« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Czerwiec 23, 2025, 15:53:55 »
Tekken 6 to kolejna odsłona jednej z najpopularniejszych bijatyk w historii elektronicznej rozrywki. Jednocześnie jest to druga część Turnieju Żelaznej Pięści wydana na przenośną konsole PSP. W ramach gry zawarto wszystkie elementy znane z edycji powstałych z myślą o konsolach stacjonarnych. Dotyczy to także dodatków wprowadzonych za sprawą aktualizacji Bloodline Rebellion, jakiej poddana została automatowa wersja Tekkena 6. Dzieło zostało przygotowane przez firmę Namco Bandai.
Fabułę Tekkena 6 stworzył Katsuhiro Harada i nawiązuje ona do wydarzeń z części piątej. Jin Kazama przejął tytuł swego pradziadka Jinpachiego Mishimy (głównego bossa w poprzedniej odsłonie) i objął dowództwo nad Mishima Zaibatsu. Na jego drodze do osiągnięcia władzy absolutnej stoi jedynie organizacja G Corporation, dowodzona przez jego ojca (Kazuya Mishima). Jak można się spodziewać, wkrótce ogłoszona zostaje szósta edycja turnieju King of Iron Fist Tournament.
Tekken 6 został poddany optymalizacji pod kątem PSP, które przecież nie może się pochwalić możliwościami technologicznymi na poziomie swoich domowych odpowiedników. Na szczęście nie wiązało się to z jakimiś szczególnymi cięciami. Głównie dotyczą one oczywiście oprawy graficznej, która została pozbawiona wyjątkowych efektów oraz wysokiej jakości tekstur. Nie oznacza to jednak, że grafika nie spełnia oczekiwań właścicieli PSP – jak na potencjał konsoli prezentuje się wybornie, stojąc na wyższym poziomie, aniżeli w przypadku poprzedniej odsłony, Tekken: Dark Resurrection.
Przenośny Tekken 6 oferuje możliwość wcielenia się we wszystkich bohaterów z edycji stacjonarnej. W grze powracają więc wszyscy lubiani wojownicy, od lat zaskakujący nas swoimi umiejętnościami. Wcielimy się w Jina Kazamę, Kazuyę, Kinga, Christie Monteiro, Dragunova, Hwoaranga, Marduka, czy też Ninę Williams. Autorzy oddali dodatkowo do naszej dyspozycji zestaw nowych postaci - Boba, Leo, Miguela Caballero Rojo, Zafinę, Alisę Bosconovitch, Larsa Alexanderssona, Azazela (głównego bossa) oraz NANCY-MI847J.
Tekken 6 na PSP to także kilka ekskluzywnych elementów. Autorzy wymieniają wśród nich przede wszystkim nowe areny oraz przedmioty (jak choćby stroje dla wojowników). Produkcja oferuje także tryb multiplayer, który możemy przetestować w systemie ad hoc, a więc drogą radiową z najbliższymi przyjaciółmi. Możliwe jest ponadto wysłanie na specjalny serwer tzw. ducha, a więc danych na temat naszej postaci, które pobrane przez innego gracza pełnią rolę „żywego” przeciwnika.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Czerwiec 23, 2025, 12:38:02 »
Second Sight to kolejna propozycja studia Free Radical Design, które zasłynęło przede wszystkim za sprawą wydawanej na platformy nowej generacji serii TimeSplitters a także hitowego Goldeneye 007 na Nintendo 64. W przeciwieństwie do wspomnianych tytułów akcja opisywanej gry nie musi być przez cały czas obserwowana z perspektywy pierwszej osoby, gdyż gracz w każdej chwili może przełączyć podgląd na widok TPP. Miłośników serii TimeSplitters zainteresuje zapewne to, iż w grze zastosowano bardzo zbliżony model sterowania główną postacią.
