rosjanina nazwiskiem Serge Popov.

Pod dowództwo użytkownika trafia kilkuosobowy oddział o charakterze militarnym, a głównym celem zabawy jest wyeliminowanie potężnej grupy handlarzy narkotyków na zlecenie amerykańskich organów administracyjnych. Chociaż ponownie uczestniczymy w działaniach wojskowych w fikcyjnym tropikalnym państwie Arulco, to inne aspekty aplikacji prezentują niemal idealną zgodność ze światem realnym. Zbliżeniu do warunków rzeczywistych uległy m.in. następujące elementy:

Roślinność i przyroda martwa.
Zabudowania (zaimplementowano pola minowe, wieże strażnicze itp.).
Uzbrojenie (zbalansowanie standardowych rodzajów broni i wdrożenie nowych typów narzędzi ofensywnych – np. pistolet maszynowy MP5A3 i UZI oraz karabiny HK33, HK MSG90 i V-94).
Oprawa dźwiękowa.
Ponadto znacznie przemodelowano strukturę misji, zwiększając wagę zadań pobocznych. Całość wieńczy rozszerzona liczba przeciwników i usprawniony system Sztucznej Inteligencji, sterujący ich poczynaniami.







9
Pixel Shader 2.0 / Vietcong 2
« dnia: Kwiecień 28, 2024, 09:34:45 »


Vietcong 2 to kolejne wcielenie znakomicie przyjętych przez graczy tytułów z serii Vietcong. Formuła rozgrywki nie uległa zmianie, nadal mamy do czynienia z pierwszoosobowym shooterem. Tym razem jednak przenosimy się do roku 1968 i Ofensywy Tet, uważanej przez wielu historyków za punkt zwrotny w wojnie wietnamskiej. Fabuła gry bazuje na wydarzeniach historycznych, które miały miejsce w okolicach miasta Hue, będącego niegdyś siedzibą wietnamskich cesarzy. Została ona stworzona przy wykorzystaniu naocznych relacji oraz wspomnień żołnierzy Sił Specjalnych i piechoty, stacjonujących w Hue podczas ataku.

Gracz wciela się w postać kapitana wojsk USA, którego zadaniem jest eskortowanie reportera wojennego robiącego materiał o obchodach rozpoczęcia lunarnego Nowego Roku (Tet). Stajemy się świadkami niesławnej Ofensywy Tet, począwszy od hucznych uroczystości w obozie amerykańskim, poprzez krwawe starcia w 14 różnych lokacjach, aż po odbicie miasta i Pałacu Cesarskiego. Do dyspozycji dostajemy również kampanię wietnamską, w której wcielamy się w postać młodego poborowego armii Vietcongu, walczącego z siłami Wietnamu Południowego na polach ryżowych oraz w dżungli otaczającej miasto. Następnie awansujemy na sierżanta i bierzemy udział w powstaniu w Hue i szturmie na Pałac Cesarski.

Vietcong 2 oferuje wciągającą i klimatyczną rozgrywkę, krwawe, uliczne walki, ponad 50 rodzajów broni, m.in. M2 kaliber .50 czy RPG-7 oraz ciągłość misji. Oprócz kampanii dla jednego gracza, twórcy gry przygotowali również rozbudowane tryby wieloosobowe: do 64 graczy w realistycznych walkach grupowych lub do 8 graczy w trybie co-op. W trybach multiplayer pojawiają się także nowe oraz ulepszone w stosunku do poprzednich wersji, klasy postaci, a także pojazdy, z których korzystamy w razie potrzeby.







10
Pixel Shader 2.0 / Vietcong
« dnia: Kwiecień 28, 2024, 09:31:37 »


Vietcong to taktyczna gra akcji stworzona przez firmę Illusion Softworks (autorów niezapomnianego Hidden & Dangerous) oraz studio Pterodon. Jak sugeruje sam tytuł, akcja osadzona została podczas wojny w Wietnamie. Gracz staje się dowódcą oddziału żołnierzy „A-team” wchodzącego w skład amerykańskich sił specjalnych. Do wykonania czeka 20 dramatycznych misji połączonych wciągającą fabułą. Pod naszą komendą znajduje się maksymalnie sześciu żołnierzy wykorzystujących ponad 25 broni, w tym słynny karabin M16, wyrzutnię rakiet oraz karabin snajperski. W razie potrzeby możemy także skorzystać z destrukcyjnego wsparcia lotniczego i artyleryjskiego. Zgodnie ze słowami twórców Vietcong łączy wartką akcję, taktyczną rozgrywkę (dowodzenie żołnierzami) oraz rozbudowaną fabułę. Całość toczy się w całkowicie trójwymiarowym otoczeniu generowanym przez zaawansowany silnik graficzny (widok z perspektywy pierwszej osoby). W trybie multiplayer możliwa jest rozgrywka zarówno po stronie amerykańskiej jak i wojsk Vietcongu.










