« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Czerwiec 05, 2025, 19:02:49 »
Fight Night Round 4 to gra bokserska, będąca kolejną częścią popularnej serii od EA Sports. Cykl ten zdobył uznanie wielu fanów pięściarskich pojedynków, którzy docenili oferowany przez niego klimat rodem z prawdziwego ringu. W tej odsłonie poczucie realizmu stało się jeszcze większe, głównie dzięki zastosowaniu kompletnie zmodyfikowanego silnika.
Tytuły sportowe autorstwa firmy Electronic Arts zawsze charakteryzują się bogatą bazą licencjonowanych zawodników. Nie inaczej jest i tym razem - w sumie w grze pojawia się aż czterdziestu autentycznych, zawodowych bokserów z różnych kategorii wagowych i przedziałów czasowych. Między innymi możemy wcielić się w Mike'a Tysona, Muhammada Ali, Lennoxa Lewisa, Sugar Ray'a, Sergio Mora i Emanuela Augustusa, czy niekwestionowanego mistrza świata wagi średniej – Winky Wrighta. Przy tym styl walki każdego z pięściarzy został dokładnie odwzorowany, podobnie jak warunki fizyczne - wzrost czy budowa ciała. Co za tym idzie, wyższy zawodnik (na przykład Ali), mający długi zasięg ramion, znacznie lepiej poradzi sobie w walce na dystans niż niższy (na przykład Tyson), który będzie dążył do półdystansu eliminując w ten sposób przewagę przeciwnika. Także sposób parowania ciosów jest teraz bardziej uzależniony od postury boksera.
Fight Night Round 4 posiada świetny system fizyki, realistycznie odwzorowujący uderzenia, bloki, uniki, poruszanie się w ringu, nokauty czy nawet wejścia w klincz, a na przebieg samej walki mają wpływ także takie czynniki, jak adrenalina oraz zmęczenie. Jeśli więc na przykład nasz bokser znajdzie się blisko rywala i nie będzie mógł wykorzystać pełnego zasięgu ramion jego ciosy staną się znacznie słabsze. Pewne zmiany zaszły także w systemie blokowania. Jego skuteczność oznaczona jest paskiem, który stopniowo zmniejsza się w trakcie pojedynku, powodując coraz większe ryzyko, że nasza obrona okaże się nieskuteczna i kolejne uderzenie przeciwnika przebije się przez gardę. W przeciwieństwie do poprzednich odsłon, w tej siła ciosu zależy wyłącznie od tego jak czysto uda nam się trafić rywala. Bokserzy mają też więcej "wrażliwych miejsc" na twarzy, co sprawia, że ciosy mogą spowodować różne uszkodzenia. Właśnie dlatego każdy pojedynek, który staczamy, jest niepowtarzalny i przypomina prawdziwe zmagania mistrzów ringu.
W trakcie gry możemy zawalczyć w kilkunastu autentycznych miejscach z całego świata, w których odbywają się walki bokserskie. Są one zresztą znaczenie bardziej rozbudowane niż w poprzednich częściach, a obecny na trybunach tłum żywiej i bardziej realistycznie reaguje na zmieniającą się sytuację w ringu. Twórcy chcąc, aby ich dzieło jak najbardziej przypominało telewizyjne transmisje spotkań, zadbali nie tylko o realistyczne odwzorowanie zachowania zawodników w trakcie walki (animacja postaci została przygotowana przy wykorzystaniu technologii motion capture), ale także podczas cut-scenek prezentujących chociażby wejścia na ring.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Czerwiec 05, 2025, 19:01:01 »
„Gran Turismo Concept” oferuje prawie 100 samochodów. Są wśród nich dobrze znane modele z poprzedniej części, ale tez duża ilość zupełnie nowych projektów, lub tez po prostu nowszych wersji dobrze znanych wozów. Concept nie jest żadnym dodatkiem, choć chyba na takie miano by zasługiwał. Nowe samochody pochodzą z targów, które odbyły się w Tokyo, Genewie i Detroit w 2002 roku. Są wśród nich tak ciekawe pojazdy jak: Lotus Elise Type 72, Volkswagen W12, Mercedes SL55AMG, Audi abt TT, czy Toyota Pod. Europejskie wydanie tej gry może pochwalić się największa ilością dodanych samochodów (w związku z późniejszym wydaniem). Najbardziej widoczne zmiany zaszły w systemie gry: tym razem możemy jedynie robić licencje (ale dostaniemy za każdą jeden lub dwa samochody – w zależności od wyniku), oraz jeździć w nieco zmienionym trybie arcade. Możecie zapomnieć o kupowaniu samochodów, czy zmianie części. Nawet system ustawień samochodu uległ uproszczeniu. Trasy są nam dobrze znane, choć jest jedna zupełnie nowa (Tokyo R246) i nieobecna w 3-ciej części, ale dobrze znana – Autumn Ring. Europejskie wydanie jest tez trudniejsze, niż amerykański odpowiednik – to dobrze, bo tego drugiego można było skończyć w ciągu jednego dnia (!), przy czym różnice w stopniu trudności obu wersji odnoszą się głównie do trybu zdobywania licencji. Ogólnie jednak gra jest krótka i to jest jej największą wadą. Zdecydowanie jednak można ja polecić tym, którzy kochają „Gran Turismo 3” i mają je już w swoim posiadaniu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Czerwiec 03, 2025, 13:09:31 »
Kolejne dzieło zespołu Astragon Entertainment, który specjalizuje się w tworzeniu symulatorów. W Firefighting Simulator: The Squad gracze wcielają się w strażaka i biorą udział w akcjach ratowniczych, polegających na gaszeniu pożarów i usuwaniu skutków innych katastrof.
