« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Marzec 10, 2025, 16:12:35 »
Underground jest przełomowy głównie pod jednym względem dla całej serii; tym razem nie będziecie wcielać się w jedną z gwiazd jazdy na desce, ale to kariera stanie przed Wami otworem i to Wy będziecie musieli zapracować na swoja sławę.
Zaczynamy jako przeciętny skejcik dający nieśmiało próbki swych umiejętności, by z czasem zyskiwać w okolicy coraz większy szacunek, zacząć brać udział w coraz bardziej prestiżowych turniejach, zdobywać sponsorów itp. Watek kariery jest bardzo rozbudowany i nadaje nowego smaku świetnej, ale nieco już skostniałej przecież serii gier spod szyldu Tony Hawk. Po raz pierwszy będziesz mógł zejść z deski i poruszać się pieszo (a nawet samochodem!), zwiedzając 9 potężnie rozbudowanych poziomów. Sam będziesz tworzył nowe triki i je nazywał. Jeśli natomiast uważasz się za niespełnionego architekta, z pomocą przyjdzie dający szerokie możliwości edytor skate-parków. Zabawa jest długa i wciągająca. Bez wątpienia to część serii, która zapewnia Graczowi największą swobodę. Grafika prezentuje bardo wysoki poziom i jest to najładniejsza dotychczas gra z serii. Ścieżka dźwiękowa to jak zwykle dobry miks punk-rocka i hiphopu – oczywiście Wasze uszy będą pieścić dźwięki znanych wykonawców tych gatunków muzycznych, ale to już tradycja w przypadku Tony Hawk Pro Skater.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Marzec 10, 2025, 16:09:23 »
Kolejna część cyklu pozwalającego wziąć udział w rozgrywkach National Hockey League. Dzięki wykorzystaniu oficjalnej licencji gra może się pochwalić obecnością wszystkich rzeczywistych drużyn i zawodników znanych miłośnikom tego sportu.
NHL 2K10 to kontynuacja konsolowej serii gier sportowych, wydawanej przez 2K Sports. Podobnie jak poprzednie części, także i ta staje w szranki z konkurencyjną hokejową produkcją od Electronic Arts, a dokładnie NHL 10. Za przygotowanie gry odpowiedzialne jest studio Visual Concepts, któremu w procesie developingu pomagał Alex „Ovi” Ovechkin. Hokeista ten brał między innymi udział w sesjach motion capture, dzięki którym twórcy mogli przenieść jego charakterystyczne zagrania do gry.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Marzec 06, 2025, 16:17:20 »
Virtua Fighter 4: Evolution to odświeżona wersja konsolowej bijatyki, należącej do serii, która od lat konkuruje z cyklem Tekken. Za produkcję owego tytułu odpowiedzialne jest słynne studio AM2, należące do koncernu Sega.
Główną nowinką w Evolution jest wprowadzenie dwóch kolejnych wojowników, którzy uzupełniają grono trzynastu egzotycznych bohaterów, znanych z Virtua Fighter 4. Premierowe postaci to Brad Burns, specjalizujący się w kick-boxingu oraz Goh Hinogami, mistrz judo. Z kolei pozostali herosi doczekali się drobnego liftingu, toteż większość z nich dysponuje jeszcze większą paletą ruchów, niż poprzednio. Sprawia to jednocześnie, że weterani serii ponownie muszą nauczyć się, w jaki sposób kontrolować Wolfa, Akirę, Pai, Kage'a czy Jacky'ego, by odnieść z tego jak największe korzyści.
Następną modyfikacją jest przebudowany system treningu. Tryb ten jest teraz bardziej przejrzysty i przyjazny użytkownikowi. Samouczek udziela nam licznych wskazówek, dotyczących sterowania wojownikami, dzięki czemu poznajemy zarówno podstawową mechanikę rozgrywki, jak też zyskujemy wiedzę na temat wykonywania trudnych combosów. Warto także wspomnieć, że autorzy zdecydowali się na wprowadzenie trybu Quest Mode, pozbywając się w ten sposób nudnej opcji Kumite, w której naszym zadaniem było bezmyślne eliminowanie oponentów kierowanych przez CPU. Teraz przygotowano dla nas szereg potyczek, pogrupowanych w turnieje, po wygraniu których zdobywamy przedmioty przydatne naszemu podopiecznemu, a także poprawiamy swoją pozycję w światowym rankingu. Wśród 1500 rzeczy, jakie możemy odblokować, szczególne wrażenie robią nowe, dopracowane stroje dla zawodników. Nie brakuje również różnorodnych ozdób i ekstrawaganckich fryzur, dzięki którym nadajemy postaciom unikalny wygląd.