Gracz rozpoczyna zabawę w ściśle strzeżonym kompleksie medycznym, który prowadzi bliżej niesprecyzowane badania na ludziach. Prowadzona postać wykazuje oznaki amnezji, nie pamięta bowiem nic z przeszłości. Główny bohater odkrywa natomiast, że obdarzony został licznymi nadnaturalnymi zdolnościami. Usiłuje wydostać się z kompleksu i odkryć tajemnicę swej przeszłości. Warto przy tym dodać, iż z racji dopracowanego sterowania gracz może równocześnie poruszać postacią i korzystać z nowo nabytych mocy.
W miarę rozwoju gry sterowana postać nabywa nowe zdolności, a także rozwija już posiadane. Istotną rolę odgrywa przy tym wskaźnik mocy, który informuje ile energii na wykorzystanie nabytych zdolności postać jeszcze posiada. W przypadku przekroczenia dozwolonej wartości główny bohater na kilka sekund traci orientację przez co jest narażony na ataki przeciwników. Lista dostępnych mocy obejmuje leczenie (główny bohater musi wtedy pozostać w bezruchu), przejmowanie ciał innych ludzi (dzięki temu można na przykład odblokować pozornie niedostępne drzwi), uderzenie psychokinetyczne (trafiona postać zostaje przewrócona oraz traci przytomność na kilka sekund), telekinezę (gracz może podnosić większość przedmiotów i na przykład rzucać nimi we wrogów), projekcję (wyświetlanie wizerunku własnej postaci w celu zmylenia wroga), psychokinetyczny impuls (unieruchamia wszystkich przeciwników znajdujących się w okolicy) oraz oczarowanie danej postaci (główny bohater dla wybranych osób staje się wtedy niewidzialny). Ponadto, podczas rozgrywki bohater może korzystać z tradycyjnych środków „perswazji”, tj. 13 broni (pistoletów, karabinów maszynowych, karabinów snajperskich, itd.). W wielu miejscach główna postać musi się skradać. Bohater wzorem najlepszych pozycji gatunku może „przyklejać się” do ścian, chować wewnątrz metalowych szafek, odwracać uwagę okolicznych strażników czy też wychylać na boki. Osamotnionych wrogów można ponadto eliminować pojedynczym strzałem w głowę.
Co pewien czas bohater miewa przebłyski wydarzeń, które miały miejsce w przeszłości. Co ciekawe, elementy te są w pełni interaktywne i pozwalają bliżej poznać istotne wydarzenia z przeszłości. To między innymi dzięki tym wizjom dowiadujemy się kim jest.
Oprawa wizualna gry skoncentrowana została przede wszystkim na efektownym ukazaniu używanych przez głównego bohatera mocy. Prowadzona przez gracza postać bada różnorakie bazy wojskowe, laboratoria aczkolwiek niektóre etapy rozgrywane są pod gołym niebem. Sporym atutem jest też interaktywne otoczenie, które można dowolnie demolować.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Czerwiec 23, 2025, 12:36:14 »
Hell to Pay to podtytuł sequela gry Dead to Rights, wydanej na konsole w 2002, a na PeCety w 2003 roku. Gracz ponownie wciela się w postać Jacka Slate'a, policjanta „wrobionego” w śmierć swego ojca. Jack powraca do Grant City aby dowiedzieć się, że miejscowy światek przestępczy stał się jeszcze bardziej zbrodniczy i terroryzuje miasto. Naszym zadaniem będzie oczywiście oczyszczenie Grant City ze wszystkich szumowin.
Twórcy gry poważnie podeszli do zarzutów stawianych poprzedniej części gry i Hell to Pay przeszło porządny lifting. Po pierwsze zmianie uległ silnik graficzny, który został napisany od początku i zoptymalizowany pod kątem jakości i szczegółowości wyświetlanej grafiki. Dzięki temu postać Jacka jak i jego przeciwników została „ubrana” w większą ilość poligonów, dodano bardziej realistyczne oświetlenie oraz cieniowanie, zwiększyła się również ilość oponentów jednocześnie widocznych na ekranie. Otoczenie, w którym przyjdzie nam się poruszać jest bardziej szczegółowe, co więcej, jest bardziej interaktywne. Jack może wykorzystać dowolne przedmioty leżące w jego zasięgu aby zabić lub ogłuszyć wroga, może również rzucić beczką czy kanistrem z benzyną w stronę samochodu aby zlikwidować wrogów czających się za nim – ale uwaga, mogą się oni odwdzięczać podobnymi sztuczkami.
