Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
51
Pixel Shader 4.0 / Deus Ex: The Fall
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 08, 2025, 20:57:51 »


Deus Ex: The Fall to spin-off serii Deus Ex wyprodukowany przez wewnętrzne studio firmy Square Enix. Projekt pierwotnie ukazał się w lipcu 2013 roku na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi iOS oraz Android, a w marcu roku kolejnego postanowiono przenieść go na komputery osobiste. Tytuł jest utrzymany w klimatach poprzedniej odsłony, Deux Ex: Bunt Ludzkości, i ma cechy charakterystyczne dla kilku gatunków: cRPG-a, skradanki oraz strzelaniny FPP.

Akcja przenosi gracza do 2027 roku, złotej ery nauki i technologii oraz okresu, w którym światowe konspiracje są na porządku dziennym. Korporacje rządzą światem, bowiem w ich rękach znajduje się potężna „broń” – lek potrzebny do życia ludziom z różnego rodzaju wszczepami. Głównym bohaterem opowieści jest niejaki Ben Saxon, były członek brytyjskiej jednostki antyterrorystycznej SAS (Special Air Service), który po zdradzie swoich współpracowników, Tyranów, desperacko dąży do prawdy związanej z podejrzanymi działaniami koncernów, odpowiadających za dostarczanie leków dla ludzi z biomechanicznymi ulepszeniami. Aby tego dokonać, bohater odwiedza takie miejsca, jak Moskwa czy Panama.

Mechanika rozgrywki nie odbiega w dużym stopniu od tego, do czego przyzwyczaił nas Deus Ex: Bunt Ludzkości. Wiele wykonanych przez gracza akcji ma swoje konsekwencje, a sposób przechodzenia misji zależy niejednokrotnie od nas – zadania wykonujemy zarówno po cichu, jak i przy użyciu broni palnej. Ponieważ Benowi Saxonowi wszczepy są nieobce, to również dokonujemy modyfikacji postaci, na wzór tego, co znamy z ostatniej, pełnoprawnej produkcji z tego cyberpunkowego cyklu. W grze nie mogło zabraknąć również systemu hakowania czy dialogów z NPC-ami.

Wersja pecetowa Deus Ex: The Fall została odpowiednio rozbudowana i dostosowana do możliwości komputerów. Jeśli chodzi o zmiany względem edycji mobilnych, to zlikwidowano model mikrotransakcji (pozwalający na zakup określonych przedmiotów) oraz system automatycznego namierzania przeciwników, a także zostały dodane opcje dostępne na platformie Steam (osiągnięcia, karty czy odznaki). Ponadto poprawiono niedoskonałości z pierwotnej wersji, a więc samouczek, sztuczną inteligencję oponentów, system ekonomii, model skradania czy celowanie. Poza tym sterowanie zostało zmodyfikowane i przystosowane nie tylko do klawiatury i myszki, ale także do kontrolerów.

Styl oprawy graficznej jest porównywalny do tego, co znamy z Deus Ex: Bunt Ludzkości, a co za tym idzie – przeważają dwa kolory: czarny i złoty. Z racji tego, że tytuł ukazał się najpierw na smartfonach i tabletach, to grafika jest o klasę gorsza niż w pełnoprawnej części z 2011 roku, ale, aby zmniejszyć różnice pomiędzy tymi grami, twórcy zadbali o wyższą rozdzielczość czy wygładzanie krawędzi.





52
Pixel Shader 2.0 / The Royal Marines Commando
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 08, 2025, 20:55:29 »


The Royal Marines Commando to reprezentant dość licznego grona FPS-ów rozgrywanych w realiach II wojny światowej. Twórcą i wydawcą tej gry jest warszawska firma City Interactive, która nie pierwszy raz sprawdza swoje możliwości w tym gatunku. Wśród poprzednich bardziej znanych propozycji tego dewelopera wymienić można: Code of Honor, Mortyr: Operacja Sztorm, czy Sniper: Art of Victory.

