Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
61
Pixel Shader 2.0 / El Matador
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 25, 2024, 16:17:27 »


El Matador to wyjątkowo dynamiczna gra akcji, w której główną postać obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Tytuł ten łączy w sobie elementy takich gier jak Max Payne, czy Dead to Rights. Mamy tu bowiem do czynienia z typową strzelanką, wyposażoną na dodatek w tryb spowolnienia czasu (tzw. bullet-time). Pozwala to między innymi na wykonywanie efektownych rzutów i tym samym sprawną likwidację napotykanych przeciwników. Za produkcję omawianej strzelanki odpowiedzialne jest studio Plastic Reality Technologies, które w przeszłości przygotowało między innymi grę Korea: Zapomniany Konflikt. El Matador powstał wyłącznie z myślą o pojedynczym graczu. Tytuł ten nie posiada więc żadnych trybów sieciowych.

W trakcie zabawy wcielamy się w postać agenta Victora Corbeta. Aktualnie został on oddelegowany do współpracy z kolumbijskim departamentem do zwalczania przestępczości narkotykowej. Naszym zadaniem jest likwidacja członków oraz kilku przywódców kartelu narkotykowego La Valedora. Właściwa zabawa została podzielona na prolog oraz sześć rozbudowanych rozdziałów. Każdy z nich składa się z maksymalnie trzech misji.

Rozgrywka koncentruje się w głównej mierze na likwidacji kolejnych bandytów. Gracz musi się też od czasu do czasu zmierzyć z mniej lub bardziej wymagającymi bossami. Przeważnie są to przywódcy zwalczanego kartelu, choć czeka nas też pojedynek ze śmigłowcem. Zabawa przebiega w bardzo liniowy sposób, gdyż do celu prowadzi zazwyczaj wyłącznie jedna ścieżka. Na uwagę zasługują natomiast pomocnicy, dzięki którym możemy sprawniej zabezpieczać mijane po drodze pomieszczenia. Innym policjantom nie można niestety wydawać żadnych poleceń.

Do dyspozycji gracza oddano rozbudowany arsenał broni. Możemy korzystać z pistoletów (także dwóch naraz), rewolwerów, karabinów maszynowych i snajperskich, granatników, a nawet wyrzutni rakiet. Nie zabrakło także granatów i materiałów wybuchowych. Gracz musi również zbierać pozostawiane przez wrogów i poukrywane na mapach apteczki oraz kamizelki kuloodporne. Inteligencja komputerowych przeciwników stoi na stosunkowo wysokim poziomie. Bandyci potrafią organizować zasadzki, czy też wykonywać efektowne uniki. Oprawa wizualna gry prezentuje wysoki poziom wykonania. W szczególności widać to na przykładzie realistycznie przedstawionych cieni. Nie zabrakło także pełnego modelu fizycznego. Prowadzonym przez gracza walkom towarzyszą liczne i zarazem bardzo efektowne eksplozje.






62
Pixel Shader 2.0 / SpellForce 2: Czas Mrocznych Wojen
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 25, 2024, 16:14:47 »


Spellforce II: Shadow Wars to druga część udanego połączenia gatunków cRPG i strategii w konwencji fantasy, Spellforce: The Order of Dawn. Podobnie jak to miało miejsce w poprzedniku, wykonujemy tu różnego rodzaju zadania, rozwijając przy okazji swojego bohatera, jak również prowadzimy do boju armie przeróżnych monstrów i stworzeń. Postać gracza może być wspierana maksymalnie przez pięciu herosów. Przyzywa się ich na specjalnych monumentach pojawiających się w dalszej części gry, gdy zdobędziemy już nieco doświadczenia oraz ujawnimy odpowiednią część fabuły