Próbując swoich sił w takich trybach, jak Arcade czy Versus odczuwamy, że poziom trudności gry nieznacznie się podniósł. Poprawie uległa ponadto oprawa audiowizualna. Do ścieżki dźwiękowej dodano kilka nowych utworów, a grafika wzbogaciła się o dokładniejsze wygładzanie krawędzi, dzięki czemu zarówno wojownicy, jak też otaczające ich areny prezentują się lepiej, niż kiedykolwiek.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Marzec 06, 2025, 16:15:39 »
Dead or Alive 5 Last Round to rozszerzona i ostateczna wersja trójwymiarowej bijatyki, która została wzbogacona o zawartość dostępną wcześniej jedynie w zestawach DLC oraz w wersji gry z salonów arcade. Za stworzenie produkcji odpowiada ponownie japońskie studio Team NINJA oraz firma Tecmo Koei. Pierwotnie Dead or Alive 5 ukazało się w 2012 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. W rok później tytuł został wydany na PS Vicie oraz otrzymał update pod postacią wersji Ultimate. Edycja Last Round jest debiutem serii na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One. Twórcy zadbali o to, by podrasować oprawę oraz efekty graficzne, przystosowując silnik tytułu do współpracy z rozdzielczością 1080p. Warto zaznaczyć, że Last Round na Xboksie 360 i PlayStation 3 nie posiada takich ulepszeń.
Tradycyjnie dla serii system walki jest niezwykle dynamicznym i kompleksowym połączeniem agresywnego przypierania wroga do ściany oraz przechwytywania ciosów skierowanych na poszczególne partie ciała: górne, dolne oraz pośrednie. Dead or Alive 5 Last Round cechuje się niesamowitą dynamiką pojedynków i fantastyczną oprawą graficzną. Zgodnie z duchem poprzedników, nie zabrakło wielopiętrowych aren, umożliwiających ataki zrzucające wroga głęboko w przepaść czy po schodach. Gra oferuje wielopoziomowe areny rozsiane po całym świecie pełne obiektów ulegających zniszczeniu w czasie walk.
Autorzy przygotowali kilkanaście rodzajów rozgrywki, nie zapominając równocześnie o rozbudowanej opcji pojedynków sieciowych, będących fundamentem każdej dobrej konsolowej bijatyki. Gracze skorzystają także z nowych trybów, które pojawiły się w wersji Ultimate, takich jak tutorial czy Combo Challenge. Jedną z cech charakterystycznych DOA 5 jest to, że każda z postaci posiada dziesiątki akcesoriów oraz strojów do odblokowania (w sumie jest ich ponad 300), które co prawda nie wpływają na zabawę, jak np. w Tekkenie, ale pozwalają zindywidualizować ulubionego bohatera lub bohaterkę. Jeżeli mowa już o wojownikach, Last Round oferuje ich największy wachlarz w historii serii. Zagramy więc jako: Hayabusa, Hayate, Kasumi, Ayane, Rig, Momiji, Leon, Kokoro, Tina, Lisa, Brad Wong, Jann Lee, Hitomi, Leifang, Christie, Eliot, Leon, Gen Fu, Bayman, Bass, Zack, Helena, Marie Rose, Phase 4, Nyotengu, Akira, Pai, Jacky oraz Sarah Bryant
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 26, 2025, 20:38:04 »
Metro 2033 Redux to odświeżone wydanie Metro 2033, pierwszej odsłony serii Metro i egranizacji książki Dmitrija Głuchowskiego o tym samym tytule. Oryginał był debiutanckim tytułem ukraińskiego studia 4A Games, a nowa wersja powstała z myślą o konsolach ósmej generacji. Produkcja oferuje zarówno podstawową kampanię fabularną, jak i wszystkie dodatki DLC.