11
Pixel Shader 5.0 / Ultimate Fishing Simulator
« dnia: Kwiecień 24, 2024, 11:52:59 »


Ultimate Fishing to gra symulacyjna dla miłośników wędkarstwa. Jest to dzieło studia Ultimate Games, które nawiązało współpracę z firmą PlayWay – wydawcą takich tytułów jak Car Mechanic Simulator 2017, Agony czy Polska Farma 2017.

Mechanika

Głównym celem twórców Ultimate Fishing, jak sugeruje sama nazwa, było stworzenie symulatora ostatecznego, który wiernie odwzorowuje to hobby. W związku z tym przygotowano siedem łowisk opartych na prawdziwych miejscach występujących w Panamie, Rosji, Kanadzie czy Stanach Zjednoczonych. Oznacza to, że czasami łowimy, pływając łodzią po morzu, innym razem siedzimy na brzegu jeziora, a czasem staramy się złapać rybę w przeręblu.


Zróżnicowane lokacje oznaczają, że pływają w nich rozmaite gatunki ryb, do których należy podchodzić w odmienny sposób i z innym wyposażeniem. W związku z tym do wyboru mamy szereg zróżnicowanych wędzisk, kołowrotków, haczyków, przynęt itd. Ponadto w Ultimate Fishing znajdują się także zmienne warunki pogodowe oraz pełen cykl dnia i nocy, które wraz z realistyczną fizyką wody sprawiają, że łowienie jest bardziej zróżnicowane i nieprzewidywalne – w końcu niektóre gatunki ryb łatwiej dorwać w nocy, inaczej też łowi się na spokojnym jeziorze niż na wzburzonym morzu itd.

Wszystko to uzupełnia zaawansowany edytor poziomów, umożliwiający stworzenie łowiska marzeń. Nie zabrakło również multiplayera z turniejami dla wielu graczy.






12
Pixel Shader 5.0 / Medieval Dynasty
« dnia: Kwiecień 24, 2024, 11:48:54 »


Medieval Dynasty to intrygująca gra z pogranicza RPG akcji i symulatora życia z elementami survivalu oraz strategii, stworzona przez polskie studio Render Cube. Jest to druga produkcja łódzkiego zespołu i zgoła odmienna od jego debiutanckiego projektu: wyścigów gokartów Monster League z 2018 roku. Tym razem Polacy stworzyli realistyczną grę osadzoną w średniowieczu, trochę przypominającą czeskie Kingdom Come: Deliverance. Tytuł jest też kolejną odsłoną cyklu Dynasty firmy Toplitz Productions, aczkolwiek wyraźnie odmienną od swoich poprzedników.


Fabuła

Głównym bohaterem jest osiemnastoletni chłop, który po śmierci rodziców opuszcza rodzinny dom, aby znaleźć pracę i wejść w dorosłość. Protagonista liczy na pomoc doświadczonego wuja, niestety okazuje się, że krewny nie żyje już od jakiegoś czasu. Dzięki pomocy lokalnego kasztelana młodzieniec otrzymuje kawałek ziemi i postanawia sam zadbać o swoją przyszłość, mając ambitny plan założenia własnej osady i zdobycia renomy w okolicy. Przy okazji pozna też tajemniczą przeszłość swojego wuja.


Mechanika

Założenia rozgrywki w Medieval Dynasty przywodzą na myśl Kingdom Come Deliverance czeskiego studia Warhorse. Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP), a rozgrywka skupia się na eksplorowaniu otwartego świata gry. W nim znajdziemy postacie niezależne, które mogą zlecić nam rozmaite zadania, ale też dzikie zwierzęta, a później nawet bandytów. Początek przypomina typowe produkcje survivalowe: staramy się zadbać o podstawowe potrzeby bohatera, dostarczając mu wody i pożywienia – na starcie polując, a później uprawiając rolę. Istotne jest również zebranie podstawowych materiałów i wybudowanie Racimirowi prostego domu. Z czasem zyskamy dostęp do bardziej zaawansowanych surowców, potrzebnych do ulepszenia konstrukcji i stworzenia wytrzymalszych narzędzi.