Konflikt, który przyniosły ze sobą magiczne Cienie, spowodował rozbicie wśród Mrocznych Elfów i na pięć lat pogrążył ich ojczyznę w wojnie domowej. Te zamieszki nie są już tylko wewnętrzną sprawą - ich macki sięgają daleko poza granice kraju. W Eo powstała nowa potęga, zagrożenie, którego cień powoli zaczyna ogarniać cały świat i wystawia na próbę odwieczne sojusze. Craig Un'Shallach, generał Mrocznych Elfów oraz członek kasty Dracon, dowodząc swoim klanem, osamotniony walczy z przerażającymi Cieniami, ale szczęście zaczyna go powoli opuszczać. Gdy klęska wydaje się tylko kwestią czasu, jego córka Nightsong, ucieka i usiłuje ostrzec ludzi przed zbliżającym się niebezpieczeństwem - paktem pomiędzy Mrocznymi Elfami i armią Cieni, dowodzoną przez szaloną alchemiczkę, Sorvinę. Nightsong dociera do twierdzy Shaikanów, legendarnych smoczych wojowników, obawiających się zarówno sił Światła jak i Mroku, gdzie zyskuje niespodziewaną pomoc w osobie odważnego młodzieńca, który decyduje się dołączyć do niej i uratować rodzinę oraz ojczyznę. Jednak aby powstrzymać zagładę potrzebna będzie potężna armia - uśpione sojusze sił Światła muszą zostać odbudowane, a to nie będzie prostym zadaniem dla dwóch istot uważanych za wrogów Dobra.

W większości misji gracz dowodzi siłami jednej z trzech frakcji: Alliance of Light, Hordes of Chaos, Brotherhood of Darkness, a jego zadaniem jest tworzenie baz, zbieranie surowców oraz rekrutacja wojowników oraz bohaterów - magów, nekromantów, uzdrowicieli czy łuczników. Spellforce II: Shadow Wars oferuje ponad 100 umiejętności postaci, szczegółowo przedstawiony, fantastyczny świat, 36 rodzajów wojska (po 12 na każdą stronę konfliktu - piechota, kawaleria, jednostki latające). Pod naszą komendą mogą znaleźć się przedstawiciele 9 ras, m.in. ludzi, elfów, krasnoludów czy orków, a każda z armii posiada oprócz regularnego wojska jednostki ze specjalnymi zdolnościami (kamuflaż, berserk). Spellforce II: Shadow Wars to także możliwość wykorzystania naszych Avatarów w wieloosobowych walkach Player vs Player, Player vs. AI/Monsters czy co-op.






63
Gry na Playstation 3 / Virtua Fighter 5
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 23, 2024, 17:07:51 »


Virtua Fighter 5 jest kolejną odsłoną cyklu wirtualnych gier walki, zapoczątkowanego w 1993 roku przez dalekowschodnią korporację Sega. Zgodnie z tradycją niniejsza pozycja pojawiła się najpierw w wersji, przeznaczonej dla zręcznościowych automatów wrzutowych, aby następnie trafić na domową platformę elektroniczno-rozrywkową. Wybór początkowo padł na stacjonarną konsolę PlayStation 3 – jej poprzedniczka otrzymała dwie części serii VF, czyli Virtua Fighter 4 i Virtua Fighter 4: Evolution. Nieco później zapowiedziano jednak też edycję dla Xboxa 360.

Tym razem developerzy zaimplementowali siedemnaście postaci bohaterów, którymi możemy pokierować w pojedynkach o tytuł najlepszego wojownika. Wśród dostępnych awanturników widzimy zarówno dobrze znanych zawodników (m.in. Akira Yuki, Lau Chan, Jeffry McWild, Kage-Maru i Lion Rafale), jak i zupełnie nowy duet. Ten ostatni obejmuje pochodzącą z Chin niewiastę imieniem Eileen (mistrzyni tzw. małpiego kung fu) oraz El Blaze'a – specjalistę od meksykańskiego wrestlingu (Lucha Libre). Warto zaznaczyć, iż istnieje możliwość ubierania postaci w przeróżne stroje i wyposażania ich w rozmaite akcesoria dodatkowe. Rzecz jasna za wszystkie gadżety płaci się wirtualnymi pieniędzmi, zarabianymi poprzez zwyciężanie w kolejnych walkach.