Firefighting Simulator: The Squad to symulator z perspektywy pierwszej osoby, w którym gracz może wcielić się w członka zespołu strażackiego i czynnie uczestniczyć w realistycznie odwzorowanych akcjach. Za jego produkcję odpowiada firma Chronos Unterhaltungssoftware, wydaniem zajęła się natomiast firma Astragon Entertainment – odnoszący sukcesy wydawca gier symulacyjnych na PC, konsole czy platformy mobilne, odpowiadający m. in. za takie tytuły, jak Construction Simulator czy Big Fish. Produkcja Firefighting Simulator odbywała się przy współpracy z firmą Rosenbauer Group – jednym z liderów wśród producentów sprzętu strażackiego. Grę opracowano na silniku Unreal Engine 4. Pojawiające się w niej postacie mówią po angielsku, twórcy zatroszczyli się jednak o polskie napisy.
Mechanika Gracz wciela się w rolę strażaka i wraz ze swoim zespołem bierze udział w akcjach ratowniczych, skoncentrowanych na usuwaniu skutków katastrof oraz gaszeniu pożarów. W tym celu odwiedza różne części dużego miasta, inspirowanego Wschodnim Wybrzeżem Ameryki Północnej. W grze przemierzamy teren o powierzchni sześćdziesięciu kilometrów kwadratowych, podzielony na dzielnice takie jak strefa przemysłowa, przedmieścia czy centrum – ponad 30 różnorodnych lokacji, z których każda oferuje kilka sposobów na okiełznanie ognia, zarówno w dzień, jak i w nocy. Aby jak najszybciej dotrzeć na miejsce katastrofy, grający może skorzystać z jednego z pięciu licencjonowanych wozów strażackich Rosenbauer America, takich jak TP3 Pumper czy T:Rex z hydrauliczną platformą i dostępem do widoku z kokpitu. Poza pojazdami ma też do dyspozycji autentyczny, licencjonowany sprzęt – kask, buty oraz aparat do oddychania – od takich amerykańskich marek z branży strażackiej jak Cairns, MSA G1 SCBA czy HAIX.
Gra została wzbogacona o realistyczne symulacje wody czy też płomieni, dymu lub ciepła towarzyszących rozprzestrzenianiu się ognia. Na skutek pożaru może też dojść do spięcia, wycieku chemikaliów, jak i eksplozji. W autentyczny sposób ukazano też stopnie zniszczenia, do jakich może doprowadzić niedostatecznie szybko ugaszony ogień. Aby w pełni odtworzyć atmosferę prawdziwej akcji, w Firefighting Simulator zostały również wiernie odtworzone dźwięki syren wozów strażackich.
Chcąc lepiej zaznajomić się z zasadami rozgrywki gracz może skorzystać z obszernego samouczka, ponadto w trakcie gry ma możliwość śledzenia komunikatów radiowych, które pozwolą mu szybciej zorientować się w sytuacji na miejscu wypadku.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Czerwiec 03, 2025, 13:06:59 »
Instinct jest pozycją z gatunku FPS, łączącą bezpardonową strzelaninę z elementami horroru. Dodatkowo developerzy zaimplementowali w swym dziele motywy taktyczne, aby ubarwić rozgrywkę. Akcja została osadzona w roku 2004 i przedstawia nam tajną misję, w której bierze udział trzech agentów rosyjskiej FSB (Federalna Służba Bezpieczeństwa) – dwóch mężczyzn i kobieta.