Wzbogaceniu uległ również arsenał ruchów głównego bohatera. Oprócz podstawowych, takich jak bieg, strzelanie, uniki, dodano więcej możliwości rozbrajania wrogów, w tym niektóre bardzo brutalne. Jack może się także wspinać na przeszkody, używać oponentów jako żywych tarcz, a także lecąc w powietrzu siać spustoszenie wokół siebie. Dochodzi do tego wspomniana już możliwość walki wręcz i przy wykorzystaniu noży, kijów, pił łańcuchowych czy kastetów. Jack ma również więcej broni do wyboru.
Tak jak w poprzedniej części gry, naszemu bohaterowi towarzyszy pies Shadow. Ponieważ graczom spodobał się pomysł zastosowania mini gier również i tym razem natrafiamy na tę funkcjonalność.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Czerwiec 23, 2025, 12:34:08 »
W Blood West wcielamy się w zmarłego rewolwerowca, któremu nie dane jest zaznać spokoju. Zamiast nieba (lub piekła) czeka na niego przeklęte miasteczko górnicze opanowane przez demony i pradawną grozę. W tym miejscu nie ma co liczyć na wiarę i modlitwy za zmarłych – jedynie strzelba u boku dodaje otuchy i być może pozwoli bohaterowi przerwać tę pozagrobową przygodę.
Choć mieszanka FPS-a z hordami z piekła rodem może przywodzić na myśl serię Doom, Blood West idzie w nieco innymi kierunku. Zamiast niesamowitych akrobacji i akcji gnającej na złamanie karku w dziele studio Hyperstrange znajdziemy bardziej metodyczną i nieco survivalową rozgrywkę. Owszem, nie brakuje tu dynamicznych starć z demonicznymi wrogami, ale gra bynajmniej nie zniechęca nas do eliminowania tychże po cichu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Czerwiec 09, 2025, 22:13:47 »
Przygodowa gra akcji, której głównym bohaterem jest tytułowy Zax. Podczas normalnego lotu w przestrzeni kosmicznej jego pojazd zostaje nagle zestrzelony i rozbija się na obcej planecie zamieszkanej przez pokojowo nastawnią ludność rdzenną oraz przez zastępy agresywnych robotów. Po chwili okazuje się, że przez długi okres czasu mieszkańcy żyli pod dyktando robotów uznając, że ich przywódca jest bogiem. Po przybyciu Zax’a sytuacja diametralnie się zmienia. Dzikie plemiona chcą wyzwolić się spod jarzma prześladowców, a oczywiście nasz bohater zostaje wplątany w sam środek rodzącego się konfliktu.
Czeka tu na nas wielka przygoda, podzielona na ponad 20 misji, w których musimy odnaleźć części potrzebne do naprawy statku oraz pomóc uciśnionej ludności planety. Po drodze napotkamy na całą gamę wrogów, w tym mechanicznych, między innymi roboty: Higher Orb Slayer, Scorpio Flyer i Master Om Overseers oraz biologicznych, jak Cave Dweller. Do walki z nimi możemy używać wielu broni, m in.: Light Pistol, Twin Disrupter, Full Automatic Pistol, Impaction Cannon i Tri-Spread Gun. Oprawa graficzna gry jest miła dla oka a akcję obserwujemy w rzucie izometrycznym. Opcje rozgrywki wieloosobowej umożliwiają rywalizację za pośrednictwem sieci lokalnej lub Internetu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Czerwiec 09, 2025, 22:12:22 »
Alien Nations to gra strategiczna, której akcja rozgrywa się w fantastycznej krainie zamieszkałej przez trzy różne nacje: waleczne Amazonki, przebiegłych Sajikisów oraz odważnych Pimmonów. Alien Nations to gra strategiczna, której akcja rozgrywa się w fantastycznej krainie zamieszkałej przez trzy różne nacje. Możemy kierować przeznaczeniem jednej z nich, tj. walecznych Amazonek, przebiegłych Sajikisów lub odważnych Pimmonów. Zadaniem gracza jest stworzenie potężnego królestwa. Aby tego dokonać trzeba wykazać się umiejętnością sprawiedliwych i mądrych rządów, odkrywać nowe lądy i bronić swoich granic. Tylko wtedy mamy szanse doprowadzić nasze państwo do rozkwitu, aby następnie podporządkować sobie pozostałe rasy.