Zabawę skonstruowano natomiast w taki sposób, aby taką samą przyjemność czerpali z niej nowicjusze i starzy wyjadacze. Doświadczonych graczy zapewne cieszy wprowadzenie przez autorów nigdzie nie prezentowanych wcześniej ciosów, pozwalających na zaatakowanie oponentów z boku. Ponadto Virtua Fighter 5 wyróżnia się szczegółowo dopracowaną trójwymiarową oprawą graficzną, której piękno dostrzegają przede wszystkim posiadacze wyświetlaczy klasy HD, gdyż dzieło koncernu Sega obsługuje tryb ekranowy 720p.





64
Pixel Shader 2.0 / Star Wars: The Clone Wars - Republic Heroes
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 10, 2024, 17:42:57 »


Star Wars The Clone Wars: Republic Heroes jest multiplatformową grą akcji, która fabułą i oprawą graficzną nawiązuje do serialu animowanego osadzonego w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Za jej stworzenie odpowiada ekipa Krome Studios mająca już na swoim koncie tytuły bazujące na filmowych hitach, w tym również na wspomnianej serii Star Wars: The Clone Wars - przeznaczony na Wii Lightsaber Duels i stworzony z myślą o DS-ie Jedi Alliance.

Akcja Republic Heroes pozwala nam wziąć udział w wydarzeniach, które stanowią fabularny pomost pomiędzy pierwszym i drugim sezonem serialu opowiadającego o wojnach klonów. Dowiemy się między innymi nieco więcej na temat tajemniczego łowcy nagród Cada Bane'a i stawimy czoła nowemu potężnemu wrogowi - należącemu do rasy Skakoan - Kul Teska.


Rozgrywka opracowana została głównie z myślą o trybie kooperacji dla dwóch graczy. Zabawa nie ogranicza się jednak jedynie do współpracy - w trakcie wykonywania kolejnych poziomów pojawiają się także różne wyzwania, w których możemy rywalizować z kolegą. Za zwycięstwa otrzymujemy pewną ilość punktów, które później przeznaczamy na ulepszenie swojej postaci oraz odblokowanie bonusów.

W trakcie gry możemy pokierować różnymi bohaterami znanymi z ekranów telewizorów i to zarówno rycerzami Jedi jak i przedstawicielami elity armii Klonów. Wśród dostępnych postaci znaleźli się m.in.: Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi, Ahsoka Tano, Mace Windu, Kit Fisto oraz Komandor Cody i Kapitan Rex. Oczywiście obydwie strony charakteryzują się zupełnie innym sposobem prowadzenia walki. Wcielając się w członka oddziału Klonów musimy polegać wyłącznie na dostępnym uzbrojeniu, w tym broni ciężkiej takiej jak wyrzutnie rakiet, detonatory termiczne, a nawet jet packi. Z kolei w roli Jedi przy pomocy miecza świetlnego i Mocy musimy przedzierać się przez oddziały separatystów. Co ciekawe możemy nawet przejąć kontrolę nad wrogim droidem i wykorzystać jego specjalne właściwości do zniszczenia przeciwników lub rozwiązania pewnych zagadek.





65
Pixel Shader 5.0 / Manor Lords
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 10, 2024, 17:40:01 »


Manor Lords jest osadzoną w średniowiecznych klimatach grą strategiczną, która łączy warstwę strategiczną (budowanie wioski/miasta) z widowiskowymi taktycznymi bitwami w czasie rzeczywistym.


Gra nie została osadzona w żadnym konkretnym wieku ani miejscu, ale jest inspirowana realiami historycznymi – feudalną Europą z czasów od XI do XV wieku.

W Manor Lords akcję obserwujemy najczęściej z góry, ale gracz ma kontrolę nad kamerą – może przybliżać ją lub oddalać, by przyglądać się poszczególnym budynkom lub zerknąć na pole bitwy z nieco innej perspektywy. Istnieje też opcja przemierzania wirtualnego świata w skórze postaci w widoku TPP


Budowanie miasta
Rozgrywkę można podzielić na dwie główne części – ekonomiczną oraz taktyczną. W pierwszej warstwie zajmujemy się budowaniem i rozwijaniem własnej średniowiecznej wioski, która z czasem przeradza się w miasto.