Bohaterowie owi są jedynymi ocalałymi z katastrofy śmigłowca członkami ekipy, oddelegowanej do wyjaśnienia sytuacji w pewnym północnokoreańskim kompleksie wojskowo-badawczym. Baza ta została opanowana przez niebezpieczne ugrupowanie terrorystyczne, a jest dla Rosjan o tyle ważna, że jeszcze w czasach Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich przeniesiono do niej prace nad zabójczym wirusem o kryptonimie Instynkt. Przedstawiciele Korei Północnej podejrzewają teraz o sabotaż siły rosyjskie, a ludzie z Kremla myślą dokładnie odwrotnie. Protagoniści muszą więc dokonać infiltracji kompleksu i rozwiązać zaistniały problem.
Naszymi przeciwnikami w grze są zarówno terroryści, jak i żołnierze północnokoreańscy. Ponadto okazuje się, iż wspomniany wirus zainfekował personel naukowy, zmieniając go w rzeszę zabójczych monstrów o nadnaturalnych zdolnościach. Ogółem przygotowano dziesięć rozmaitych typów oponentów, z którymi radzimy sobie przy pomocy dwunastu rodzajów broni (m.in. pistolet, karabin szturmowy, a nawet kusza). Natomiast akcja została podzielona na siedemnaście rozbudowanych etapów, obejmujących zamknięte pomieszczenia i rozległe przestrzenie otwarte. Wszystko generowane jest przez silnik DS2-Engine, oferujący wiele widowiskowych efektów (oświetlenie HDR, wolumetryczna mgła etc.).
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Czerwiec 02, 2025, 21:49:15 »
Disney Illusion Island jest grą platformową, która przenosi nas do bajkowego świata wykreowanego przez wytwórnię Disney. Produkcja została opracowana przez zespół Dlala Studios, mający w swoim portfolio takie tytuły, jak Overruled! oraz Battletoads.
Fabuła Disney Illusion Island zabiera nas w podróż na tajemniczą wyspę Monoth. Bohaterowie, czyli Myszki Miki i Minnie, a także Kaczor Donald oraz Goofy, zostają tu wezwani, by odzyskać trzy magiczne księgi, które zapewniały ochronę temu skrawkowi lądu. Kiedy tomiszcza zostały skradzione, wyspa zaczęła pogrążać się w chaosie. Miki i reszta ferajny wyruszają więc w pełną niebezpieczeństw podróż, by przywrócić na wyspie Monoth dawny ład i porządek.
Mechanika W Disney Illusion Island akcję oglądamy z boku. Przemierzając różnorodne lokacje, nasi podopieczni skaczą po platformach, huśtają się nad przepaściami, pływają, omijają pułapki, a także unikają bliskich spotkań z przeciwnikami. W miarę postępów odblokowujemy nowe, przydatne umiejętności dla bohaterów, które pozwalają im dostawać się w miejsca niedostępne bez nich oraz stawiać czoła nowym wyzwaniom; mowa między innymi o podwójnym skoku, twardych lądowaniach (niszczących znajdujące się pod nimi przeszkody) czy szybowaniu. Podczas podróży protagoniści poznają też mieszkańców Monoth i odkrywają kolejne tajemnice wyspy.
Tryby gry W Disney Illusion Island można grać w pojedynkę lub w lokalnym trybie współpracy dla maksymalnie czterech osób.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Maj 21, 2025, 15:19:02 »
Rome: Total War to wydana na platformie PC i iOS rozbudowana gra strategiczna, będąca trzecią odsłoną popularnego cyklu zapoczątkowanego w 2000 roku. Za powstanie gry odpowiadają twórcy z brytyjskiego studia Creative Assembly. Opisywana produkcja zadebiutowała na komputerach PC we wrześniu 2004 roku, zaś blisko trzynaście lat później – jako pierwsza z głównych odsłon cyklu Total War – doczekała się także konwersji na urządzenia mobilne z systemem iOS.