Głównym celem gry jest stworzenie własnej wioski, a z czasem przekształcenie jej w prosperujące miasto. W grze znajdziemy kilkadziesiąt rodzajów budynków, które będziemy mogli obsadzić pracownikami i rozwijać wraz z odblokowywaniem kolejnych opcji z drzewka umiejętności bohatera. Zabawę urozmaicają liczne questy poboczne i wyzwania, jak również możliwość założenia własnej dynastii możnowładców.



Wiąże się z tym specjalny system reputacji, przejawiający się zainteresowaniem króla naszą dynastią. W każdym przypadku nasze decyzje mają istotne przełożenie na rozgrywkę. Ponadto wraz z rozwojem osady będziemy musieli zadbać o gospodarkę, handlując z sąsiadami oraz dbając o samopoczucie i dobrobyt poddanych.







13
Pixel Shader 4.0 / Need For Speed Shift
« dnia: Kwiecień 24, 2024, 11:45:52 »



Need for Speed Shift to następna odsłona znanej serii wyścigów, która na rynku gier elektronicznych obecna jest już od 1995 roku. Za stworzenie tego dzieła odpowiadają: firma Slightly Mad Studios (zrzeszająca twórców między innymi GT Legends i GTR 2) oraz Micheal Mann (studio Black Box) i Patrick Soderlund (EA Games).

Twórcy Shift zdecydowali się na dość symulacyjne podejście do tematu wyścigów i starali się dokładnie odwzorować wrażenia z jazdy niezwykle szybkimi samochodami. Opracowali bardzo realistyczny model prowadzenia aut oraz nowy, widowiskowy system kolizji i zniszczeń. Jednocześnie położyli szczególny nacisk na zbalansowanie rozgrywki i zapewnienie graczom wrażeń oraz satysfakcji z osiąganych wyników nawet, jeżeli odbiorcy preferują zręcznościowy styl jazdy.

W tej odsłonie serii Need for Speed najważniejszy jest jednak kierowca, z którym możemy identyfikować się dzięki widokowi z wnętrza samochodu (z realistycznie odwzorowanym kokpitem i kamerą przyczepioną do kasku). Liczne wstrząsy i widok pękającej przedniej szyby to tylko niektóre z efektów, jakich wtedy doświadczamy. Dzięki kamerze FPP wrażenie prędkości staje się bardziej autentyczne i łatwiej wyobrazić sobie przeciążenia towarzyszące przełączaniu biegów.

W drodze do zwycięstwa na 18 torach - zarówno prawdziwych (Willow Springs, Laguna Seca), jak i fikcyjnych – przeszkadzają nam liczni oponenci. Programiści wyposażyli przeciwników w zaawansowane algorytmy Sztucznej Inteligencji, dzięki czemu są oni aktywniejsi w walce o czołowe pozycje oraz znacznie bardziej bezpardonowi, gdy chodzi o utrzymanie zdobytych miejsc. Na skutek powyższych ulepszeń Shift zyskał kształt, pozwalający porównywać go do konkurencyjnego GRID-a, wydanego przez studio Codemasters.








14
Pixel Shader 5.0 / Twierdza Edycja ostateczna
« dnia: Kwiecień 24, 2024, 11:41:48 »


Stronghold: Definitive Edition (Twierdza: Edycja ostateczna) to ulepszona wersja kultowej strategii czasu rzeczywistego, która zapoczątkowała słynną serię. Wydana w 2001 roku klasyka powraca z odświeżoną grafiką oraz nową zawartością.

Stronghold: Definitive Edition to ulepszona wersja kultowej strategii czasu rzeczywistego, która dała początek całej serii RTSów i doczekała się nominacji do nagrody BAFTA. Tak jak w przypadku pozostałych odsłon cyklu, za produkcję Twierdzy: Edycji Ostatecznej odpowiada FireFlyStudios. Tytuł ten wprowadza nie tylko odświeżoną, ale też zupełnie nową zawartość.