Decydujemy o tym, jakie postawimy budynki (każdy z nich ma swoje przeznaczenie), otrzymujemy też pełną swobodę w kwestii tego, gdzie będą ulokowane – w Manor Lords nie budujemy w oparciu o żadną siatkę, każda nieruchomość może być obracana i ustawiana wedle uznania. Tytuł przywiązuje wagę do realizmu, dlatego też warto brać pod uwagę rzeźbę terenu oraz kontakt z drogami. W grze można znaleźć system pór roku i zmienną pogodę. Musimy też radzić sobie z głodem, wojnami czy zarazami.

Bitwy
Drugą główną częścią gry są taktyczne bitwy przypominające to, co znamy z cyklu Total War – mamy do dyspozycji szereg odmiennych jednostek, takich jak łucznicy i lekka czy ciężka piechota. Gracz ma możliwość m.in. ustawiania formacji jednostek i wydawania wojskom rozkazów w trakcie starcia.







66
Pixel Shader 2.0 / The Simpsons: Hit & Run
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 02, 2024, 09:37:32 »


The Simpsons: Hit & Run to zwariowana zręcznościówka nawiązująca do słynnego serialu animowanego, znanego na całym świecie od kilkunastu lat. Za opracowanie gry odpowiedzialne jest studio Radical Entertainment, znane z takich tytułów jak Crash Tag Team Racing czy The Incredible Hulk: Ultimate Destruction. Gra ukazała się na wszystkie platformy szóstej generacji. Różnice pomiędzy poszczególnymi edycjami są znikome.

Stworzeniem scenariusza do Hit & Run zajęli się ludzie odpowiedzialni za wspomniany już serial telewizyjny. W Springfield, rodzinnym mieście Simpsonów, w tajemniczych okolicznościach znikają ludzie, pojawiają się niezidentyfikowane kręgi, zaś ktoś przypadkiem odkrywa zainstalowane kamery szpiegowskie. Kiedy Homer tuż obok swojego domu zauważa czarny samochód z talerzem satelitarnym na dachu, postanawia dłużej nie zwlekać i rozpoczyna własne śledztwo w tej sprawie.

Właściwa zabawa w znacznym stopniu przypomina kultową sagę Grand Theft Auto, jest jednak od niej mniej brutalna. Podstawowym atutem Hit & Run jest możliwość dowolnej eksploracji miasteczka Springfield. Sterowany aktualnie bohater może poruszać się o własnych nogach bądź też pożyczyć jeden z przejeżdżających pojazdów. Do wyboru są ciężarówki, pick-upy czy też wyjątkowo szybkie auta sportowe. W trakcie gry można również odblokowywać dodatkowe pojazdy, tak aby później dowolnie z nich korzystać.

Wątek fabularny podzielony został na kilka rozdziałów zlokalizowanych w różnych dzielnicach Springfield. Gracz ma w sumie do zaliczenia ponad 50 misji. Niemal wszystkie etapy wymagają od gracza wykorzystania wspomnianych wcześniej pojazdów. Do wyboru jest sporo znanych z serialu postaci, m.in. Homer, Marge, Apu, Bart czy Lisa. Hit & Run posiada niezbyt rozbudowany multiplayer (wyścigi) dla maksymalnie czterech graczy. Oprawa wizualna gry utrzymana została w kreskówkowym stylu.





67
Pixel Shader 2.0 / Serious Sam : The Second Encounter
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 02, 2024, 09:34:35 »


Odświeżona graficznie wersja popularnej strzelaniny z 2002 roku, wydanej w Polsce pod tytułem Serious Sam: Drugie Starcie. Głównym bohaterem jest ponownie Sam Stone, który po wybiciu wszystkich potworów w starożytnym Egipcie (w First Encounter) tym razem wyrusza zrobić to samo w Południowej Ameryce, Babilonie i Średniowiecznej Europie. Lokacje uległy zmianie, ale misją wciąż jest unicestwienie wszystkiego co się rusza.