Fabuła Akcja serii Metro rozgrywa się w świecie po katastrofie nuklearnej, która zmiotła ludzkość z powierzchni Ziemi. Ocaleli tylko Ci, którzy zdążyli się skryć w podziemnych schronach, a także w tunelach moskiewskiego metra. Głównym bohaterem cyklu jest młody Artem, żyjący w jednej z niewielkich osad. Choć mieszkańcom nie brakuje wody i żywności, muszą mierzyć się z atakami zmutowanych potworów. W ostatnim czasie ataki tych bestii przybrały na sile, znacznie przetrzebiając szeregi obrońców. Gdy przyjaciel ojca Artema nie wraca z kolejnej wyprawy, młodzieniec wyrusza ostrzec innych mieszkańców metra oraz znaleźć sposób na ocalenie swojego domu.
Mechanika Podobnie jak oryginał, Metro 2033 Redux to pierwszoosobowa gra akcji, w której strzelanie przeplata się ze skradaniem. Przez większość czasu przemierzamy korytarze moskiewskiego metra, z rzadka przerywane przez nieco bardziej otwarte lokacje. Zabawa zwykle sprowadza się do rozprawiania się z wrogami, czy to ludźmi, czy też zmutowanymi bestiami. Jednakże całość została okraszona elementami survival horroru: poziomy często budują nastrój grozy, a zasoby i amunicja trafiają się nader rzadko. Artem nie jest też nieśmiertelny i szarża na grupy uzbrojonych niegodziwców lub potężniejsze bestie najpewniej zakończy się jego śmiercią. Na szczęście gra często pozwala na przekradanie się za plecami wrogów oraz ciche eliminowanie ludzkich przeciwników. W efekcie niektóre poziomy można przejść na kilka różnych sposobów.
W porównaniu z oryginalnym wydaniem, twórcy znacząco zmodyfikowali produkcję. Tytuł całkowicie przebudowano na silniku Metro: Last Light z 2013 roku. Wiele poziomów zostało połączonych lub powiększonych, co zaowocowało nieco bardziej otwartymi lokacjami. Autorzy poprawili też system strzelania oraz dodali lub usunęli pewne elementy, by lepiej zbalansować rozgrywkę.
Tryby gry Podobnie jak oryginał,. Metro 2033 Redux oferuje wyłącznie kampanię dla jednego gracza. Jedynym urozmaiceniem w stosunku do pierwowzoru są dodatkowe poziomy trudności, nieco zmieniające charakter rozgrywki: Spartanin oraz Przetrwanie. Różnice między nimi sprowadzają się do dostępności zasobów (amunicji, apteczek itp.) oraz lepszej sztucznej inteligencji wrogów. Spartanin zbliża rozgrywkę do tej z Metro: Last Light, mocniej stawiając na akcję niż na skradanie. Natomiast Przetrwanie kładzie większy nacisk na survival horroru, niczym w oryginalnej produkcji.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 15, 2025, 05:33:20 »
Duke Nukem 3D: 20th Anniversary World Tour to odświeżona wersja słynnej strzelanki Duke Nukem 3D z 1996 roku. Za jej produkcję odpowiadają ekipy Nerve Software i Gearbox Software. Pierwsza z wymienionych pomagała m.in. przy Call of Duty: Black Ops III, zaś druga stworzyła serię Borderlands. Warto wspomnieć, że w pracach wzięły udział również osoby odpowiedzialne za oryginał.
Fabuła Akcja gry ma miejsce w XXI wieku na terenie Los Angeles. Podczas zabawy wcielamy się w tytułowego Duke’a, czyli twardziela nad twardzielami, który musi stawić czoła najeźdźcom z kosmosu. W porównaniu z pierwowzorem z lat 90-tych XX wieku Duke Nukem 3D: 20th Anniversary World Tour na {PLAT} zawiera nowy, piąty rozdział, przygotowany przez Allena Bluma III i Richarda „Levelorda” Gray’a, czyli autorów Duke Nukem 3D. Oferuje on dostęp do ośmiu dodatkowych poziomów, rozgrywanych m.in. w Londynie, Amsterdamie czy też Paryżu.