W grze wcielamy się w alianckiego żołnierza - brytyjskiego komandosa z królewskiej piechoty morskiej (czy inaczej: Royal Marines). Musimy wykonać niezwykle ważne zadanie zlecone nam przez samego Winstona Churchilla (dwukrotnego premiera Zjednoczonego Królestwa). Misja dotyczy zniszczenia dokumentacji i prototypów nowego modelu niezwykle niebezpiecznej niemieckiej łodzi podwodnej (czyli U-Boota), który oczywiście może zmienić losy wojny. Wykonanie zadania łatwe nie jest – na naszej drodze spotkać możemy wrogich żołnierzy Wehrmachtu, oficerów Gestapo oraz włoskich snajperów.

Terenem akcji są przede wszystkim europejskie kraje (Francja, Norwegia, Szkocja) oraz Libia (głównie libijska pustynia). Zwiedzimy między innymi niewielką norweską wyspę Vagsoy, na której w 1941 brytyjscy komandosi naprawdę przeprowadzali operację. Nic dziwnego – autorzy w końcu wzorowali się na wydarzeniach historycznych. W grze dostępne jest także bogate wyposażenie, czyli przede wszystkim realnie odwzorowana broń, wśród której wymienić można: pistolet maszynowy Thompson (znany także jako Tommy gun), karabin Lee-Enfield Mk. III (który możemy też przerobić na wyrzutnię granatów), MP 40 (niemiecki pistolet maszynowy), czy Luger P08 (czy raczej pistolet P08 Parabellum).

Pod względem wyglądu gra reprezentuje poziom znany z innych niedawnych produkcji tego dewelopera. Zastosowano silnik Jupiter EX, wykorzystany wcześniej chociażby w Code of Honor 2: Conspiracy Island. Oczywiście dokonano pewnych pomniejszych usprawnień dzięki czemu tytuł wygląda całkiem ciekawie i oferuje wiele nowoczesnych efektów specjalnych. Sprawia to, że możemy oglądać ładne wnętrza budynków i przyjemne widoki.




53
Pixel Shader 2.0 / SpecNaz 2
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 08, 2025, 20:52:44 »


SpecNaz 2 to kontynuacja wydanej w 2006 roku taktycznej gry akcji SPECNAZ: Project Wolf, autorstwa zespołu deweloperskiego firmy BYTE Software. Gracz wciela się w rolę dowódcy grupy rosyjskich komandosów i musi zapobiec wybuchowi wojny domowej.

Druga cześć niezbyt ciepło przyjętej taktycznej gry akcji przedstawiającej działania osławionej, rosyjskiej jednostki do zadań specjalnych – Specnaz. Tym razem gracz obejmuje dowodzenie nad oddziałem komandosów, któremu zostało powierzone zadanie zbadania kulisów zniszczenia amerykańskiego czołgu w Iraku przez rakietę produkcji rosyjskiej. Początkowo musimy odpowiedzieć na pytanie skąd w rękach irackich terrorystów znalazł się tajny rosyjski pocisk rakietowy przeznaczony do zwalczania celów opancerzonych, jednakże z czasem zadanie Specnazu okazuje się być o wiele bardziej poważniejsze. Ślady prowadzą bowiem do dilera broni pracującego dla jednego z gubernatorów rosyjskich, a następnie dowiadujemy się o kulisach ogromnej konspiracji w najwyższych kręgach władzy. Wielka wojna domowa wisi na włosku, a tylko dowodzony przez nas oddział Specnaz może uratować ojczyznę.