Serious Sam HD: The Second Encounter to gra FPS sprowadzona do najbardziej podstawowych elementów gatunku. Nie ma tu co liczyć na rozbudowaną fabułę, zagadki, czy też skomplikowaną mechanikę rozgrywki. W tej produkcji liczy się tylko walka z dziesiątkami nadciągających potworów. Zabawę urozmaicają również starcia z bossami o olbrzymich rozmiarach. Gracze mogą korzystać ze wszystkich broni z pierwszej części. Dodatkowo do naszej dyspozycji oddano wiele nowych narzędzi mordu, wliczając w to miotacz ognia, karabin snajperski czy piłę łańcuchową. Ponadto w porównaniu z oryginałem twórcy wzbogacili remake o nowy tryb gry wieloosobowej pod postacią turnieju kooperacyjnego.

Największą nowością w Serious Sam HD: The Second Encounter jest odświeżona warstwa graficzna programu. Podniesiono rozdzielczość tekstur, dodano nowe efekty i poprawiono modele postaci. Wszystko to dzięki zastosowaniu silnika graficznego Serious Engine 3.





68
Pixel Shader 2.0 / Serious Sam: The First Encounter
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 02, 2024, 09:31:35 »


Fabuła Serious Sam: The First Encounter zawiązuje się w odległej przyszłości, w której poziom zaawansowania techniki pozwolił ludziom na przeprowadzenie kilku pierwszych podróży międzygwiezdnych. Niestety podczas jednego z tych lotów ludzkość napotkała na wielkie zło, będące wcieleniem ostatniego ze starożytnych nieśmiertelnych nazywanego Tah-Um. Już od eonów podróżuje on po kosmosie i dla zabawy unicestwia całe cywilizacje.

Teraz przyszła kolej na ziemian i ich planetę. Naszej cywilizacji grozi zniszczenie, lecz okazuje się, iż ludzkość posiada tajną broń „Timelock”, pozostawioną przez wymarłą cywilizację Syriusza. Dzięki niej najlepszy żołnierz oddziałów specjalnych zostaje przeniesiony do czasów starożytnego Egiptu, gdzie może pokonać wówczas dużo mniej potężnego nieśmiertelnego. W tym miejscu kończy się opowieść, a zaczyna rola gracza, który przy użyciu wielkiego arsenału broni musi spełnić powierzone Samowi zadanie.

Zaawansowany engine graficzny.
Możliwość walki z ponad pięćdziesięcioma przeciwnikami w jednej lokacji, od olbrzymich skorpionów począwszy, na strzelających rakietami biomechanoidach skończywszy.
Obszar, na którym toczy się gra to ponad 1000 mil kwadratowych.
Trójwymiarowy dźwięk przestrzenny.
Opcje gry jedno i wieloosobowej za pośrednictwem sieci lokalnej i Internetu.
Zaimplementowany edytor poziomów gry.






69
Pixel Shader 5.0 / Age of Wonders 4
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 02, 2024, 09:27:00 »


Age of Wonders 4 jest kolejną odsłoną cyklu strategii turowych, który od 1999 roku rozwija holenderskie Triumph Studios. Podobnie jak poprzedniczki – a w odróżnieniu od futurystycznego Age of Wonders: Planetfall – tytuł ten został osadzony w realiach fantasy. Jego wydaniem zajęła się firma Paradox Interactive.

Fabuła
W „czwórce” Triumph Studios nieco inaczej podeszło do kwestii fabularnych. Obok tradycyjnej kampanii – która rozgrywa się w znanej z serii fantastycznej krainie Evermore i traktuje o królach-czarownikach, powracających, aby rządzić śmiertelnikami jako bogowie – Age of Wonders 4 oferuje także niejako tworzenie własnych historii.


Jest to możliwe dzięki bardzo rozbudowanemu kreatorowi królestwa. Pozwala on określić m.in. klimat naszych przyszłych ziem, dostosować ich mieszkańców, jak również charakterystyczne dla nich kulturę czy cechy społeczne oraz magiczne moce. W równie złożonym kreatorze opisujemy atrybutami przywódcę, w którego chcemy się wcielić.