Mechanika Duke Nukem 3D: 20th Anniversary World Tour pod względem rozgrywki nie różni się niczym od oryginału sprzed lat. Jest to więc klasyczny, zręcznościowy FPS, w którym przemierzamy kolejne lokacje i zabijamy wszystko, co się rusza i nie wygląda na człowieka. Deweloperzy oddali do dyspozycji graczy duży arsenał wymyślnych broni, wśród których znajduje się np. strzelba, laser oraz wyrzutnia rakiet. Podczas zabawy korzystamy także z rozmaitych gadżetów, w tym noktowizora oraz plecaka odrzutowego; w nowej wersji pojawiło się narzędzie mordu zwane Kremator oraz nieznani wcześniej przeciwnicy – Firefly. Rozgrywka uzupełniana jest przez niewybredny humor, ociekające testosteronem żarciki Duke’a oraz okazjonalne elementy erotyczne.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 15, 2025, 05:30:27 »
Hero of the Kingdom to casualowa gra przygodowa z elementami RPG, przygotowana przez niezależne słowackie studio Lonely Troops.
Wcielamy się w postać młodego mężczyzny, wiodącego wraz ze swym ojcem spokojne życie na farmie. Pewnego słonecznego dnia wszystko jednak kompletnie się zmienia. Oto bowiem bandyci napadają naszą posiadłość, obracając ją w proch, a ojciec głównego bohatera znika w tajemniczych okolicznościach. Wkrótce ciemność spowija całą krainę zmuszając protagonistę do niebezpiecznej podróży do wcześniej nieznanych miejsc i zakamarków królestwa.
Rozgrywka w Hero of the Kingdom polega na przemieszczaniu się pomiędzy dostępnymi na mapie lokacjami i wykonywaniu szeregu różnorodnych misji, zlecanych nam przez napotkane postaci niezależne. Zakres stawianych przed nami zadań jest dość zróżnicowany. Od najprostszych, polegających np. na zebraniu określonej ilości zasobów (drewna, kwiatów, ziół itp.) – do bardziej skomplikowanych, gdzie będziemy musieli uprzednio skompletować odpowiedni sprzęt i narzędzia lub zatrudnić odpowiednich specjalistów. Często otrzymamy zadanie odnalezienia ukrytej w danej lokacji postaci lub magicznego przedmiotu. W nagrodę za wykonanie zadania otrzymujemy dostęp do nieodkrytych fragmentów mapy, bądź nowych przedmiotów, koniecznych do wykonania kolejnych misji.
Niektóre z zadań wymagają od nas posiadania odpowiedniej ilości energii lub jedzenia. Tą pierwszą możemy regenerować, odpoczywając w przydrożnych obozach lub karczmach. Jedzenie zaś możemy kupić w sklepach, bądź zdobyć samemu dzięki nabytym podczas gry umiejętnościom polowania, łowienia ryb itp. Ponadto w każdej z lokacji możemy odnaleźć porzucone skrzynie z przedmiotami, ukryte w lasach rzadkie grzyby, wypełnione jajami ptasie gniazda oraz koczujące na brzegach rzek i jezior homary. Znajdźki te pojawiają się losowo i regenerują co jakiś czas, dając nam możliwość darmowego uzupełnienia zasobów żywności, pieniędzy lub innych przydatnych przedmiotów.
Ukazana w rzucie izometrycznym oprawa gry na pierwszy rzut oka przypomina strategie ekonomiczne w stylu The Settlers czy Age of Empires. Grafika jest ładna i szczegółowa, choć gra nie daje nam możliwości dostosowania ustawień wizualnych. Rozgrywce towarzyszy przyjemna ścieżka dźwiękowa oraz liczne odgłosy szumu wody, śpiewu ptaków itp. Autorzy zadbali też o system osiągnięć, nagradzających za postępy w grze.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 15, 2025, 05:28:12 »
Soulcalibur II jest drugą odsłoną cieszącej się dużą popularnością serii zręcznościowych bijatyk, która swoimi korzeniami sięga konsoli Sega DreamCast. Gracz kieruje poczynaniami jednego z herosów rywalizujących o tytułowy artefakt.