Łącznie autorzy przygotowali dla graczy trzy kampanie do przejścia, na które składa się 19 misji umiejscowionych na terenie Iraku, Syrii, Czeczenii i Syberii. Cele poszczególnych zadań są bardzo różnorodne, musimy m.in. wykonać rekonesans, obronić strategiczną pozycję, wyeliminować grupę przeciwników, zniszczyć określone obiekty czy budynki lub też przejąć tajne dokumenty. Otoczenie w jakim się poruszamy jest w pełni trójwymiarowe, doświadczamy też dynamicznych zmian warunków atmosferycznych oraz pór dnia i nocy. Twórcy nie zapomnieli również o tutorialu wprowadzającym w arkany rozgrywki oraz o trybie wieloosobowym - Death match w sieci lokalnej. Na dodatek w trybie single player możemy wybrać jeden z dwóch dostępnych typów zabawy: Geroy – działamy w pojedynkę; Tactical – dowodzimy oddziałem komandosów.

Do dyspozycji żołnierzy oddano bogaty arsenał obecnie wykorzystywanej broni ręcznej, w tym m.in.: pistolety MP-443 "Grach" i OTs-33 "Pernach", karabiny SR-2M Veresk 9x21mm, PP-19 Bizon 9x18mm Makarov, broń snajperską OSV-96 7x108mm, VSS Vintorez 9x39mm oraz granaty i wyrzutnie rakiet GP-25, RG-6 / 6G30, RPG-7. W skład wyposażenia oddziałów Specnaz wchodzą też takie gadżety jak lornetki, noktowizory lub kompasy. Na dodatek w czasie akcji można wykorzystywać różnorakie pojazdy wojskowe (m.in.: UAZ, BTR-80, T-80, M1A1 Abrams) i cywilne (tj. Skoda 1203, Toyota Land cruiser czy Volga). Niejednokrotnie spotykamy też jednostki morskie (łodzie podwodne klasy Typhoon) oraz samoloty i śmigłowce bojowe (Mi-17, Mi-24, UH-60, Black Hawk, Herkules, IL-76).






54
Pixel Shader 5.0 / Janosik 2-2024
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 08, 2025, 20:50:25 »


Janosik 2 to druga odsłona cyklu platformowych gier akcji z elementami metroidvanii, zapoczątkowanego w 2020 roku. Produkcja została opracowana przez autora pierwowzoru, czyli niezależnego polskiego dewelopera posługującego się pseudonimem Onix.

Fabuła
Janosik 2 stanowi kontynuację wydarzeń przedstawionych w pierwszej części serii. Po uratowaniu swoich towarzyszy tytułowy góral niezbyt długo nacieszył się spokojem, gdyż jego ukochana, Janka, została porwana przez złowrogiego Barona de Blonde. Protagoniście nie pozostaje więc nic innego, jak rozpocząć następną pełną niebezpieczeństw przeprawę, w której będą mu towarzyszyć wierni sojusznicy – wilkołak Bogdan i wampir Hugo.

Opowieść jest przekazywana poprzez dialogi i przerywniki filmowe, a to, które z zakończeń ujrzymy, zależy od decyzji podejmowanych przez nas w trakcie przygody.

Gameplay
W grze Janosik 2 akcję oglądamy z boku. Podczas zabawy możemy swobodnie przełączać się pomiędzy postaciami, które przemierzają rozległe, różnorodne poziomy, skacząc po platformach, unikając pułapek i omijając przeszkody terenowe, a także walcząc z przeciwnikami. Robiąc to wszystko, musimy wykazywać się zręcznością i refleksem; choć rozgrywka cechuje się dość wysokim poziomem trudności, nieco łagodzą go gęsto rozmieszczone punkty kontrolne.



55
Pixel Shader 5.0 / Resident Evil 0 HD
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 08, 2025, 20:48:02 »


Resident Evil Zero HD to zremasterowana wersja gry Resident Evil Zero, która pierwotnie ukazała się na konsoli Nintendo GameCube, a w 2008 roku została przeniesiona na Wii. Tytuł oferuje ulepszoną oprawę graficzną i stanowi prequel pierwszej części niezwykle popularnej serii, która wielokrotnie redefiniowała gatunek survival horrorów, a poniekąd nawet go stworzyła (nazwę tę po raz pierwszy wykorzystano przy promocji pierwszego Resident Evil, choć gry oparte o podobne założenia pojawiały się już wcześniej). Za stworzenie tego tytułu odpowiada japońska firma Capcom.