Fabuła

Zaprezentowane w tytule wydarzenia rozgrywają się w średniowiecznej Europie. W skład tytułu wchodzą w sumie trzy kampanie: dwie klasyczne oraz jedna zupełnie nowa, opracowana przez współzałożycieli Firefly Studios – Simona Bradbury’ego oraz Erica Ouelette’a. W ramach tej ostatniej – dostępnej wyłącznie w wersji Definitive Edition – gracze wyruszają w głąb zrujnowanej Anglii w celu odszukania i odbicia porwanej bratanicy Sira Długorękiego.
Mechanika

Podobnie, jak w przypadku oryginału gra ta stanowi połączenie city buildera oraz strategii wojskowej i ekonomicznej. Rozgrywka opiera się więc na wznoszeniu i projektowaniu imponujących zamczysk i rozległych osad, stawianiu potężnych twierdz, zarządzaniu finansami i zasobami oraz rozwijaniu nieustraszonej armii, przy której nasza ludność będzie czuć się bezpiecznie.

Najbardziej widowiskowym elementem rozgrywki są zaciekłe batalie, jakie nieraz przychodzi nam toczyć z wrogimi wojskami. W tym przypadku najbardziej spektakularne okazują się oblężenia zamków, wymagające od nas szczególnego zmysłu taktycznego. Chcąc jak najskuteczniej odpierać ataki nieprzyjaciół, dbamy o to, by naszą armię zasilały zróżnicowane jednostki, a mury twierdz i zamczysk były wzmocnione sprzętem obronnym.


Stronghold: Definitive Edition wprowadza dwie klasyczne kampanie, składające się z 26 misji oraz zupełnie nową kampanię fabularną dla jednego gracza, liczącą w sumie 14 misji.
Tryby gry

Tytuł ten umożliwia rozgrywkę zarówno w trybie single, jak i multiplayer. Pierwsza opcja obejmuje kampanie fabularne, druga natomiast umożliwia graczom zmierzenie się ze sobą w sieciowych starciach PvP. Nieustraszeni śmiałkowie mogą również spróbować swych sił w „Zamkowym Szlaku”, czyli serii 10 nowych, inspirowanych historią scenariuszy oblężniczych.






15
Pixel Shader 5.0 / Commandos 2: HD Remaster
« dnia: Kwiecień 24, 2024, 11:38:35 »


Commandos 2: HD Remaster to zremasterowana wersja kultowej strategii taktycznej z 2001 roku. Tytuł został opracowany przez studio Yippee! Entertainment, we współpracy z autorami pierwowzoru, czyli zespołem Pyro Studios.

Fabuła

Akcja gry Commandos 2: HD Remaster toczy się podczas II wojny światowej. Głównymi bohaterami są doskonale wyszkoleni żołnierze wykonujący niebezpieczne zadania za linią wroga. Na przestrzeni dziesięciu misji protagoniści trafiają do rozmaitych zakątków świata – pojawiają się między innymi w Europie, Azji, północnej Afryce, a nawet na Arktyce.

Mechanika

W grze Commandos 2: HD Remaster akcję ukazano z lotu ptaka. Podczas rozgrywki realizujemy zróżnicowane cele obejmujące na przykład eliminację określonej osoby, kradzież dokumentów czy zdobycie maszyny szyfrującej Enigma. Poza tym, jeśli uda nam się zebrać wszystkie fragmenty fotografii, które poukrywano w zakamarkach map, otrzymujemy dostęp do bonusowych misji pokroju rajdu motorówką pomiędzy minami.


Wykonując swoje obowiązki, należy mieć się na baczności, gdyż w lokacjach roi się od przeciwników. Choć wielu z nich da się ominąć, przemykając z dala od ich wzroku, do rozlewu krwi dochodzi tu nader często. Sprawę komplikuje fakt, że gra cechuje się wysokim poziomem trudności, a wykrycie któregoś z protagonistów zwiastuje nie lada kłopoty – wdanie się w otwartą wymianę ognia to niemal stuprocentowa gwarancja zakończenia misji niepowodzeniem. Z tego względu chcąc osiągnąć sukces, musimy stosować przemyślaną taktykę i robić właściwy użytek z indywidualnych umiejętności poszczególnych bohaterów oraz ich wyposażenia. W rozeznaniu w sytuacji na polu walki pomaga możliwość obracania kamery.









Strony: [1] 2 3 ... 18
Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
rybyigzyby polskiserwertrans everyone maho watahapierwotnych