Bardzo ważną rolę odgrywają funkcje dyplomatyczne, jak zawieranie sojuszy, dzięki czemu uchronimy się przed niezapowiedzianą wizytą czy wielostronne umowy handlowe. Nieustannie należy prowadź badania naukowe, które umożliwią nam szybki rozwój państwa i dobrobyt poddanych, co zwiększa nasz potencjał gospodarczy i militarny. Całość wykonana jest w grafice 3D z możliwością wielostopniowego, płynnego powiększania widoku na teren rozgrywki. Mamy możliwość wyboru między rozgrywaniem całej kampanii lub pojedynczych misji oraz gry w trybie wieloosobowym w sieci LAN.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Czerwiec 09, 2025, 22:10:36 »
Woody Woodpecker: Escape from Buzz Buzzard Park to gra przeznaczona głównie do młodszych odbiorców. Wcielamy się w niej w rolę tytułowego ptaka Woody’ego Woodpecker’a – znanego bohatera filmów animowanych i wyruszamy na poszukiwania krewnych porwanych i uwięzionych w wesołym miasteczku przez złego Buzz’a. Podczas wędrówki przez szereg niezwykle kolorowych lokacji nieraz będziemy musieli posłużyć się naszym dziobem, lub innego typu gadżetami (niewidzialna farba, pistolet na klopsiki, itp.) i eliminować kolejnych przeciwników którzy staną na naszej drodze i będą próbować nam przeszkodzić.
Gra posiada ładną, szczegółową, utrzymaną w charakterystycznym kreskówkowym stylu oprawę graficzną, otoczenie i postacie przedstawione zostały z wykorzystaniem grafiki 3D. Całości dopełnia przyjemny dla uszu podkład muzyczny przewijający się w tle oraz proste i intuicyjne sterowanie poczynaniami naszego bohatera.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Czerwiec 09, 2025, 22:09:00 »
Real War to strategia czasu rzeczywistego, której akcja przenosi graczy do roku 2007, gdzie jako głównodowodzący sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych zmagać się oni będą z międzynarodowymi grupami terrorystycznymi walczącymi pod sztandarem „Independent Liberation Army”. O jakości produktu najlepiej świadczy fakt, iż w jego produkcji brał udział zespół OSI Incorporated, znany z tworzenia zaawansowanych programów przeznaczonych do szkolenia wielu rodzajów oddziałów armii amerykańskiej oraz to, że Real War stanowi komercyjną, publiczną wersję prawdziwego wojskowego symulatora pola walki Joint Force.
Izometryczna grafika. Rzeczywisty teren, na którym toczą się walki: budynki, porty itp. Dwanaście misji dla każdej strony konfliktu. Opcje rozgrywki wieloosobowej za pośrednictwem sieci lokalnej lub Internetu. Ponad 60 typów wiernie odtworzonych jednostek bojowych. Jednostki specjalne: satelity szpiegowskie, samoloty niewykrywalne dla radaru itp. Zaawansowane procedury zachowania się i współdziałania różnych typów jednostek.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Czerwiec 09, 2025, 22:07:03 »
Gran Turismo Mobile to przenośna wersja popularnych wyścigów samochodowych przeznaczona na konsole PlayStation Portable. Marka Polyphony Digital gwarantuje wyśmienity, stawiający na symulację model jazdy doprawiony niezliczoną liczbą samochodów i masą licencjonowanych tras z całego świata.