Fabuła Po dwóch częściach serii, rozgrywających się w feudalnej Japonii oraz średniowiecznej Europie, tym razem deweloperzy z Creative Assembly zaserwowali graczom podróż w odległą przeszłość, tzn. w czasy rozkwitu i panowania Imperium Rzymskiego. Podczas zabawy przychodzi nam uczestniczyć w wielu znanych historycznych wydarzeniach, takich jak powstanie niewolników pod przewodnictwem Spartakusa, wojny punickie (toczone przez Rzym i Kartaginę w zachodniej części basenu Morza Śródziemnego), słynny marsz Hannibala przez Alpy i walki na terenie samej Italii, czy też podbój Galii przez Juliusza Cezara. Warto jednocześnie zaznaczyć, że choć w tytule gry widnieje słowo Rzym, to po przejściu gry jedną z trzech frakcji rzymskich, dominację nad starożytnym światem możemy również zdobyć kilkoma innymi potęgami militarnymi z tego okresu: Egiptem, Grecją, Kartaginą, monarchią Seleucydów czy plemionami barbarzyńskimi.
Mechanika Podobnie jak miało to miejsce w dwóch poprzednich odsłonach serii, gra podzielona jest na dwie fazy: rozgrywaną w trybie turowym część strategiczną, w której zarządzamy naszym imperium, oraz taktyczną część bitewną, toczącą się w czasie rzeczywistym. Tradycyjnie, twórcy położyli spory nacisk na autentyczność i możliwie wierne odtworzenie realiów. Podczas zabawy napotykamy więc nie tylko historycznie udokumentowane zależności – ekonomiczne, gospodarcze, handlowe i polityczne – ale także autentyczne jednostki oraz formacje wojskowe, wykorzystywane przez Rzymian, Greków, Egipcjan i inne potęgi militarne antycznego świata. Czynimy również użytek z realistycznie odwzorowanych machin wojennych.
W grze Rome: Total War pojawiły się wszystkie nowości wprowadzone w poprzedniej części serii oraz jej dodatkach, czyli oblężenia twierdz i miast, możliwość przeprowadzania rozpoznania sił przeciwnika czy wysyłania do walki oddziałów odwodowych. Wzięto też pod uwagę indywidualne predyspozycje i wymagania graczy, dzięki czemu w grze istnieje możliwość zautomatyzowania czynności związanych z zarządzaniem państwem i zajęcie się tylko dowodzeniem w bitwach, bądź wręcz przeciwnie – pozostawienie bitew komputerowemu AI i zajęcie się rozwojem gospodarki oraz handlu, polityką zagraniczną itd. Warto również nadmienić, że ekipa Creative Assembly wyraźnie poprawiła stopień zaawansowania sztucznej inteligencji, co uczyniło rozgrywkę ciekawszą, ale i bardziej wymagającą.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Maj 08, 2025, 12:28:38 »
Conflict: Vietnam to kolejny produkt z serii, której dwie poprzedzające części traktowały o wojnie w rejonie Zatoki Perskiej – nawiązanie do pierwszej amerykańskiej operacji irackiej (początek lat dziewięćdziesiątych XX wieku) o kryptonimie Pustynna Burza.
Conflict: Vietnam to kolejny produkt z popularnej serii, której dwie poprzedzające części traktowały o wojnie w rejonie Zatoki Perskiej – nawiązanie do pierwszej amerykańskiej operacji irackiej (początek lat dziewięćdziesiątych XX wieku), noszącej kryptonim Pustynna Burza. Tym razem akcję przesunięto jeszcze dalej na Wschód i głębiej w przeszłość, ponieważ warstwa fabularna przedstawia najintensywniejszą fazę (lata 1966-1969) interwencji zbrojnej Stanów Zjednoczonej w Wietnamie. Natomiast w roli głównej występuje czteroosobowy zespół (Ragman, Junior, Hoss i Cherry), odcięty od kompanów w wyniku słynnej komunistycznej ofensywy Tet (pamiętny rok 1968).
Charakter zabawy bardzo często ujawnia swoiste powinowactwo z głośnym filmem Francisa Forda Coppoli, zatytułowanym Apocalipse Now (Czas Apokalipsy). Zatem oprócz typowego eksplorowania podzwrotnikowej dżungli i eksterminowania autochtonicznych partyzantów, istnieje rozbudowany wątek walki rzecznej z wykorzystaniem łodzi oraz klasyczne odbijanie zakładników i penetrowanie terenów zurbanizowanych (np. portowe miasto Hue, pełne historycznych buddyjskich świątyń). Generalnie droga do medali za odwagę wiedzie przez czternaście odmiennych i dość obszernych scenariuszy, stanowiących atrakcyjne wyzwanie nie tylko dla zagorzałych entuzjastów wszelakich działań militarnych.
