Autor Wątek: Assassin's Creed: Revelations  (Przeczytany 449 razy)

Articz

  • Administrator
  • Zaawansowany użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 268
    • Zobacz profil
Assassin's Creed: Revelations
« dnia: Kwiecień 20, 2020, 01:07:10 »



Fabuła
W Assassin's Creed: Revelations pięćdziesięcioletni już Ezio trafia do XVI-wiecznego Konstantynopola. Protagonista podąża śladami Altaira – swojego legendarnego przodka, a przy tym wielkiego mistrza Bractwa Asasynów. Na miejscu szybko wychodzi na jaw, że miejscowi Templariusze urastają do miana potęgi, co grozi całkowitą destabilizacją regionu. Ezio łączy siły z Sulejmanem Wspaniałym i z lokalnymi Asasynami, którym przewodzi Yusuf Tazim, by podjąć próbę pokrzyżowania planów odwiecznych wrogów. Przygoda wiedzie go przez rozmaite miejsca – od twierdzy Masjaf, z którą czas nie obszedł się szczególnie łaskawie, aż po Kapadocję.

Mechanika
Assassin's Creed: Revelations na platformie PC, X360 i PS3 podąża ścieżką wytyczoną przez poprzednie części serii. Po raz kolejny motorem zabawy są rozmaite zadania zlecane nam przez postacie niezależne – mowa zarówno o misjach fabularnych, jak i o pobocznych. Całości dopełniają rozmaite „znajdźki”, po skompletowaniu których zyskujemy dostęp do zróżnicowanych bonusów, na czele z dodatkowym wyposażeniem dla bohatera, niedostępnym w inny sposób.

Oczywiście akcja została osadzona w otwartym świecie, po którym możemy swobodnie się poruszać. Mapa została podzielona na sektory odkrywane po zdobyciu tak zwanych punktów widokowych – wspiąwszy się na wysokie obiekty i dokonawszy na nich tak zwanej „synchronizacji” odblokowujemy kolejne obszary, wraz z obecnymi na nich formami aktywności. Eksplorację uatrakcyjnia system freerunningu, sukcesywnie rozwijany od premiery pierwszej części serii. Pomimo swego wieku, bohater doskonale radzi sobie z szybkim pokonywaniem przeszkód terenowych, wdrapywaniem się na elementy otoczenia i przeskakiwaniem z dachu na dach. Nowością wprowadzoną w tej odsłonie cyklu jest tak zwane „hakoostrze”, czyli specjalne narzędzie pozwalające na wykorzystanie tyrolki, co przyspiesza proces przemieszczania się pomiędzy odległymi punktami na mapie. Ponadto, tryb „eagle eye” przebudowano i przemianowano na „eagle sense” – Ezio potrafi teraz przewidzieć kierunek poruszania się określonej postaci.

Choć istotną rolę odgrywa tutaj ukrywanie się w tłumie i przemykanie za plecami oponentów, prędzej czy później dochodzi do bezpośredniej konfrontacji. W starciach możemy wykorzystać zarówno broń białą i dystansową, jak i specjalne bomby, przygotowywane poprzez samodzielne mieszanie składników – w ten sposób możemy uzyskać ponad 300 kombinacji. Dodatkową atrakcję stanowi wbudowana minigra oparta na zasadach tower defense, w której zadaniem gracza jest obrona bazy przed natarciem wroga. Bezpieczeństwo siedziby zależy od naszego rozgłosu – im większą uwagę wzbudzają nasze poczynania, tym większe jest prawdopodobieństwo ataku ze strony Templariuszy.

Podobnie jak miało to miejsce w przypadku wcześniejszych gier z serii, współczesnym bohaterem gry jest Desmond Miles. Potomek Ezio Auditore otrzymał do dyspozycji tak zwany Black Room, w którym czeka szereg mniej lub bardziej skomplikowanych łamigłówek wymagających umiejętności manipulowania przestrzenią. Rozwiązując je, zyskujemy dostęp do bonusowych wspomnień.

Tryby gry
Podobnie jak Assassin’s Creed: Brotherhood, Assassin’s Creed: Revelations na platformie PC, X360 i PS3 zawiera zarówno fabularną kampanię dla pojedynczego gracza, jak i rozbudowany wariant rozgrywki wieloosobowej. Multiplayer został wzbogacony o dodatkowe postacie i mapy, tym razem zlokalizowane na wyspie Rodos. Ponadto deweloperzy pokusili się o implementację systemu playlist, dzięki którym gracze mogą dostosować cechy wyszukiwanej rozgrywki do indywidualnych preferencji. Oprócz tego nic nie stoi na przeszkodzie, by zakładać gildie, stanowiące tutejszy odpowiednik klanów.





« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2021, 11:39:40 wysłana przez Articz37 »

 

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
smoki gangptr mustangi twojareklama orchid-ore