Początkowo GT Mobile miało być idealną repliką czwartej odsłony kultowej serii, jednak w związku z pochłaniającymi pracami nad Gran Turismo 5 zmieniono koncepcję gry. Twórcy postanowili wzbogacić rozgrywkę o najnowsze elementy i nieznane dotąd pojazdy. Zaowocowało to m.in. obecnością licencji na auta spod szyldu włoskiego Ferrari i Lamborghini. Uświadczymy również legendarne bolidy od lat startujące w wyścigach Formuły 1. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku tras. Oprócz znanych z pierwowzorów lokalizacji, do dyspozycji gracza oddano szereg zaprojektowanych od podstaw torów. Wszystko to podano w dwóch trybach gry: w pełni realistycznej, obszernej karierze i rozrywkowym, acz trudnym arcade.
Jak w każdej grze tego typu, zabawa opiera się na startach w wyścigach. Wśród nich znajdziemy praktycznie wszystkie rodzaje zmagań: od ultraszybkich zawodów NASCAR, przez szutrowe rajdy, po wyczerpujące maratony pokroju Le Mans 24. W osiągnięciu zwycięstw pomoże nam rozbudowany system tuningu pojazdów oraz niczym nieskrępowane możliwości ustawień większości podzespołów. By jednak przystąpić do najtrudniejszych pucharów potrzebne są specjalistyczne licencje. Zdobywamy je wykonując szereg zadań przypominających mini gry. Wśród nich uświadczymy takie atrakcje jak slalom pomiędzy pachołkami czy awaryjne hamowanie.
Najważniejszym aspektem GT Mobile jest model jazdy. Mimo stosunkowo niewielkiej mocy obliczeniowej PSP, twórcom udało się zaaplikować silnik gry bardzo zbliżony do wersji znanej z PlayStation 2. Samochody prowadzą się wyśmienicie, co nie jest wielkim zaskoczeniem dla fanów serii. Każdy z pojazdów posiada unikalną charakterystykę silnika oraz właściwe sobie wady i zalety. Za ich wierne odwzorowanie odpowiada specjalna ekipa, która zbierała potrzebne dane i materiały podczas bezpośredniego kontaktu z maszynami. Ogram prac widać również w grafice, która mimo niewielkiego ekranu potrafi zrobić wrażenie. Dopełnienie produkcji stanowi rozbudowany tryb multiplayer. By zmierzyć się online, każdy kierowca potrzebuje własnej kopii gry.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Czerwiec 08, 2025, 19:47:13 »
GT4 Prologue daje Graczowi mozliwosc zasmakowania tego, co w pelnej krasie zostanie mu podane przy okazji premiery pelnej wersji gry. Tryby tu dostepne to jedna z najwiekszych bolaczek – jest ich malo. Najwiecej czasu spedzicie przy zaliczaniu licencji - dobrze znanego elementu z wszystkich czesci GT. Mamy tu liczbe 40. Testów róznego rodzaju – od zmieszczenia sie w czasie z przejazdem przez kawalek trasy, przez wymierzenie drogi hamowania, po zadania stawiajace nam za cel pokonac startujacych z wyprzedzeniem konsolowych rywali. Za nasze poprawne popisy w testach otrzymujemy medale: brazowy, srebrny lub zloty, przy czym ten z najcenniejszego kruszcu zdobyc niemal na kazdym tescie jest bardzo trudno. Zgarniajac przynajmniej braz, mozemy byc pewni, ze do naszej kolekcji trafia samochód. Wygrany wózek mozemy potem dowoli testowac w trybie Arcade, a ten sprowadza sie jedynie do jazdy na czas na pieciu dostepnych trasach (w tym na trzech mozemy scigac sie z konsolowymi kierowcami). Graficznie Prologue prezentuje niemal calkowity kunszt wyczekiwanego GT4. Modele samochodów to prawdziwe pieknosci usiane olbrzymia iloscia poligonów. Otoczenie równiez wykonane jest z ogromna pieczolowitoscia – graficznie to czolówka gier na PS2.