Bezpieczeństwo kwartetowi żołnierzy Wuja Sama zapewnia bogaty arsenał broni ręcznej, obejmujący m.in. karabiny M16A2 i M60, a także granatnik M79. Ponadto przydatne okazują się różnorodne wehikuły bojowe pokroju czołgów, śmigłowców i śródlądowych jednostek pływających. Sytuacje ekstremalne rozwiązuje precyzyjnie ukierunkowany ostrzał artyleryjski lub celny zrzut niszczycielskiego napalmu z samolotu. Specyficzną wojenną atmosferę perfekcyjnie ilustruje szczegółowo dopracowana trójwymiarowa oprawa wizualna (prezentowanie przebiegu wydarzeń z perspektywy trzeciej osoby). Nastrojowe efekty dźwiękowe doskonale dopełniają całości.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Maj 08, 2025, 12:16:41 »
Izometryczna strategia czasu rzeczywistego z elementami przygodówki i RPG. Twórcy podzielili rozgrywkę na dwa zasadnicze tryby: przygodowy i strategiczny. W pierwszym z nich dowodzimy drużyną po stronie Cezara lub galijskiego druida.
Gra posiada możliwość przełączania stylu rozgrywki między przygodowym i strategicznym, znacznie różniącymi się między sobą. W trybie strategicznym zmierzymy się z komputerowym przeciwnikiem lub innymi graczami przez Internet. Jak w klasycznych RTS-ach będziemy budować i szkolić wojsko, wynajmować i rozwijać postacie bohaterów, zbierać artefakty, oraz podbijać wrogie zamki.
W trybie przygodowym prowadzimy drużynę bohaterów odkrywających uroki antycznego świata. Musimy opowiedzieć się po stronie niezwyciężonego Cezara lub dysponującego mocą druidów galijskiego przywódcy Vercingetorixa. Będziemy dowodzili twierdzami i dużymi armiami oraz organizowali ryzykowne wyprawy w poszukiwaniu potężnych artefaktów.
Wielki świat składający się z wielu rozległych map (32000x32000 pikseli) Gra łącząca elementy gatunków strategii czasu rzeczywistego oraz cRPG. Wielkie bitwy (5000 jednostek na jednej mapie), różne formacje i ustawienia naszych oddziałów, opcje rozwoju postaci. Ponad 40 godzin satysfakcjonującej rozgrywki. Możliwość gry w trybie single i multiplayer do 8 osób równocześnie. 55 rodzajów jednostek. Trójwymiarowa oprawa graficzna, teksturowany teren.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Kwiecień 30, 2025, 14:40:56 »
UberSoldier 2 (znany także pod tytułem Eastern Front: Ahnenerbe Crash) to kontynuacja gry UberSoldier, stworzonej przez rosyjskie studio developerskie, Burut. Podobnie jak w przypadku poprzednika tak i tutaj mamy do czynienia z pierwszoosobowym shooterem, a akcja opisywanego produktu nawiązuje bezpośrednio do wydarzeń przedstawionych we wspomnianej wcześniej grze.
Jest rok 1945. Niemcy, Imperium Zła, chylą się ku upadkowi – Alianci praktycznie zgnietli całą potęgę militarną nazistów. Ale faszyści, oprócz czołgów i samolotów mają jeszcze jednego asa w rękawie – wyniki badań Instytutu Ahnenerbe, stanowiące połączenie techniki i mistycznych inkantacji. Głęboko w górach Tybetu prowadzone są przerażające eksperymenty, mające na celu ożywienie trupów. Dosłownie godziny dzielą nas od momentu, gdy na front ruszą legiony nieumarłych – perfekcyjnych żołnierzy, nie czujących bólu ani strachu.