Niektórzy zwą go „Mieczem Bohaterów”. Inni z kolei, ochrzcili ten niezwykły artefakt dający wieczną młodość jego właścicielowi, Mieczem Zbawienia”. Ostrze o potężnej mocy, lekarstwo na wszelkie choroby, obiekt pożądania największych wojowników tego świata... Musisz stanąć w szranki właśnie z nimi w jedynym w swoim rodzaju turnieju, by mieć szanse położyć dłoń właśnie na Nim. Czy jednak jesteś wystarczająco dobry, by wygrać?
Soul Calibur pierwotnie wydany na Sege DreamCast przez wielu został okrzyknięty najlepszą bijatyką wszech czasów. Soul Calibur 2 nie zawiedzie Was, rozwijając to, co było najlepsze w poprzedniku i dodając nowe aspekty jeszcze bardziej ulepszając całość. Soul Calibur 2 to gra, która trudno jest się znudzić. Efekt ten osiągnięto stosując jeden z najlepszych systemów walki opracowanych w historii tego gatunku. Jest on niezwykle intuicyjny, ale i rozbudowany; zapewnia doskonały kontakt z gra osobom, które stawiają w Soul Calibur 2 pierwsze kroki, oferując jednocześnie długi i bardzo wciągający proces nauki walki dana postacią. A nauka ta, to jeden z najbardziej pasjonujących elementów tego tytułu. Ogromna ilość ciosów, kombinacji i uników sprawia, ze smaczki wynikające z ich korzystania w odpowiednich momentach i sytuacjach w walce odkrywamy dopiero z upływem czasu. A każda z postaci to inna taktyka walki. Osoby preferujące ofensywny, czy tez defensywny styl walki, znajda tu wojowników odpowiadających osobistym preferencjom. Dodajcie do tego wspaniałą oprawę audio-wizualna, niesamowita widowiskowość walk, a zdacie sobie sprawę, że macie do czynienia z mistrzem gatunku.
7 wspanialych trybów gry, w tym Arcade, Time Attack, Survival Mode, VS. Mode, Team Battle oraz rozbudowany do granic możliwości, przygodowy Weapon Master Zbierz ok. 200 broni i przedmiotów, oraz odkryj cala masę bonusów w trybie Weapon Master. Nowe postacie (w tym Necrid, zaprojektowany przez Todda McFarlane’a – twórcę postaci Spider-Mana) zmierza się ze znanymi z poprzedniej części w próbie sil i zabójczych broni. Zagraj jako Heihachi – bohater serii Tekken, ekskluzywnie w wersji na konsole PlayStation 2 Do odblokowania olbrzymia ilość dodatków – nowych postaci, aren, broni, trybów gry, galerii i innych
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 14, 2025, 20:58:55 »
Mortyr: Operacja „Sztorm” jest osadzoną w realiach drugiej wojny światowej strzelaniną, której akcja ukazana jest z perspektywy pierwszej osoby. Jest to już czwarta odsłona serii określanej nieoficjalnie mianem „polskiego Wolfensteina”.
Mortyr: Operacja „Sztorm” jest osadzoną w realiach drugiej wojny światowej strzelaniną, której akcja ukazana jest z perspektywy pierwszej osoby. Jest to już czwarta odsłona serii określanej nieoficjalnie mianem „polskiego Wolfensteina” i tak samo jak poprzednia część, Mortyr III: Akcje Dywersyjne, wyprodukowana i wydana została przez City Interactive.
kcja dzieje się w roku 1942, a grający wciela się w postać tytułowego bohatera – Mortyra, który na zlecenie Brytyjskiego rządu zlikwidować ma kluczowe dla III Rzeszy osoby: Josepha Goebbelsa, Heinricha Himmlera i Hermana Goeringa.
By wykonać powierzone mu zadanie Mortyr odwiedzi takie miejsca jak niewielkie francuskie miasteczko, zamek Himmlera w Niemczech oraz kompleks tajnych podziemnych fabryk w Górach Sowich – łącznie 8 poziomów, zapewniających kilka godzin intensywnej rozgrywki. W arsenale środków znaleźć można takie bronie jak: Luger P08, Sten, MP40, Kar98, Stg44, Panzerfaust, Granat, Stielhandgranate i MG42.