Fabuła
W grze wcielamy się w dwie postacie - Rebeccę Chambers oraz Billy’ego Coena. Pierwsza z wymienionych jest członkinią jednostki S.T.A.R.S. (Special Tactics And Rescue Service), która wyrusza do Raccoon City w celu zbadania serii tajemniczych morderstw. Helikopter transportujący bohaterkę rozbija się jednak przed dotarciem do celu, a ona sama, by przetrwać, musi połączyć siły z byłym żołnierzem, skazanym na dożywocie przez sąd wojskowy za zabicie 23 osób podczas misji w Afryce.

Mechanika
Rozgrywka opiera się na podobnych zasadach co w innych odsłonach serii – mamy więc do czynienia z klasycznym survival horrorem. W przeciwieństwie do większości gier tego typu, Resident Evil Zero HD pozwala jednak kierować dwiema postaciami, pomiędzy którymi możemy przełączać się w dowolnej chwili, by wykorzystać ich mocne strony. Obserwując swoich bohaterów z różnych perspektyw (kamera zmienia swoje położenie w zależności od lokacji, w której się znajdujemy), przemierzamy Raccoon City, zbieramy przedmioty, rozwiązujemy zagadki i walczymy z potworami – różnymi rodzajami zombie. Cały czas odkrywamy też kolejne meandry fabuły.




56
Pixel Shader 5.0 / Star Wars Episode I: Jedi Power Battles
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 06, 2025, 14:16:15 »


Fabuła
Akcja gry Star Wars Episode I: Jedi Power Battles oparta jest na filmie Gwiezdne wojny: Mroczne widmo. Z powodu blokady planety Naboo przez Federację Handlową rycerze Jedi zostają wysłani z misją rozwiązania konfliktu. Przemierzając bagna, miasto Theed, pustynne Tatooine czy Coruscant, toczą walki z droidami i nie tylko.

Gameplay
W Star Wars Episode I: Jedi Power Battles mamy do czynienia z nieskomplikowaną rozgrywką, w której etapy platformowe łączą się z walkami przy użyciu mieczy świetlnych oraz mocy Jedi. Dysponujemy innymi umiejętnościami w zależności od wybranej postaci (od Mace'a Windu, przez kapitana Panakę, po droida bojowego). Dzięki doświadczeniu nabytemu poprzez zwycięskie boje, toczone na dziesięciu poziomach, uczymy się nowych ruchów.

W Star Wars Episode I: Jedi Power Battles nie brakuje walk z bossami i dodatkowych minigier. Zremasterowane wydanie zawiera m.in. ulepszone sterowanie, trzynaście grywalnych postaci odblokowanych od samego początku, a także tryby walki i treningu wprowadzone w późniejszych wydaniach gry.




[imghttps://www.gry-online.pl/galeria/galeria_duze3/71621578.jpg][/img]
57
Pixel Shader 5.0 / InfraSpace
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Luty 06, 2025, 14:14:31 »


InfraSpace jest grą strategiczną typu city builder, w której naszym zadaniem jest wzniesienie od podstaw samowystarczalnej metropolii na obcej planecie. Tytuł został opracowany przez niezależne studio Dionic Software.

Mechanika
W InfraSpace akcję obserwujemy z lotu ptaka. Na pierwszy rzut oka produkcja nie różni się zbytnio od tego, do czego przyzwyczaiły nas inne pozycje poświęcone budowaniu miast. Podczas zabawy zajmujemy się przede wszystkim wydobywaniem surowców, wytwarzaniem rozmaitych dóbr i wznoszeniem różnorodnych budowli. Choć początkowo nasze pozaziemskie miasto zamieszkują głównie astronauci, z czasem zaczyna ono gościć między innymi inżynierów i naukowców oraz ich rodziny. Jeśli metropolia ma się rozwijać, musimy myśleć nie tylko o zaspokajaniu podstawowych potrzeb jej mieszkańców, lecz również o spełnianiu innych ich wymogów, choćby zapewniając im dostęp do edukacji i rozrywki.