Powoływanie do życia własnych światów i ras jest całkowicie opcjonalne. Deweloper przygotował bowiem szereg krain i modeli postaci. Da się je wykorzystać, aby bardzo szybko rozpocząć właściwą grę. W Age of Wonders 4 została ona urozmaicona o system wydarzeń fabularnych. Nadają one zabawie niepowtarzalności, a ponadto stwarzają poczucie obcowania ze stale rozwijającą się historią. To wrażenie jest tym większe, że wyniesione do świetności, własnoręcznie stworzone ludy można wykorzystać w kolejnych rozgrywkach, np. w roli wrogów bądź sojuszników.

Mechanika
Pod względem gameplayu jako takiego „czwórka” nie różni się znacząco od poprzednich odsłon serii. Jej zasadniczym celem jest zbudowanie potężnego imperium, które przetrwa próbę czasu. Dążymy do tego poprzez eksplorację nowych terenów i ekspansję na nie, a także eksploatację znajdujących się na nich zasobów oraz eksterminację zamieszkujących je istot. Mamy więc do czynienia ze wszystkimi czterema elementami strategii typu 4X.

Szczególnie istotny jest ostatni z wymienionych aspektów, czyli eksterminacja. W walkach mierzymy się zarówno z dzikimi bestiami, jak i wojskami innych frakcji. Bitwy odbywają się w turach, a odniesienie w nich zwycięstwa wymaga taktycznego planowania, wykorzystywania ukształtowania terenu oraz używania specjalnych umiejętności naszych jednostek. Co istotne, formacje możemy ulepszać – permanentnie lub na określony czas – wykorzystując wiedzę zawartą w trudnych do zdobycia księgach magii. Ponadto na skuteczność bojową wojsk wpływa m.in. system morale, dzięki czemu żadne starcie nie jest takie samo.

Warto dodać, że gracz ma bezpośredni wpływ na to, na jakich arenach przyjdzie mu się mierzyć z wrogami. Od jego decyzji zależy bowiem tak geograficzna, jak i polityczna struktura królestwa. Początkowo neutralne miasta mogą zostać do niego włączone, niegdyś żyzne ziemie wyjałowieć i opustoszeć, a rzucone wcześniej zaklęcie sprawi, że zmieni się klimat, w efekcie czego ziemię pokryje gruba warstwa śniegu.






70
Pixel Shader 5.0 / 63 Days
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Articz dnia Październik 02, 2024, 09:24:14 »



Fabuła
Akcję gry 63 Days osadzono w 1944 roku, a dokładnie – w trakcie powstania warszawskiego. Podczas rozgrywki przejmujemy kontrolę nad grupą młodych powstańców, którzy ryzykują życiem, by spróbować wypędzić niemieckich okupantów oraz wywalczyć wolność zarówno dla swojego miasta, jak i dla całej ojczyzny.

Mechanika
W 63 Days akcję oglądamy z lotu ptaka. Na przestrzeni kolejnych misji przedzieramy się przez zrujnowaną Warszawę i walczymy z niemieckimi żołnierzami, realizując różnorodne zadania. Do boju prowadzimy drużynę postaci, z których każda ma indywidualny zestaw umiejętności oraz mocnych i słabych stron.

Pomimo że nasi podkomendni potrafią walczyć, wróg ma przewagę w liczebności i uzbrojeniu, toteż rzadko możemy polegać na własnej sile ognia. Zamiast tego najczęściej kluczem do sukcesu jest skrupulatne zaplanowanie każdej akcji i działanie po cichu, w tym przemykanie za plecami adwersarzy, odwracanie ich uwagi i eliminowanie z zaskoczenia (a następnie ukrywanie ciał). Musimy przy tym umiejętnie wykorzystywać zdolności poszczególnych powstańców i koordynować ze sobą ich poczynania.





Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
turetia watahapolnocnejciszy world-anime shinigami zadania-domowe