Za generowanie grafiki w Operacji „Sztorm” odpowiada silnik Jupiter EX – znany z m.in. gry F.E.A.R. Precyzyjne odwzorowane fizyki świata gry powierzono z kolei uznanemu enginowi Havok.
Preferujący potyczki z żywym przeciwnikiem znajdą w grze multiplayer dla 16 graczy w takich trybach jak: DeathMatch, Team DeathMatch, Capture the Flag oraz Kontrola. Na jego potrzeby przygotowane zostały 3 specjalne mapy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 14, 2025, 20:56:31 »
Fabuła W grach tworzących pakiet Tomb Raider IV-VI Remastered wcielamy się w nieustraszoną archeolog – Larę Croft. W Tomb Raider: The Last Revelation protagonistka trafia do Egiptu, gdzie przypadkowo doprowadza do przebudzenia antycznego bóstwa – Seta. Jako że w ten sposób sprowadza na świat widmo zagłady, jej nadrzędnym celem staje się odnalezienie zbroi Horusa, czyli artefaktu potrafiącego powstrzymać starożytnego boga.
W Tomb Raider: Chronicles bierzemy udział w wydarzeniach z przeszłości Lary Croft. Bohaterka nie powróciła z Egiptu i została uznana za zmarłą, ale wciąż żyje w pamięci swoich przyjaciół, którzy spotykają się w jej rodzinnej rezydencji, by powspominać jej przygody związane z poszukiwaniem Kamienia Filozoficznego oraz Włóczni Przeznaczenia.
W Tomb Raider: The Angel of Darkness główna bohaterka powraca, choć nie w glorii i w chwale. Oskarżona o morderstwo swojego mentora z przeszłości – Wernera von Croya, staje się zbiegiem, a chcąc oczyścić swoje imię, wplątuje się w intrygę związaną z alchemią i starożytnymi artefaktami.
Gameplay U podstaw rozgrywki w kompilacji Tomb Raider IV-VI Remastered leży schemat wypracowany na potrzeby wcześniejszych części serii. W trakcie zabawy akcję oglądamy więc z perspektywy trzeciej osoby (TPP) i w skórze Lary Croft przemierzamy różnorodne lokacje – od Egiptu, przez Rzym, po Paryż.
Eksplorując je, stawiamy czoła wyzwaniom platformowym, rozwiązujemy różnorodne zagadki logiczne i środowiskowe, a także eliminujemy przeciwników przy pomocy rozbudowanego arsenału, obejmującego pistolety, rewolwer, uzi czy choćby strzelbę. Na naszej drodze ponownie stają zarówno wrogo nastawieni ludzie oraz dzikie zwierzęta, jak i fantastyczne istoty rodem z mitów oraz legend.
Każda z gier tworzących opisywany zestaw wprowadza określone nowości związane z mechaniką. W Tomb Raider: The Last Revelation poziomy stały się większe i nieliniowe, a Lara nauczyła się wspinać po słupach czy kołysać na linach, w Tomb Raider: Chronicles protagonistka potrafi chodzić po tych ostatnich, a w Tomb Raider: The Angel of Darkness panna archeolog prowadzi rozmowy z postaciami i rozwija swoje umiejętności w miarę postępów, w dodatku jej asortyment ruchów został znacząco rozbudowany. Ponadto trzecia z wymienionych gier pozwala nam przejąć kontrolę nad jeszcze jedną postacią – Kurtisem.
Zmiany w remasterach Przygotowując pakiet Tomb Raider IV-VI Remastered, firmy Aspyr i Crystal Dynamics podążyły ścieżką wytyczoną przez poprzednią kompilację. Autorzy pochylili się przede wszystkim nad oprawą graficzną, podmieniając tekstury i gruntownie odświeżając modele postaci, a także podbijając rozdzielczość. Podobnie jak poprzednio, nic nie stoi na przeszkodzie, by w dowolnym momencie przełączyć się na oryginalne wizualia. Poza tym przygotowano dodatkowy, nieco bardziej współczesny schemat sterowania.