Tym, co odróżnia ten projekt od większości innych produkcji tego typu, są rozbudowane kwestie związane z logistyką, przywodzące na myśl grę Mini Motorways. Jako że każdy surowiec musi być przewieziony z miejsca wydobycia do fabryki, a każdy gotowy produkt musi być dostarczony z miejsca produkcji do habitatu, na wytyczonych przez nas drogach prędko zaczyna roić się od pojazdów. Chcąc uniknąć zatorów oraz zadbać o przepływ zasobów i dóbr, musimy nieustannie rozbudowywać sieć dróg i autostrad, a także tworzyć coraz większe i bardziej skomplikowane skrzyżowania.

Kwestie techniczne
Oprawa graficzna gry InfraSpace jest dosyć prosta, lecz przy tym barwna i przejrzysta, co pozwala szybko zorientować się w sytuacji panującej w naszym mieście i na przecinających je drogach.






58
Pixel Shader 2.0 / Port Royale 2
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Styczeń 19, 2025, 10:23:57 »


Sequel dobrze znanej polskim i zachodnim graczom produkcji o tytule Port Royale, która niejednokrotnie nazywana była nowoczesnym odpowiednikiem hitu sprzed lat Sid Meier’s Pirates! Akcja przenosi gracza w przeszłość, do XVII wieku, na tereny Karaibów, gdzie może spróbować szczęścia jako ówczesny przedsiębiorca i handlarz lub prawdziwy pirat czy korsarz. Celem rozgrywki jest zdobycie jak największych wpływów w Nowym Świecie, a drogi prowadzące do jego osiągnięcia są różne. Można imać się handlu, organizować konwoje handlowe i wynajmować do ich osłony okręty wojenne, budować fabryki, zakładać różnego rodzaju przedsiębiorstwa, a także korzystać z usług szpiegów i innego rodzaju oprychów, atakować konwoje handlowe i plądrować miasta. Można też spróbować swych sił w polityce, otrzymywać dobra ziemskie za wykonanie zadań dla ważnych osobistości, przejmować i władać miastami lub też zakładać nowe osady od zera. Reasumując, praktycznie nic nie ogranicza działań gracza.

Sporych rozmiarów świat gry podzielony pomiędzy strefy wpływów czterech nacji Hiszpania, Francja, Anglia, Holandia. W sumie na mapie znajduje się około 60 miast.
Szereg scenariuszy szkoleniowych, które mają za zadanie wprowadzić nas w kulisy tej produkcji.
Osiem specjalnych scenariuszy przygotowanych przez autorów oraz oczywiście rozgrywka typu „open”.
Szesnaście rodzajów okrętów występujących w grze.
Efektowne bitwy morskie prezentowane przy pomocy nowoczesnego, w pełni trójwymiarowego silnika graficznego.
Specjalny system ekonomiczny, dysponowanie różnymi surowcami, produktami i dobrami. Zawieranie umów handlowych z innymi przedsiębiorcami, ustanawianie szlaków handlowych, itp.
Zaawansowane procedury sztucznej inteligencji (A.I.), dzięki którym piraci czy okręty wojenne zachowują się w charakterystyczny dla siebie i zależny od panującej sytuacji sposób.