Gracz ponownie wciela się w Karla Stolza, jednego z pierwszych Super Żołnierzy, przeprogramowanego przez naukowców Ruchu Oporu. Naszym zadaniem jest odnalezienie legendarnej bazy Agarti, gdzie prowadzone są eksperymenty na nieboszczykach oraz wyeliminowanie zagrożenia. Eastern Front: Ahnenerbe Crash oferuje poprawioną w stosunku do poprzednika grafikę oraz fizykę gry, „diabelsko” podstępne algorytmy sztucznej inteligencji, postaci znane z pierwszej części gry oraz bardziej dynamiczną rozgrywkę. Karl Stolz zyskał nowe umiejętności, a arsenał dostępnych broni uległ znacznemu rozszerzeniu – dostępne są nowe modele broni wzorowane na prototypach z II Wojny Światowej. Twórcy gry wprowadzili też system sumowania się bonusów.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Kwiecień 30, 2025, 14:39:09 »
Fabuła rozpoczyna się prawdziwą, z historycznego punktu widzenia, niemiecką wyprawą do Tybetu. W 1938 roku ekspedycja Ernsta Sheffera, sponsorowana przez okultystyczną nazistowską organizację Ahnenerbe, dotarła do celu – tybetańskiego miasta Lhasa. Mimo ciepłego przyjęcia zgotowanego przez tamtejszych mnichów, Ernst Sheffer nie znalazł niczego, na co liczyli członkowie Ahnenerbe – wrócił więc do Berlina z pustymi rękoma... Tak było w rzeczywistości – w East Front producenci proponują alternatywną wizję tego wydarzenia. W Tybecie ekspedycja Ernsta Sheffera posiadła tajemną wiedzę pozwalającą przywracać martwych ludzi do życia. Długotrwałe eksperymenty zaowocowały powstaniem Super Żołnierzy, prawie niezniszczalnych i nie znających strachu maszyn do zabijania. Okazało się, że jednostki te mają jedną wadę – pewne obszary w ich mózgu, odpowiedzialne za subordynację i obowiązkowość obumarły, przez co nie są w stanie wykonywać rozkazów. Jakiś czas później spokojny tok doświadczeń przerywa interwencja niemieckiego ruchu oporu, który wypowiada wojnę siłom III Rzeszy. Gracz wciela się w rolę protagonisty Karla Stolza, który dotychczas brał osobiście udział w projekcie dr. Sheffera.
W pełni interaktywny świat gry oparto na nowym, stworzonym na potrzeby East Front silniku fizycznym. Zapewnia on zachowanie elementarnych praw fizyki, takich jak siła czy prawdopodobieństwo złamania. Pozwala również na wyjątkową interakcję ze światem gry (możliwość wpływania na różne obiekty, przedmioty spadają zgodnie z naturalną trajektorią, itp.), praktycznie każdy element widoczny na ekranie można w mniejszym bądź większym stopniu zdeformować, przesunąć bądź ostatecznie zniszczyć. Ciało postrzelonego przeciwnika (można je podnieść i użyć jako „żywej” tarczy) upada dokładnie tak, jak ma to miejsce w rzeczywistym świecie, bowiem każda postać czy też przedmiot posiada swoje indywidualne fizyczne atrybuty.
Misje w trybie kampanii są bardzo różne: poczynając od dywersji wrogich baz, przez infiltrację tajnych laboratoriów chemicznych oraz statków podwodnych, a skończywszy na szaleńczych pościgach samochodowych (gracz jedynie ma możliwość ostrzeliwania, a nie sterowania pojazdem). Każde zadanie rozwiązać można na wiele sposobów, więc niekłamanym plusem jest tutaj nieliniowość rozgrywki. Decyzje podejmowane w trakcie gry mają bezpośredni wpływ na przebieg dalszej kampanii. Większą część działań bojowych (około 70% całości) użytkownik toczy wspólnie z grupą innych żołnierzy, przy czym sam nie jest dowódcą oddziału, a jedynie jego członkiem (toteż musi wykonywać rozkazy przełożonych).
Łącznie przygotowano dziesięć odrębnych poziomów. Przechodząc przez kolejne misje, gracz napotyka na swojej drodze wiele nieprzychylnie nastawionych osób (walczący o przeżycie więźniowie obozów koncentracyjnych, osoby psychicznie chore, oficerowie SS, żołnierze Wehrmachtu czy też postacie fantastyczne, stworzone na potrzeby gry). Każdą z nich cechuje dobrze rozwinięta sztuczna inteligencja, dzięki czemu wróg na polu bitwy potrafi zachować się racjonalnie. Przykładowo, broń przeładowuje w bezpiecznej pozycji lub będąc samemu czeka na wsparcie. Dla grającego przygotowano czternaście rodzajów broni, w tym m.in. niemiecki pistolet maszynowy MP-40 oraz MG-42. Warto dodać, że każdy model przypomina rzeczywisty odpowiednik.
Autorski, specjalny engine „Liv Kristine” odpowiedzialny jest za symulację ludzkich emocji, z kolei trójwymiarowy silnik graficzny „X-TEND” zajmuje się generowaniem oprawy wizualnej na wysokim poziomie (m.in. szkieletowa budowa modeli, dzięki której dobrze odwzorowano takie detale, jak: palce, animacja oka, itd.). Dodatkowo East Front umożliwia wieloosobową zabawę w rozbudowanym trybie multiplayer.