59
Pixel Shader 2.0 / Port Royale
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Styczeń 19, 2025, 10:21:53 »


Port Royale to kolejna, po Patrician II: Quest for Power, strategia pochodząca z niemieckiej firmy Ascaron Software, przenosząca graczy na tereny Karaibów, do czasów największego rozkwitu piractwa, tj. od XVI do XVII wieku. Mówiąc dosłownie, łączy ona cechy Patrician II oraz dawnego przeboju Pirates, przy czym główny nacisk kładzie na przygodę, bitwy morskie i walkę, a nie na handel jak to miało miejsce w Patrician II. Gracz może wybrać swoją rdzenną nację (Hiszpania, Francja, Anglia, Holandia), a następnie wykonywać misje zlecane przez urzędników państwowych (zarówno transportowe jaki i bojowe), stopniowo awansować i walczyć w obronie swego króla i państwa. Pomimo, iż bitwy morskie są kwintesencją tej produkcji (możemy dowodzić maksymalnie dziesięcioma flotami składającymi się każda z dziesięciu okrętów, co daje aż 100 okrętów znajdujących się pod naszą kontrolą) to możemy też zająć się handlem dwudziestoma surowcami, a nawet zainwestować w manufaktury i plantacje.

Całkowita dowolność w wyborze celów swej egzystencji. Gracz może zająć się handlem, walką, wykonywaniem zadań dla gubernatorów, itd.
Ogromny świat gry - 4000 x 3000 km.
Cztery nacje, każda posiadająca swe indywidualne budynki, architekturę oraz okręty.
60 dużych miast oraz kilka sekretnych miejsc.
Podłoże historyczne, w grze występują znane z historii postacie, piraci, korsarze, itp.
Możliwość rozgrywki jedno i wieloosobowej do ośmiu osób równocześnie w sieci lokalnej i Internecie.







60
Gry na Playstation 2 / Mortal Kombat: Deception
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Styczeń 19, 2025, 10:19:19 »


„Mortal Kombat: Deception” (inna nazwa to „Mortal Kombat: Mystyfication”) to kolejna odsłona popularnego cyklu bijatyk, przygotowana z myślą o posiadaczach konsol nowej generacji. Oprócz klasycznej drabinki z różnymi przeciwnikami do pokonania, developer przygotował masę innych opcji, uatrakcyjniających rozgrywkę. Możemy na przykład zagrać w szachy z postaciami z gry czy wirtualne puzzle, jak również zajrzeć do krypty (bonusy, profile postaci, nowe stroje, ukryte postacie, etc.).

Zdecydowanie najciekawiej prezentuje się jednak opcja Konquest, w której wcielamy się w młodego chłopca o imieniu Shujinko. Przygodę zaczynamy w małym miasteczku, gdzie - jako uczeń Bo'Rai Cho - przyswajamy sobie podstawy walki. Dopiero po jakimś czasie Shujinko opuszcza to miejsce i udaje się w daleką podróż, na trasie której spotka większość bohaterów Mortal Kombat, uczy się nowych technik oraz zbiera potrzebne doświadczenie (drobne elementy role-playing w stylu awansu na kolejne poziomy). Co ciekawe, w trybie Konquest wydarzenia obserwowane są głównie z perspektywy TPP (zza pleców postaci).

Podczas rozgrywki mamy do wyboru 24 wojowników (12 dostępnych jest od początku rywalizacji, zaś kolejny tuzin odkrywamy w miarę osiągniętych postępów). Oto lista podstawowych fighterów: Scorpion, Mileena, Baraka, Sub-Zero, Kabal, Ermac, Nightwolf, Bo'Rai Cho, Ashrah, Dairou, Kobra, oraz Darrius. Oczywiście wszystkie postacie mogą poszczycić się sporym wachlarzem różnorodnych ciosów (weterani cyklu dostali kilka nowych uderzeń), włączając w to efektowne sekwencje kończące walkę (Fatality).

Pod względem graficznym, „Mortal Kombat: Deception” stanowi spory krok naprzód w porównaniu z „MK: Deadly Alliance”. Na modele postaci przypada mnóstwo poligonów, widać również starania twórców jeżeli chodzi o zachowanie realizmu podczas wykonywania „zwykłych” ciosów. Walki odbywają się w pełnym trójwymiarze, sporo lokacji jest interaktywnych (kilka poziomów, niszczenie otoczenia, itp.). Pojedynki uprzyjemnia ścieżka dźwiękowa, utrzymana w klimacie serii.




Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
world-anime piecfrakcji watahashiraberu maho shinigami